Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak si vede PlayStation 2 ve světě a u nás??

  9:27
Jak si vede PlayStation 2 ve světě a u nás??
Společnost Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) oznámila dne 14. ledna 2004, že celkový světový prodej (nebo shipment;o) videoherního systému PlayStation 2 dosáhl k 13. lednu 2004 více než 70-ti milionů kusů. Od svého uvedení na trh v Japonsku 4. března 2000 pokračuje PlayStation 2 v rychlém růstu a zachovává si své přední postavení mezi nextgen herními platformami. Prodej PlayStation 2 rostl 1.6 krát rychleji nežli prodej původní PlayStation a za pouhé 3 roky a 10 měsíců dosáhl již 70ti milionů ks. Ve svém čtvrtém roce od uvedení na trh dosáhl prodej softwaru pro PlayStation 2 během letošních vánočních nákupů, jež jsou vrcholem sezóny, rekordních 66 milionů kopií, přičemž prodeje hardwaru (celkového prodeje) si udržely svou vynikající úroveň se 7.83 milionu ks prodaných spotřebitelům na celém světě.
V Japonsku se od začátku listopadu 2003 do konce prvního týdne ledna 2004 prodalo více než 1.11 milionu videoherních systémů PlayStation 2, což představuje nárůst o 18 procent ve srovnání se stejným obdobím z předchozího roku. Prodeje v oblasti Evropy/PAL v měsících listopadu a prosinci přesáhly 3.56 milionu ks, což představuje pětiprocentní nárůst oproti stejnému období z předešlého roku. Na severoamerickém kontinentu se ve stejném období prodalo více než 2.94 milionu ks. Celkový prodej hardwaru PlayStation 2 tak během těchto dvou měsíců překročil 7.83 milionu kusů. Daleko lepší výsledky vykazuje Česká republika, kdy prodeje systému PlayStation 2 vzrostly oproti stejnému období z minulého roku o přibližně 40% a nárůst prodeje her pro PlayStation 2 se blíží hranici 60%.
Co se týká softwaru, bylo na celém světě na trh uvedeno více než 2.900 titulů, což dokazuje, že se PlayStation 2 stále drží na samém vrcholu. Celkový světový prodej softwaru překročil k dnešnímu dni 500 milionů kusů. Pro letošní vrcholnou vánoční sezónu byl připraven velký výběr nových softwarových titulů, které se staly velkými komerčními taháky. V Severní Americe a na území Evropy/PAL se stala naprostým hitem nová verze série EyeToy™ od Sony Computer Entertainment, jíž se jen na územích Evropy/PAL prodalo přes 2.4 milionu kusů. V České republice se série EyeToy™ stala vůbec nejúspěšnějším titulem uplynulého roku. Mezi další velké hity patří Medal of Honor: Rising Sun, Need for Speed Underground, The Lord of the Rings: The Return of the King a FIFA Football 2004 - vše od Electronic Arts - a Tony Hawk’s Underground od Activision. I Japonsko přišlo s taháky jako například s titulem Minna No Golf 4, jehož se prodal milion kusů či Gran Turismo 4 “Prologue Version” s prodejem přes 700.000 kopií od SCE. Také Biohazard Outbreak od Capcomu se na japonském trhu řadí k naprosté špičce. V důsledku toho dosáhl prodej softwaru pro PlayStation 2 v měsících listopadu a prosinci neuvěřitelného meziročního nárůstu ve výši 27 procent a pozoruhodného prodeje 66 milionů herních kopií, čímž byly zdolány veškeré předchozí prodejní rekordy.
Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...