Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Práce na No Man’s Sky byla jako vystřelit raketoplán přímo do slunce

  16:18aktualizováno  16:18
Kritizovaná hra Man’s Sky vznikala původně jako hobby projekt, na kterém programátor Sean Murray pracoval ve volném čase. Po odhalení hry veřejností však koncept vyvolal divoké ohlasy a tvorba pak připomínala spíše jízdu na horské dráze.

No Man’s Sky (PS4) | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Murrayovým cílem bylo pracovat na něčem nezvyklém. Chtěl se naučit nové postupy, a začal proto vytvářet herní engine. Toužil totiž prozkoumat generování světů na základě algoritmu a programování vlastního enginu považuje za „opravdové řemeslo“.

„Bylo to vážně zábavné období mého života, během kterého jsem každý večer a celé víkendy pracoval na vlastním enginu,“ prohlásil Murray na akci Game Developers Conference.

Situace se změnila po odhalení první ukázky. „Bylo to, jako bychom se raketoplánem vystřelili do slunce a pálilo nám to obličej. Byla to trochu jízda na horské dráze, ale začalo to jako hobby a v úvodu to byla ohromně zábavná práce.“

No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)

No Man’s Sky (PS4)

Právě koncept počítačem generovaného světa s obdivuhodným množstvím kombinací při testování představoval výzvu.

Vývojáři se proto rozhodli, že počet hráčů zkusí odhadnout podle aktuálně vydaných populárních her. Jako reference zvolili tituly Inside a Far Cry Primal, oba však nakonec měly jen zlomkovou hráčkou základnu.

Maximální počet souběžně on-line hráčů u Inside se na Steamu pohyboval okolo tří tisíc a u Far Cry Primal to bylo okolo čtrnácti tisíc. No Man’s Sky přitom na Steamu po vydání hrálo čtvrt milionu lidí. A hlásili obratem celou řadu technických chyb.

Autor:




Nejčtenější

Ryse: Son of Rome
Dubnové hry zdarma s Xbox Live Gold: akce Ryse a seriál Walking Dead 2

V dubnu se majitelé s aktivním předplatným Xbox Live Gold mohou zdarma vydat ve hře Ryse: Son of Rome v kůži římského generála zabíjet barbary. Ale i zbylé hry...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Obličej v MLB The Show 17
Baseballisté kvůli chybě ve hře vypadali jako zrůdy

Technická chyba ve sportovní hře MLB The Show 17 proměňovala postavy na příšery připomínající hororové hry. Potíže způsoboval editor postav, kde táhlo pro...  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Další z rubriky

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Obličej v MLB The Show 17
Baseballisté kvůli chybě ve hře vypadali jako zrůdy

Technická chyba ve sportovní hře MLB The Show 17 proměňovala postavy na příšery připomínající hororové hry. Potíže způsoboval editor postav, kde táhlo pro...  celý článek

Záběr z filmové ukázky ke Quake Champions
Quake Champions by měli být přední turnajovou hrou

Úkolem Quake Champions prý je zaplnit díru na trhu. A to zejména v oblasti profesionálního soutěžení ve formátu jeden na jednoho, který stávající střílečky...  celý článek




Apple MacBook Air MMGF2CZ/AApple MacBook Air MMGF2CZ/A

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.