Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Overwatch vznikl jako snaha vývojářů zachovat si důstojnost

  16:18aktualizováno  16:18
Týmová střílečka Overwatch vstala z popela Titanu. Tedy zrušené on-line hry na hrdiny od Blizzard Entertainment, která měla převzít žezlo po World of Wacraft. Je to prý pokus o vykoupení, tvrdí Chris Metzen, viceprezident v Blizzardu.

Vývojáři pracující na projektu Titan si po jeho zrušení připadali neschopně. „Byl to nezdar v každém směru. Selhali jsme ve všech ohledech, ve kterých projekt může neuspět. Bylo to zničující,“ popsal ředitel vývoje Jeff Kaplan, který před tím pomáhal navrhovat například systém úkolů pro World of Warcraft.

Chtěli však sobě i ostatním dokázat, že stále dokážou vytvořit povedený titul. „Nikdo nám nic nevyčítal a všichni nás maximálně podporovali. Řekl bych, že to bylo o vlastním studu. Měli jsme potřebu dokázat, že si pozici v Blizzardu zasloužíme. Že zvládneme vytvořit něco, na co firma bude hrdá. Bylo to náročné období, během kterého jsme pociťovali obrovský tlak,“ popisoval Kaplan vznik Overwatche v dokumentu pro server Gamespot.

Overwatch
Overwatch
Overwatch

Zmiňuje, že je tvůrčí tým zvyklý na práci ve stresu. Ale nikdy prý nezažil tak obtížné období jako po zrušení Titanu. Vývojáře to však ve finále zocelilo.

„Když jsme začali pracovat na Overwatch, tým byl neuvěřitelně provázaný a tryskala z něj touha dokázat světu, že jsme schopní a zvládneme vytvořit něco opravdu zábavného,“ tvrdí Kaplan.

Dokument zmiňuje, že tvůrci při návrhu Overwatche čerpali inspiraci ze svého hráčského mládí. Vzpomínali tak například na projekty jako Action Quake a Team Fortress.

K zrušení Titanu došlo po sedmi letech vývoje a Blizzard následně ohlásil, že zatím neplánuje další on-line hru na hrdiny. Podle nepotvrzených informací práce na Titanu mohly stát až 50 milionů dolarů, tedy téměř miliardu korun.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Letošní ročník Gamescomu osobně zahájí Angela Merkelová

Německá kancléřka poprvé v historii zahájí největší herní výstavu na světě. Je to důležitý krok nejen pro samotný Gamescom, ale i pro herní průmysl jako takový.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Černoch v SS uniformě? Svastika a vojačky v Call of Duty: World War II

Tvůrci letošního Call of Duty, které je zasazeno do období druhé světové války objasňují, jak to bude s nacistickými symboly, vojačkami či černochy na straně...  celý článek

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.