Projekt Copernicus | foto: 38 Studios

Podívejte se na zrušenou hru, po které zůstal dluh 1,5 miliardy

  • 30
Projekt Copernicus měl být titulem, který vyzve na souboj populární on-line hru World of Warcraft. Místo toho však po hře zůstal dluh v hodnotě 75 milionů dolarů, jejž musí řešit americký stát Rhode Island. Na internet nově uniklo video z připravované upoutávky, kterou vývojáři nestihli dokončit. Studio i projekt totiž právě kvůli dluhům zanikly.

Video představuje směsici animovaných sekvencí, které se prolínají do herních záběrů. Podle kreativního ředitele projektu, kterým je Steve Danuser, však šlo jen o hrubý test videa. "Téměř každý element by byl ve finální verzi přepracován či vyměněn," řekl Danuser.

Animačního stylu prý vývojáři využívali i ve hře, kde jeho prostřednictvím představovali například rasy či některé dějové prvky. "Náš filmový tým byl plný úžasných animátorů, a takové animace jsme používali i ve hře," vysvětluje Danuser.

Ke zveřejnění finální ukázky mělo dojít společně s oficiálním oznámením hry. "Pravděpodobně by to doprovázelo video z hraní či hratelné demo," dodává Danuser.

Zánik společnosti 38 studios však vedl k ukončení vývoje. Firma si na vývoj půjčila od amerického státu Rhode Island, který finance nabídl za založení studia na svém území.

Předchozí titul Kingdoms of Amalur byl však prodělečný, a společnost tak musela čelit mnohamilionovým dluhům. V květnu proto rozpustila celý vývojářský tým čítající téměř 400 lidí.

Řada vývojářů tak zůstala bez práce a s hypotékou, kterou nemohli splácet. Spásou se jim později stala firma Epic Games, která s vývojáři zformovala nové studio.

zdroj: www.youtube.com