Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zpět do zamořené Zóny ve Stalker: Clear Sky

aktualizováno 
Návrat do okolí Černobylu proběhne ve velkém stylu. Dočkáme se odpovědí na četné otázky a zabojujeme si o území.

Stalker: Clear Sky

StalkerBlesky čas od času ozáří noční oblohu. Pak je zase na chvíli tma. Spouští se déšť. V dálce jsou vidět dvě světla. Stále se přibližují. Starý ruský náklaďák si to na nekvalitní silnici hasí pekelným tempem. Stěrače pracují na nejvyšší obrázky.

A přestože nevíme, kdo je řidičem, můžeme si domyslet, že před něčím utíká. Cítíme jeho strach. Potom jeden z blesků trefí auto, které se okamžitě dostane do plamenů a vylétne ze silnici.

"Autoři se poučili z výtek směřovaných na adresu předchůdce a výrazně zjednodušili systém cestování."

Něco nám říká, že to nebyla náhoda. Že by do náklaďáku blesk narazil cíleně? Že vám to připadá povědomé? Není divu, to jsou scény z intra ke Stalkerovi. Spousta hráčů si stěžovala, že se vlastně nedozvěděla, jaký mělo smysl. Kdo byl ten řidič na útěku? Autoři si vůbec s vysvětlováním řady otázek hlavu nelámali. Buď na to zapomněli, nebo od začátku počítali s pokračováním.

Trailer - ukázka prostředí

StalkerClear Sky totiž skutečně vysvětlovat bude. Kéž by do sebe vše zapadlo jako puzzle. V pokračování se opět budeme pohybovat v zamořené Zóně kolem černobylského reaktoru. Ovšem v roli muže jménem Scar si užijeme události, které předcházely originálu, tedy Shadow of Chernobyl.

Původně měl být hlavním hrdinou obyčejný voják. Autoři se nakonec rozhodli jinak a Scar je proto dalším stalkerem, dobrodruhem a samozřejmě také lovcem. Jako většina chlapů v Zóně, také on sbírá cenné předměty, často s mysteriózními a nebezpečnými silami, prodává je a zajišťuje si tak své nadprůměrné živobytí.

Jednoho dne dostane Scar dobře zaplacený úkol. Musí zavést skupinku vědců hluboko do ozářené části Zóny. Když se muži prodírají a probojovávají hustou džunglí, najednou se nebeStalker: Clear Sky nepřirozeně ozáří do ruda, náhle mizí prostředí ve strašlivé záři. Vědci jsou na místě mrtví. Zatímco Scar se probouzí na spartánské posteli. V táboře frakce Clear Sky.

Pokud jste Stalkera hráli a došli jste až k reaktoru, dobře víte, co se stalo. Nastal takzvaný „blowout“, který se rozhostil po velké části Zóny. Jedná se o mohutnou erupci ozáření, která zabije vše, co se nachází nechráněno pod širou oblohou. Zdá se však, že Scar je na tom více než dobře. To se dosud nestalo.

Gameplay video - první minuty hraní

Pánové z Clear Sky si vepsali do znaku, že zamořenou Zónu dokonale prohledají, přijdou na její nejhlubší tajemství a jednou snad opět promění v krásný lán země. Ovšem „blowouty“ jim práci notně stěžují. Ohrožují je na životě a nebezpečí vystavují také pečlivě sesbíraná data. Za vše evidentně může stalker jménem Strelok, který tím, jak se přibližuje k reaktoru, Stalker: Clear Skyspouští jednu erupci za druhou. Jelikož je Scar do jisté míry imunní, frakce Clear Sky ho zaúkoluje, aby Streloka našel a zlikvidoval.

V novém Stalkerovi se tak opět vydáme po stopách Streloka, tentokrát ale ve zcela jiných podmínkách. Zóna doznala značných změn.

Navštívit můžeme pět zcela nových areálů, a celou řadu známých, ale výrazně přepracovaných oblastí. Hned na začátku je třeba prozkoumat rozlehlé bažiny, v nichž straší mutanti, lidští nepřátelé v podobě členů konkurenčních frakcí a samozřejmě místí, ozářená zvířena.

Autoři se poučili z výtek směřovaných na adresu předchůdce a výrazně zjednodušili systém cestování. Už není nutné přebíhat rozsáhlé části, abyste se dostali do jiných. V každém lidském sídle najdete průvodce, kteří vás skrze nahrávací obrazovku zavedou přesně tam, kam chcete. To je rozhodně příjemné, i když ještě více bychom si přáli pospolitý svět bez nutnosti trávit čas v loadingu.

Stalker: Clear SkyBlowouty přicházejí poměrně pravidelně a vždy jsou chvíli dopředu oznámeny. Tehdy byste měli vyhledat nějaké to přístřeší. Změny doznaly artefakty. Jednak se stanou mnohem mocnějšími a použitelnějšími, jednak je budete muset sami hledat.

Už by se neměly povalovat všude možně, ale třeba jen uprostřed nebezpečných anomálií. Abyste je našli, budete potřebovat speciální přístroje.

Ochranné obleky a výzbroj jsou jako obvykle dostupné u nejrůznějších obchodníků, kterým je třeba zaplatit. Čas od času najdete pěknou věcičku i u pokořených nepřátel. V případě, že si k nějaké zbrani vytvoříte silný vztah a nechce se vám dávat z ruky, jistě oceníte pomoc mechaniků. Ti vám oblíbený kvér nejen opraví, ale navíc i vylepší. Například dodají zásobníky s větším počtem střel či zvýší průraznost.

StalkerKromě Clear Sky budou ve hře ještě další čtyři frakce, k nimž se můžete přidat. Každá z nich přitom řeší jiné problémy. Například právě Clear Sky se potýká s neustálými přepady banditů. Proto vás s několika parťáky pošlou na dobyvatelskou jízdu.

Jakmile se vám podaří zajmout nějakou vesničku banditů, dostanete okamžitě posily, které získané území začnou ochraňovat.

S tím se pojí další novinka, kterou je boj o území. Čím větší plochy ta která frakce kontroluje, tím je silnější a tím lepší nabídky vám dají její mechanici a obchodníci. Síly se pochopitelně neustále přelévají. O aktuálním stavu budete informováni prostřednictvím svého PDA.

Stalker: Clear SkyZ obrázků je jasně patrné, že technická stránka grafiky žádný velký skok kupředu neudělala. Více si užijí pouze majitelé DirectX 10 karet.

Ovšem prostředí má být celkově mnohem živější, zalidněnější, atmosféričtější a vůbec uvěřitelnější. Ke všemu se značných vylepšení dočká umělá inteligence, která by měla být částečně skriptovaná a částečně autonomní.

Dohromady je Stalker: Clear Sky jednoznačně slibným titulem. Nebojíme se nastavované kaše, naopak se těšíme, že v atmosférou přetékající Zóně strávíme další adrenalinové desítky hodin.

Autor:


Témata: Reaktor


Nejčtenější

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.