Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Overwatch vznikl jako snaha vývojářů zachovat si důstojnost

  16:18aktualizováno  16:18
Týmová střílečka Overwatch vstala z popela Titanu. Tedy zrušené on-line hry na hrdiny od Blizzard Entertainment, která měla převzít žezlo po World of Wacraft. Je to prý pokus o vykoupení, tvrdí Chris Metzen, viceprezident v Blizzardu.

Vývojáři pracující na projektu Titan si po jeho zrušení připadali neschopně. „Byl to nezdar v každém směru. Selhali jsme ve všech ohledech, ve kterých projekt může neuspět. Bylo to zničující,“ popsal ředitel vývoje Jeff Kaplan, který před tím pomáhal navrhovat například systém úkolů pro World of Warcraft.

Chtěli však sobě i ostatním dokázat, že stále dokážou vytvořit povedený titul. „Nikdo nám nic nevyčítal a všichni nás maximálně podporovali. Řekl bych, že to bylo o vlastním studu. Měli jsme potřebu dokázat, že si pozici v Blizzardu zasloužíme. Že zvládneme vytvořit něco, na co firma bude hrdá. Bylo to náročné období, během kterého jsme pociťovali obrovský tlak,“ popisoval Kaplan vznik Overwatche v dokumentu pro server Gamespot.

Overwatch
Overwatch
Overwatch

Zmiňuje, že je tvůrčí tým zvyklý na práci ve stresu. Ale nikdy prý nezažil tak obtížné období jako po zrušení Titanu. Vývojáře to však ve finále zocelilo.

„Když jsme začali pracovat na Overwatch, tým byl neuvěřitelně provázaný a tryskala z něj touha dokázat světu, že jsme schopní a zvládneme vytvořit něco opravdu zábavného,“ tvrdí Kaplan.

Dokument zmiňuje, že tvůrci při návrhu Overwatche čerpali inspiraci ze svého hráčského mládí. Vzpomínali tak například na projekty jako Action Quake a Team Fortress.

K zrušení Titanu došlo po sedmi letech vývoje a Blizzard následně ohlásil, že zatím neplánuje další on-line hru na hrdiny. Podle nepotvrzených informací práce na Titanu mohly stát až 50 milionů dolarů, tedy téměř miliardu korun.

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.