Diskuze
KOMENTÁŘ: Emoce ve hrách. Proč nás přitahují ty negativní?
Děkujeme za pochopení.
M13i98c17h42a91l 36V74e93r22n74e54r
To, že hráče přitahuje drama, přece neznamená, že touží po negativních emocích (až na výjimky). Drama přinese dávku adrenalinu a vyřešení problému nastaveného dramatem, i třeba "smutný" konec, a následná katarze pak zase endorfin. Střílečky, survival horory, hopsačky i adventury v základu fungují na stejném principu - navození nějaké stresové situace a při jejím vyřešení odměna - zkušenosti, body, bonusové levely, v RPG a adventurách předměty atd. Jako krysy v bludišti
Cynismu se občas člověk neubrání, ale spíš jen v případech, kdy si developeři ulehčují práci využíváním klišé. Třeba nedávno jsem si zopakoval Mass Effect - chtěl jsem pro změnu vyzkoušet "renegade" postup, ale postavy byly tak živé, tak dobře napsané, že mi to prostě bylo proti srsti. Výjimkou je ta neúspěšná záchrana chlapečka v ME 3, který tam byl prostě na sílu vecpaný jenom, aby pak hráče mohl prudit v závěru
O49n11d56ř49e51j 81K43a80s72t33e28l
Zahrajte si Rimworld, tam je emocí spousta a o napínavé příběhy není vůbec nouze :) pokaždé jiný zážitek
J87a66k24u38b 40R61a59i62d44a
Myslím, že to univerzálně platí pro jakékoliv vyprávění, ne jen pro hry. Základem většiny příběhů je totiž vždy nějaký spor, boj, překonávání překážek. Bez toho by příběh neměl svou dynamiku, nemělo by jej skoro co pohánět. Logicky pak tvůrci i hráči (čtenáři, diváci...) pociťují, že čím temnější a realističtější je ten boj, tím více se jde k jeho podstatě a tím méně je zaobalen do eufemismů a symbolismů, což je naopak příznačné pro hry (filmy, knihy...) pro děti, které také potřebují vyprávění s bojem, ale zase je nechceme příliš traumatizovat.
H42e42r32b35e41r23t 11V48á93c14l34a86v11s93k54ý
Článek nastiňuje představu, že existuje buď noir drama, nebo rozverná oddechovka. Když jsem hrával já, bylo ještě početné střední pásmo her, jehož čelním představitelem byl pro mě Outcast. Ten i přes závažnost příběhu používal celou paletu výrazových prostředků - vesničané sice byli pod krutou nadvládou, ale stejně uměli žertovat, nebo byli zábavní svým charakterem, čelní představitel si sice dopřál na začátku panáka, ale neudělalo to z něj existencionánlí trosku. Je to možná způsobeno tím, že detailnější prokreslení postav neumožňovala tehdejší technologie, a proto byly definovány velmi obrysově, tj. hláškující drsňák, vědátorský záporák, atp. Dnes jsou vývojáři postaveni před požadavek konkurovat filmům, a jsou nucení implementovat složité psychologické pozadí, které často hra vlastně vůbec nepotřebuje, viz Max Payne 3. Lze to do jisté míry chápat, protože pokud máte napsat něco zajímavého, a hlavně rychle, většinou musíte jít cestou extrému, protože šeď nudí, a na delikátní psychologickou studii nemáte publikum. Tím vzrůstá otupělost hráčů, které příště zaujmou již jen ještě temnější záporáci, a kontrast her nadále narůstá.
K88a24r83o66l 44Š13e96f57č97í18k
s vasim prikladem nesouhlasim. Max Payne 3 bez zajimaveho pribehu by nedokazal zaujmout vacsinu hracu Byla by to prumerna akcna hra s "matrix" efektem. Deprese a minulost Maxa tomu dodava potrebny drive
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
World of Warcraft: Dragonflight se rozloučí remixem Mists of Pandaria
Zatímco separátní battle royale režim Plunderstorm se pomalu blíží ke konci, tvůrci během května...
V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín
Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...
Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů
Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...
Nezávislá hra ukazuje, jak to vypadá, když se ze stormtrooperů stanou zombie
Nezávislý vývojář Stefano Cagnani ve své hře Deathtroopers zkombinoval dva popkulturní fenomény. Co...