Zdravím šéfe :-) Chtěl bych ti pro začátek nejdříve poděkovat za tvůj čas věnovaný této první části rozhovoru, po níž bude následovat část druhá zaměřená jen na hraní samotné.
Já děkuji za rozhovor, také zdravím a to i čtenáře BW planet!
Přibliž, prosím, svou osobu čtenářům, představ jim vedle online i svůj offline život :-)
Jsem celkem normální člověk, který se akorát kapku více zabývá Half- Life 2. Hlavně tedy jeho úpravami a stavbou map do něj. Můj offline život probíhá většinou ve škole. Zbytek zabírají menší koníčky a pak také zábava přátely.
Jak jsi se vůbec k modifikacím dostal a hlavně k Vašemu Ravenholmu?
Moje tvorba modifikací se datuje již k dobám HL1, ale z toho naštěstí nic neprosáklo na internet. Pak přišel HL2 a já měl chuť něco spáchat do jeho nového enginu. Jelikož mě z HL2 dost chytla kapitola Ravenholm řekl jsem si, že je snad i mojí povinností postavit stejnojmený mod. Nejdříve to mělo sloužit pouze k oťukávání Source enginu, avšak jak sami můžete posoudit, trochu se oťukávání přeměnilo na plnohodnotný mod (alespoň si to myslím).
Na členy týmu jsi dělal řízení či si již nějaké kontakty měl? Jaká byla vaše spolupráce? Podle tvých představ?
Řízení? :) To zase ne. Například u dabování mi pomohla celkem náhoda. Ozval se mi Nakor. V té době jsem úzkostlivě hledal dabera. On se ke mně tak hezky nachomýtl a tak jsem ho hned zneužil k dobré věci :) Třeba na betatestování jsem sezval pár kamarádů a na další práce jsem vyzval pár kontaktů.
Jak velkou rychlostí se vývoj ubíral? Na čem jste dělali nejdéle a naopak nejkratší možnou dobu?
Rychlost práce je asi u všech nekomerčních projektů dost proměnná a jinak to nebylo i u Ravenholmu. Nejdéle trvalo designování map, ale myslím si že výsledek stojí za to. Jěště bych zmínil druhé místo - dabování a vytvoření obličejových a pohybových animací. I když to v modu asi není moc vidět, tak tohle zabralo dost času. Nejméně času zabraly asi nějaké podružné práce. Přesně je však neoznačím.
Má Vaše studio nějakou vypečenou historku z vyvíjení? :-)
Vývoj Ravenholmu byl celý vypečený :) Teď si však bohužel na žádnou nevzpomínám.
Chtěl by ses po těchto zkušenostech angažovat v nějakém profesionálním vývojářském týmu?
Byl bych velice rád kdybych někdy nakonec zakotvil v nějakém profesionálním týmu. Už mi přišla dokonce i nabídka, avšak tu jsem musel z časových důvodů odmítnout.
Pověz, jaké další věci k realizaci tě krom rozšíření kapitoly Ravenholm napadli?
No například k takovým návratům patří i moje multiplayerová mapa dm_ Crossfire_Core, kterou si nyní můžete stáhnout jako betu. Pak jsem taky většinu vývoje Ravenholmu myslel na pokračování (což je exkluzivní informace ;) ), takže některé nezodpovězené otázky budou v pokračování zodpovězeny.
Plánuješ s nynějším týmem Lord Games nějaký nový titul? Nebo hodláte zrealizovat nějaký z výše vymyšlených?
Chystají se práce na modu Combine Commando od Stalk3ra a pak budeme pracovat na zmíněném pokračování Ravenholmu.
Potěšily tě po vydání Ravenholmu ohlasy hráčů vaší modifikace?
Samozřejmě. Povětšinou byly totiž kladné a to mě velice teší.
Ještě jednou díky a v druhém díle s Davidem nashle.
Bylo hezké si zavzpomínat na vývoj Ravenholmu a také opět děkuji - rozhovory se přeci jen nedělají každý den :)
Více informací též i na oficiálních stránkách ravenholm.wz.cz.