Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

#2 – O českém Ravenholmu

  7:15aktualizováno  7. února 8:28
Přinášíme vám druhý díl rozhovoru týkajícího se modifikace Ravenholm. Zaměřili jsme se nyní na samotné hraní a tvorbu jako takovou. Jak to bylo s vývojem jednotlivých lokací, kterou z nich má autor nejraději a co dalo největší práci? Čtěte dále...

Ravenholm je žánrově akční hororovou hrou. Chtěli jste z něj vytvořit více akci nebo naopak hru, kterou si budou lidé bát už jen spustit?

Ravenholm měl být již od počátků akční, avšak s příměsí hororu. Zpočátku to mělo být skutečně hodně strašidelné, ale protože jsem nedokázal vystrašit téměř nikoho, tak jsem z toho nakonec sešel.

Zaujala mne zejména, stejně jakou spoustu jiných, lokace Temný les, které je svým zpracováním opravdu skvělá. Kolik vám dala třeba tato část mRavenholmodu práce?

Vytvarování terénu (i skal ap.) netrvalo tak dlouho, jelikož je toto v HL2 opravdu snadné. Co však zabralo nejvíce času bylo obsazování terénu stromy. Aby Temný les vypadal co nejpůsobivěji snažil jsem se nedávat stejné druhy stromů moc blízko k sobě, což je poněkud náročné vzhledem k počtu variací stromů. Jsem však velice rád, že tato má dlouhotrvající snaha byla oceněna vašimi kladnými ohlasy.

Která z lokací/kapitol se konkrétně tobě líbí nejvíce?

Temný les se mi také zamlouvá. Teď už ale vím, že bych jej udělal v mnoha směrech jinak - lépe. Mezi mé oblíbence patří i část Peklo. Dlužno dodat, že Ravenholm jsem celý dohrál již několikrát a stále mě baví.

Jak jste začali pracovat na Ravenholmu? Vytvořili jste si nějaký design dokument, scénář apod., nebo jste naopak mod tvořili víceméně naslepo?

Já se spoléhám na svou paměť a vždy, když mě napadne něco zajímavého, tak se to snažím zapamatovat. I když jsem toho hodně nepoužil kvůli technické neřešitelnosti. Ravenholm

Všímal jsem si povedeného designu veškerých lokací. Nikde jsem nenarazil například na nesmyslná uspořádání objektů a špatně umístěné textury. Kolik času jste věnovali těmto drobnostem a jak dlouho trvalo dolaďování?

Troufám si říct, že každý objekt jsem velice pečlivě vytvořil, nad celým místem jsem zapřemýšlel a tak již nebylo potřeba později zkoumat zda-li jsou například špatně umístěné textury. Při testování se samozřejmě leccos objeví, ale tohle nebyl častý případ. Detailům se věnuji čím dál více a tak například druhá mapa byla ještě nedlouho před vydáním dost upravována.

Kolik lidí na Ravenholmu v důsledku pracovalo?

Já vytvářel téměř vše akorát dabing a betatestování jsem nezvládl sám. Konečný počet lidí je 6.

Dalo by se říci, že jedním z hlavních mínusů je celistvá délka hry. Jak dlouhý by měl být druhý díl Ravenholmu, o kterém jsi se zmínil v předchozím rozhovoru?

Druhý díl bude samozřejmě delší :-) Prozatím nedokážu odhadnout o kolik. Také počítám s tím, že by měl být méně lineární. Ravenholm

Mohl by jsi nám o něm prozradit trochu více?

Zatím bych se nerad příliš o pokračování Ravenholmu zmiňoval, jelikož je toho ještě hodně přede mnou. Můžu však říct, že už nějaké mini práce započaly Pokud vše půjde hladce mohl bych i blízké době začít stavět první mapy a zveřejnit název a pár dalších informací. To je zatím ale ve hvězdách.

Měl by jsi už teď představu, kdybychom se ho mohli dočkat, byť je to asi předčasné?

No v každém případě až příští rok.

Chtěl by jsi nakonec něco vzkázat čtenářům?

No pokud jste se dostali až k poslední otázce, tak jste dobří :-) A taky - nezanevřete na české mody - přece jenom to děláme pro vás...

Autor:


Témata: dabing, Testování

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Navzdory vysokým hodnocením se Wolfenstein 2 na PC neprodával dobře

Wolfenstein II: New Colossus

Pořekadlo o tom, že kvalita se prodá sama, neplatí ve všech případech. Přestože poslední díl Wolfensteina v recenzích...

Předobjednávky v Německu už jen pro hry s přesným datem vydaní

Cyberpunk 2077

Pokud němečtí prodejci chtějí prodávat počítačové hry, než oficiálně vyjdou, musí nově svým zákazníkům sdělit přesné...

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...



Najdete na iDNES.cz