Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: U ZombiU se budete bát. Škoda hromady chyb

aktualizováno 
Hra ZombiU měla vrátit do her strach. Je to ovšem i horor, který vyděsí chybami a nedořešenými herními mechanismy.
55

ZombiU

Platforma: Wii U
Výrobce: Ubisoft (Wii U)

  • Opravdový survival horor
  • Dokáže vyděsit
  • Originální hra ve více lidech
  • Nepromyšlený herní koncept
  • Fádní grafika
  • Spousta chyb
  • Chybí on-line hra

Zajímavý nápad, zpracování je však horší. ZombiU je horor, který vyděsí i naštve. Originální hra ve více lidech sice není on-line, ale stojí za vyzkoušení.

Herní karta

Horor, k tomu originální titul, žádná konverze a k dispozici hned při startu nové konzole, to jsou aspekty, díky nimž měla hra ZombiU nakročeno k tomu, aby se stala největším tahákem začínající mašinky Wii U. Ale k tomu má daleko, i když zaujme a pobaví originální hrou ve více lidech.

Příběh hraje druhé housle

Před 400 lety vyslovil astronom, okultista a alchymista John Dee temné proroctví, které se naplnilo v roce 2012. Po celém světě se rozšířil virus, který většinu světové populace přeměnil na živé mrtvé.

Světová kritika

Joystiq  - 4,5/5
Videogamer - 8/10
Polygon - 8/10
EDGE - 7/10
GameTrailers - 65/100
Game Informer - 5/10
GameSpot - 4,5/10

Příběh však zde hraje jen druhé housle. Je pouze lehce nastíněný a pokud se ho rozhodnete ignorovat, tak víceméně o nic nepřijdete. V tomto ohledu máte pocit, že hrajete tak trochu videohru z 16bitové éry, kdy jste si příběh přečetli z manuálu.

Vy jste jedním z přeživších zombie apokalypsy. Nejste žádný svalovec, žádný superhrdina a ani sexy kost se samurajskými meči. Jste troska, zoufalec, náhodná osoba, která měla to štěstí, že přežila zombie apokalypsu v Londýně. Ale nic netrvá věčně.

Když zemřete, je to definitivní

Příběhový režim má dva módy. V přeživším máte k dispozici jednoho nebožáka, po jehož smrti hra automaticky končí. Tento režim je určený především pro ty, co se chtějí pochlubit svým dosaženým postupem a časem v on-line žebříčcích.

ZombiU
ZombiU

ZombiU

Ale o život vašeho hrdiny budete mít strach i v normálním režimu. Když vás zombie zabijí, je po vás tak jako tak. Chopíte se však role dalšího nebožáka, který se vydává dokončit to, o co se pokusil ten před vámi, jenž nyní pochoduje ulicemi a shání mozky.

Celou dobu vám bude pomáhat rádce, který zatím jako jeden z mála zamoření světa nemrtvými přežil. Je to bývalý voják, takže se jeho rady vyplatí poslouchat.

Hra ve více lidech, to nejlepší na ZombiU

ZombiU je svým pojetím originální celkově, ale nejvíce inovativní je multiplayer. Zatímco jeden hráč se chopí wiimotu a nunchuku, případně Pro ovladače, druhý bere do ruky Wii U gamepad. První se snaží na obrazovce zabít co nejvíce zombíků, případně zajmout co nejvíce vlajek. Druhý přitom na dotykovém displeji umisťuje nemrtvé do arén.Ty sice nejsou kdovíjak velké, ale postačí.

Multiplayer sice nemá příliš režimů, ale kombinací prvků střílečky s příchutí strategie nás dostal. Ale proč je u prohnilého boha přítomný jen v lokální podobě a ne on-line? Když se připojíte na internet, můžete jen sprejovat na zdi ostatním hráčům rady. Což je, s odpuštěním, fakt kravina.

ZombiU

ZombiU

Jakmile vaše první postava zemře a vy se ocitnete v kůži další nuly na porážku, mějte na paměti, že vaším úkolem je předchozího snaživce podruhé poslat na onen svět a získat jeho batoh s výbavou, kterou jste předtím obtížně získali v jeho kůži.

Jakmile vás šourající se otrapové dostanou před tím, než se k němu dostanete, jste v pořádné bryndě. Veškerá původní výbava, včetně zbraní a lékárniček je v čudu a vy se s kriketovou pálkou a se šesti náboji v zásobníku ruční pistole vydáváte hledat prakticky prázdný batoh druhého nebožáka.

Hrůza i frustrace

Nesmrtelnost nebo možnost vyléčit se z jakéhokoliv zranění by byla ve hře nesmysl. Hra je totiž nefalšovaným survival hororem, za což si jí ceníme. Omezený počet nábojů, všudypřítomný strach ze smrti, tak to má v tomto žánru chodit!

Další názor

Ondřej Zach

Ne, že by Eman neměl pravdu, nicméně bych nebyl tak přísný. Hra mě příjemně překvapila schopností budovat děsivou atmosféru. A v kombinaci s tabletem v podobě sady na přežití mi z toho vychází vesměs příjemná záležitost.
Hodnocení: 75 %

Jenže jakmile ztratíte vše, bude vás to akorát frustrovat. K tomu si navíc připočtěte neustálé vracení na místo, kde zemřel předchozí přeživší.

Ve hře je spousta kanálů, které slouží jako zkratky. Ale stejně se nevyhnete prolézání jedněch a těch samých lokací. A to je otrava. Horší je i to, že spousta lokací vypadá prakticky shodně. Většinou samé chodby, a když narazíte na větší lokaci, tak vás zavede akorát do dalších chodeb.

Pistole, poloautomatická puška, brokovnice, kuše nebo miny, to vše se vám dostane do rukou. Pokud se dvěma nebožáky nezemřete hned po sobě, tak vám tento arzenál zůstane. Ale munice je málo, takže budete nemrtvé likvidovat především kriketovou pálkou.

Ovládání přes Wii U ovladač

Ovládání Wii U gamepadem není špatné, ale neustálé plácání pálkou omrzí. Zvlášť když jsou spouště na ovladači digitální a ne analogové, takže je jedno, jak silně je mačkáte. Víceméně je také jedno, kam zombie trefíte. Hlava všem postupně mizí stejně, ať je mlátíte pálkou nebo jim do hlavy střelíte. A někdy hlava nemrtvému praskne, i když ho trefíte do nohy.

V survival hororu musíte přežít, takže kromě zbraní budete používat třeba i kladivo a prkna, kterými můžete zahradit cestu plnou nemrtvých za vámi. Nebo si ji naopak uvolnit k útoku. Někdy však stačí ke dveřím přijít kolmo a projdete jimi bez jakékoliv snahy. Hra je vůbec plná bugů a chyb. Na rozdíl od Silent Hill 4: The Room zde totiž levitující zombie nejsou součástí původního plánu.

Alespoň je ve hře dost lekaček, takže vyděsí nejenom svými chybami. Když na vás útočí zombie, tak vaše postava někdy dokonce ječí strachem. Dobrý nápad.

Fotogalerie

Vaším dobrým společníkem je displej na gamepadu. Budete jím skenovat prostředí, hackovat kamery, prohlížet skříně a bedny a někdy i mířit jako v případě kuše, statického kulometu nebo odstřelovačky. Jde o zajímavé prvky, které sice hratelnost nijak výrazně neposunují dál, ale potěší.

Vizuálně ovšem ZombiU nepotěší. Londýn je plný mlhy a budovy jsou postaveny z hodně rozmazaných textur. Animace zombíků se opakují, ale alespoň to vše zapadá do depresivního ladění hry. Hudba je správně pochmurná, ale stále se opakuje.

ZombiU není vyložený propadák. Pobaví, vyděsí, zaujme a dokonce nadchne originálním multiplayerem. Celkově však působí nepromyšleně, nedodělaně a odbytě. Škoda, velký potenciál je ze hry cítit.



Hodnocení hry

Redakce

55 %

Čtenáři

66 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 94 čtenářů





Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.