Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony, Division i Star Wars. Největší zklamání herního svátku E3 2015

aktualizováno 
Vybíráme největší zklamání z herní akce E3 2015, která proběhla v červnu v Los Angeles.

Star Wars: Battlefront | foto: BW

Přehled toho nejlepšího z E3 naleznete v tomto článku.

1.chybějící oznámení, málo silných nových značek


Honza Srp - chybějící oznámení
Spíše než že by mě nějaká z ohlášených her zklamala, potýkám se s tím, že jsem doufal v novinky i ve značkách, na které se tentokrát nedostalo. Těšil jsem se na novou hru od Quantic Dreams (Heavy Rain, Beyond: Two Souls), přál si další horor Dead Space a pod tajemným překvapením od IO Interactive jsem si představoval pokračování střílečky Freedom Fighters, nikoli dalšího Hitmana. Pod náporem novinek se ale nedá říci, že by šlo o opravdové zklamání.

Ondřej Zach - The Division
Letošní E3 byla skvělá a myslím, že hráče čekají skvělé měsíce. Přesto jsem byl z několika prezentací přinejmenším rozpačitý.

Tom Clancy's The Division (2013)

Tom Clancy's The Division (2013)

Stejně jako loni ani letos mě nepřesvědčila post-apokalyptická on-line akce / hra na hrdiny The Division. Kolaps Spojených států během pěti dnů, otevřený svět, nová generace grafiky – to všechno znělo v roce 2013 lákavě. Na první videa jsem se díval s otevřenou pusou. Vystřízlivění přišlo loni a letos tu máme hru, která nejenže už nepůsobí nijak originálně, ale jsou na ní patrné i zřetelné grafické ústupky. Ten downgrade zkrátka praští do očí. Doufejme, že alespoň datum vydání (8. března 2016) se podrží dodržet.

Andrej Brabec - chybí silné nové značky
Letos se vyrojila řada nadějných pokračování, z nových titulů ale zaujalo jen máloco. Zajímavá by mohla být středověká rubačka For Honor od Ubisoftu a hra pro virtuální realitu Robinson: The Journey od Cryteku. Přesto však chybělo překvapení, které by vyrazilo dech.

PS Vita - popelka od Sony

PS Vita - popelka od Sony

Jakub Žežule - vágní Sony
Kromě fantastické ukázky Uncharted 4, která se pro mě stala hrou výstavy, mě letos konference k Playstation 4 zklamala. Sony má na zbytek roku v zásobě jen remastery a netuší, kdy vlastně její nejvíce očekávané hry vyjdou. Naprostá absence loni oznámených titulů jako Rime nebo Wild mě hodně mrzí. Nějaká konkrétnější vize ohledně zařízení na virtuální realitu Project Morpheus se u Sony také nekonala. Playstation Vita? Ticho po pěšině. Chyběl mi i nějaký zajímavý posun, týkající se herních služeb souvisejících s Playstation 4. Že na ní můžu poslouchat hudbu přes Spotify, mě vážně nezajímá.

2nevýrazné Star Wars, další kartičky


Honza Srp - nakládání s licencí Star Wars
Nelíbí se mi, jak Disney nakládá s licencí na Hvězdné války. Dětinské Star Wars Infinity 3.0 se sběratelskými figurkami působí jako klasická ždímačka peněz, o moc lépe vypadající Battlefront je pak pouze multiplayerovou hrou. Bohužel v nabídce chybí jakákoli hra s propracovaným příběhem a od zrušení prokletého projektu 1313 o ničem podobném nepadla ani zmínka. Od geniálních Dark Forces či Knights of the Old Republic už přeci jen uběhla notná řádka dní.

Ondřej Zach - další kartičky
Ačkoliv společnost Bethesda měla spolu s Microsoftem na E3 nejlepší tiskovku, když přišlo oznámení karetní hry Elder Scrolls: Legends, neubránil jsem se povzdechnutí: Co tohle má být? Kdysi musel mít každý svoji střílečku z druhé světové, Vietnamu, posléze rozsáhlou on-line hru, MOBA hru a nyní se zdá, že kdo nemá ve svém portfoliu karetní hru, jako by nebyl. Bethesda ovšem neukázala vůbec nic, slaboučký, nicneříkající trailer nepočítám. Co nějaké in-game záběry, informace o herním systému a podobně?

Andrej Brabec - Staw Wars Battlefront
Z připravované střílečky od DICE začínám mít zvláštní pocity. Tuším, že to bude nevýrazná hra, která uspěje jen díky zvučnosti značky. Zdá se, že se vývojáři z DICE nedokážou dostatečně oprostit od formulek Battlefieldu. Jejich vykoupením je proto nový díl Mirror’s Edge.

Jakub Žežule - co dělá Rockstar?
Čekal jsem, že Rockstar Games oznámí alespoň příběhové rozšíření k městské akci Grand Theft Auto 5, ale vývojáři letošní E3 úplně ignorovali. Je to škoda, vždyť i Blizzard se letos vytasil s prologem k Legacy of the Void. Snad má nebývale dlouhá odmlka dobrý důvod a až tvůrci konečně oznámí pokračování kovbojky Red Dead Redemption, všem spadne čelist.

3.jiný pohled na Fallout 4, mlčení Valve

Fallout 4

Fallout 4

Honza Srp - Fallout 4
Asi budu vypadat jako člověk, co potřebuje za každou cenu močit proti proudu, ale nějak nedokážu pochopit všechno to kolektivní nadšení pro Fallout 4. Na prvním i druhém dílu moje generace prakticky vyrůstala a já nebyl samozřejmě výjimkou. Ale následná trojka ze mě veškeré nadšení zcela vysála. Nemám rád sérii The Elder Scrolls, prostě mě toto pojetí otevřeného světa, v němž si můžu dělat cokoli ale nic pořádně, nebaví. Čtyřka na mě působí jako prakticky to samé, obohacené jen o další únavný mikromanagement vlastní základny. Nic proti, všem to nadšení přeji a doufám, že nebudou ve výsledku zklamání, já si ale radši zahraju něco s pořádným příběhem. A jestli se mýlím? Tím lépe pro všechny. 

Ondřej Zach - Star Wars Battlefront
Teď mě fandové sežerou, ale zklamala mě akce Star Wars: Battlefront. Po dubnovém reveal traileru jsem si říkal „wow“. Po gameplay ukázce na E3, která pochází z PlayStation 4, si už říkám spíš jen „hmm“. Působí obyčejně a jako válečný Battlefield ve skinu Star Wars. Pokud se pletu, budu jen rád, ale za sebe prozatím škrtám ze seznamu nejočekávanějších her.

Andrej Brabec - Valve stále mlčí
Zdá se, že ve společnosti Valve opravdu neumějí počítat do tří. Pokud nový Half-Life nepřinese ani uvedení přilby HTC Vive pro virtuální realitu, příliš bych již neočekával. Jistě, vytvářet kvalitní hry trvá. Ale v češtině ani neexistuje výraz pro tempo, s jakým tato společnost vydává své tituly.

Jakub Žežule - Konference Square Enixu bez Final Fantasy XV
Square Enix pořádal letos vlastní konferenci, přesto se rozhodl nezařadit do programu Final Fantasy XV. Hra má být prezentována až na Gamescomu v létě. Final Fantasy XV se původně měla jmenovat Final Fantasy Versus 13 a jako taková byla oznámena před neuvěřitelnými devíti lety. Po přejmenování a znovuoznámení před dvěma lety by člověk myslel, že tvůrci mají dostatek materiálu, který mohou prezentovat na obou akcích.

4.nezávislé ptákoviny, nepřesvědčivý AC: Syndicate


Honza Srp - Beyond Eyes
Nemám rád rozdělování hry na ty velké, zlé a ošklivé AAA tituly a ty správné, dobré a chvályhodné nezávislé. Indie, to je ve své podstatě již zcela vyprázdněný termín, pod který se schová každá druhá kapela vydávající na major labelech. Ve hrách se pak touto nálepkou zaštiťuje kdejaká ptákovina s hnusnou grafikou a nezajímavou hratelností. Protože není nic víc nezávislého, než v pěti lidech spíchnout obyčejnou střílečku, nevkusnou grafiku označit jako pixel art, o repetetivní MIDI smyčce se vyjádřit jako o procedurálně generovanému ambientnímu post nintendo coreu a výsledek prodávat za 15 eur na Steamu jako Indie.

Beyond eyes

Beyond eyes

Neberte mě špatně, miluji správně udělané malé hry. Ne ale proto, že bych si během jejich hraní připadal jako jedinečná individualita vymezující se proti všeobecnému nevkusu, ale prostě proto, že jsou zábavné. Krátce řečeno, nicneříkající ukázka z Beyond Eyes, nezávislé vývojářky Sheridy Halatoe, o níž jsem se při zběžném průzkumu na internetu dozvěděl pouze to, že na internet ráda vyvěšuje selfie a fotky jídel, zábavně opravdu nevypadá. Třeba to ve výsledku bude pecka, i tak by snad ale bylo vhodné při prezentaci ukázat více, než že je hra indie, dělá ji žena a je o slepé holčičce.

Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider

Andrej Brabec - Rise of the Tomb Raider
Možná bylo cílem vytvořit působivou podívanou. V ukázce z nových příběhů Lary Croft však převažovaly filmové sekvence a hraní samotné bylo v zásadě velmi přímočaré. Takové pojetí „zábavy“ si raději odpustím.

Jakub Žežule - Assassin’s Creed: Syndicate
Doufal jsem, že si tvůrci schovávají na E3 eso v rukávu, ale to se nekonalo. Dobré zprávy? Soudě dle pasáže, kterou tvůrci minulý týden vypustili do světa, průmyslový Londýn vypadá graficky úchvatně, především vezmeme-li v potaz ohromnou rozlohu herní mapy. Jenže Syndicate se mi spíše zatím jeví jako akční hra s lehkými souboji. Bojím se klasického „osvobozování“ částí map, které má být povýšeno na hlavní smysl hry. V nové ukázce je zavraždění vašeho cíle navíc opět velmi lineární záležitostí, od čehož se například loňská Unity snažila odpoutat.

5.nekonečno vs. příběh, nepřesvědčivý Tomb Raider

No Man's Sky

No Man's Sky


Honza Srp - No Man’s Sky
Technologie za touto hrou mě fascinuje, možnosti jsou prakticky nekonečné a autor hry je sympaťák k pohledání. Přesto si zřejmě tento titul příliš neužiji, nekonečný vesmír k prozkoumání mě děsí a neexistence příběhu mě nedokáže k delšímu hraní nijak motivovat. Přesto hře z celého srdce přeju svůj úspěch, oproti všem ostatním vesmírným simulátorům mi přijde, že tahle jediná má opravdovou duši.

Gears of War 4

Gears of War 4

Andrej Brabec - Gears of War 4
Zklamání je možná silné slovo. Od titulu jsem nic nečekal, přesto odhalení čtvrtého dílu postrádalo jakýkoliv náboj. Ukázka byla zcela bez nápadu. Pokud se tedy celá hra ponese v obdobném duchu, bude možná na čase, aby se série uložila k dlouhému zimnímu spánku.

Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider

Jakub Žežule - Rise of the Tomb Raider
Ukázka ze hry Rise of the Tomb Raider působila vedle Uncharted 4 nezajímavě. Nehratelné pasáže zabraly stejně času jako ty hratelné a celé to trochu připomínalo jeden quick time event s minimální interaktivitou. Snad se jednalo jen o nešťastnou ruku při výběru dema – podobné sekvence nejsou při rozumném dávkování na škodu a jestli si dobře vzpomínám, předchozí díl byl zpočátku prezentován podobně. Na hru se nicméně stále těším. 

Autor:


Témata: E3 2015




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.