Square Enix: stávající postupy nejsou vůči zákazníkům poctivé

  15:21
Vydavatelství Square Enix v půlce května ohlásilo ztrátu ve výši téměř 2,7 miliardy korun. V souvislosti s tím tak přehodnocuje své stávající působení a zvažuje nové obchodní modely.

Logo vydavatelství Square Enix

Vydavatelství v posledním roce vydalo tituly jako Sleeping Dogs, Hitman: Absolution a Tomb Raider. A ačkoliv se hry prodávaly v milionech, k finančnímu úspěchu to nestačilo. Podle Square Enix to svědčí o trendech, které nelze ignorovat.

"Věřím, že tato situace není výjimečnou událostí spojenou s fiskálním rokem, který skončil v březnu 2013. Je to otázka struktury v prodejním modelu krabicových her. V souvislosti s tím věřím, že je obtížné zajistit patřičný návrat investic v rámci příjmového modelu krabicových her," řekl nový ředitel společnosti Yosuke Matsuda.

Zvážit je třeba změnu obchodních modelů s ohledem na pevně danou cenu. Matsuda jako klíčovou vnímá proměnu her na on-line tituly a větší pestrost příjmového portfolia.

Jednou z hlavních změn má být odklon od stávajícího modelu, ve kterém společnosti vytvářejí hry několik let v utajení. Zákazníci tak ke hře nemohou poskytnout zpětnou vazbu a prezentuje se jim ve stavu, kdy je prý téměř hotová.

"Je dokonce možné prohlásit, že pokud v dnešní době zákazníci musí čekat roky téměř bez informací, je to vůči nim nepoctivé. Nežijeme již v období, kdy jsou zákazníci před dokončením produktu ponecháni v nevědomosti," tvrdí ředitel Square Enix.

Zákazníci by tak podle Matsudy o hrách měli vědět dříve, chápat jejich pojetí a měli mít možnost ovlivnit jejich vývoj. Cílem je, aby tituly naplnily jejich očekávání. Jako vhodný příklad Matsuda zmínil komunitní financování. Chválí také službu Steam Greenlight, ve které hráči pomáhají vybírat tituly pro herní distribuci Steam.

Za vhodnou považuje i službu Steam Early Access, která hráčům umožňuje zakoupit předčasný přístup do hry. Mohou tak získat přístup například do alfaverze a finální podobu titulu pomáhat formovat.

"To bych chtěl praktikovat i pro dlouhodobý a rozsáhlý vývoj. Není to jednoduchý úkol, ale věřím, že v současném prostředí to je možné," tvrdí ředitel. Více se lze dočíst v oficiální zprávě společnosti.

Autor:
Témata: Steam, Tomb Raider
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...