No Man’s Sky (PS4) | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Práce na No Man’s Sky byla jako vystřelit raketoplán přímo do slunce

  • 2
Kritizovaná hra Man’s Sky vznikala původně jako hobby projekt, na kterém programátor Sean Murray pracoval ve volném čase. Po odhalení hry veřejností však koncept vyvolal divoké ohlasy a tvorba pak připomínala spíše jízdu na horské dráze.

Murrayovým cílem bylo pracovat na něčem nezvyklém. Chtěl se naučit nové postupy, a začal proto vytvářet herní engine. Toužil totiž prozkoumat generování světů na základě algoritmu a programování vlastního enginu považuje za „opravdové řemeslo“.

„Bylo to vážně zábavné období mého života, během kterého jsem každý večer a celé víkendy pracoval na vlastním enginu,“ prohlásil Murray na akci Game Developers Conference.

Situace se změnila po odhalení první ukázky. „Bylo to, jako bychom se raketoplánem vystřelili do slunce a pálilo nám to obličej. Byla to trochu jízda na horské dráze, ale začalo to jako hobby a v úvodu to byla ohromně zábavná práce.“

No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)

No Man’s Sky (PS4)

Právě koncept počítačem generovaného světa s obdivuhodným množstvím kombinací při testování představoval výzvu.

Vývojáři se proto rozhodli, že počet hráčů zkusí odhadnout podle aktuálně vydaných populárních her. Jako reference zvolili tituly Inside a Far Cry Primal, oba však nakonec měly jen zlomkovou hráčkou základnu.

Maximální počet souběžně on-line hráčů u Inside se na Steamu pohyboval okolo tří tisíc a u Far Cry Primal to bylo okolo čtrnácti tisíc. No Man’s Sky přitom na Steamu po vydání hrálo čtvrt milionu lidí. A hlásili obratem celou řadu technických chyb.