Overwatch vznikl jako snaha vývojářů zachovat si důstojnost

  • 7
Týmová střílečka Overwatch vstala z popela Titanu. Tedy zrušené on-line hry na hrdiny od Blizzard Entertainment, která měla převzít žezlo po World of Wacraft. Je to prý pokus o vykoupení, tvrdí Chris Metzen, viceprezident v Blizzardu.

Vývojáři pracující na projektu Titan si po jeho zrušení připadali neschopně. „Byl to nezdar v každém směru. Selhali jsme ve všech ohledech, ve kterých projekt může neuspět. Bylo to zničující,“ popsal ředitel vývoje Jeff Kaplan, který před tím pomáhal navrhovat například systém úkolů pro World of Warcraft.

Chtěli však sobě i ostatním dokázat, že stále dokážou vytvořit povedený titul. „Nikdo nám nic nevyčítal a všichni nás maximálně podporovali. Řekl bych, že to bylo o vlastním studu. Měli jsme potřebu dokázat, že si pozici v Blizzardu zasloužíme. Že zvládneme vytvořit něco, na co firma bude hrdá. Bylo to náročné období, během kterého jsme pociťovali obrovský tlak,“ popisoval Kaplan vznik Overwatche v dokumentu pro server Gamespot.

Overwatch
Overwatch
Overwatch

Zmiňuje, že je tvůrčí tým zvyklý na práci ve stresu. Ale nikdy prý nezažil tak obtížné období jako po zrušení Titanu. Vývojáře to však ve finále zocelilo.

„Když jsme začali pracovat na Overwatch, tým byl neuvěřitelně provázaný a tryskala z něj touha dokázat světu, že jsme schopní a zvládneme vytvořit něco opravdu zábavného,“ tvrdí Kaplan.

Dokument zmiňuje, že tvůrci při návrhu Overwatche čerpali inspiraci ze svého hráčského mládí. Vzpomínali tak například na projekty jako Action Quake a Team Fortress.

K zrušení Titanu došlo po sedmi letech vývoje a Blizzard následně ohlásil, že zatím neplánuje další on-line hru na hrdiny. Podle nepotvrzených informací práce na Titanu mohly stát až 50 milionů dolarů, tedy téměř miliardu korun.