Vydavatelství v posledním roce vydalo tituly jako Sleeping Dogs, Hitman: Absolution a Tomb Raider. A ačkoliv se hry prodávaly v milionech, k finančnímu úspěchu to nestačilo. Podle Square Enix to svědčí o trendech, které nelze ignorovat.
"Věřím, že tato situace není výjimečnou událostí spojenou s fiskálním rokem, který skončil v březnu 2013. Je to otázka struktury v prodejním modelu krabicových her. V souvislosti s tím věřím, že je obtížné zajistit patřičný návrat investic v rámci příjmového modelu krabicových her," řekl nový ředitel společnosti Yosuke Matsuda.
Zvážit je třeba změnu obchodních modelů s ohledem na pevně danou cenu. Matsuda jako klíčovou vnímá proměnu her na on-line tituly a větší pestrost příjmového portfolia.
Jednou z hlavních změn má být odklon od stávajícího modelu, ve kterém společnosti vytvářejí hry několik let v utajení. Zákazníci tak ke hře nemohou poskytnout zpětnou vazbu a prezentuje se jim ve stavu, kdy je prý téměř hotová.
"Je dokonce možné prohlásit, že pokud v dnešní době zákazníci musí čekat roky téměř bez informací, je to vůči nim nepoctivé. Nežijeme již v období, kdy jsou zákazníci před dokončením produktu ponecháni v nevědomosti," tvrdí ředitel Square Enix.
Zákazníci by tak podle Matsudy o hrách měli vědět dříve, chápat jejich pojetí a měli mít možnost ovlivnit jejich vývoj. Cílem je, aby tituly naplnily jejich očekávání. Jako vhodný příklad Matsuda zmínil komunitní financování. Chválí také službu Steam Greenlight, ve které hráči pomáhají vybírat tituly pro herní distribuci Steam.
Za vhodnou považuje i službu Steam Early Access, která hráčům umožňuje zakoupit předčasný přístup do hry. Mohou tak získat přístup například do alfaverze a finální podobu titulu pomáhat formovat.
"To bych chtěl praktikovat i pro dlouhodobý a rozsáhlý vývoj. Není to jednoduchý úkol, ale věřím, že v současném prostředí to je možné," tvrdí ředitel. Více se lze dočíst v oficiální zprávě společnosti.