Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

#2 – O českém Ravenholmu

  7:15aktualizováno  7. února 8:28
Přinášíme vám druhý díl rozhovoru týkajícího se modifikace Ravenholm. Zaměřili jsme se nyní na samotné hraní a tvorbu jako takovou. Jak to bylo s vývojem jednotlivých lokací, kterou z nich má autor nejraději a co dalo největší práci? Čtěte dále...

Ravenholm je žánrově akční hororovou hrou. Chtěli jste z něj vytvořit více akci nebo naopak hru, kterou si budou lidé bát už jen spustit?

Ravenholm měl být již od počátků akční, avšak s příměsí hororu. Zpočátku to mělo být skutečně hodně strašidelné, ale protože jsem nedokázal vystrašit téměř nikoho, tak jsem z toho nakonec sešel.

Zaujala mne zejména, stejně jakou spoustu jiných, lokace Temný les, které je svým zpracováním opravdu skvělá. Kolik vám dala třeba tato část mRavenholmodu práce?

Vytvarování terénu (i skal ap.) netrvalo tak dlouho, jelikož je toto v HL2 opravdu snadné. Co však zabralo nejvíce času bylo obsazování terénu stromy. Aby Temný les vypadal co nejpůsobivěji snažil jsem se nedávat stejné druhy stromů moc blízko k sobě, což je poněkud náročné vzhledem k počtu variací stromů. Jsem však velice rád, že tato má dlouhotrvající snaha byla oceněna vašimi kladnými ohlasy.

Která z lokací/kapitol se konkrétně tobě líbí nejvíce?

Temný les se mi také zamlouvá. Teď už ale vím, že bych jej udělal v mnoha směrech jinak - lépe. Mezi mé oblíbence patří i část Peklo. Dlužno dodat, že Ravenholm jsem celý dohrál již několikrát a stále mě baví.

Jak jste začali pracovat na Ravenholmu? Vytvořili jste si nějaký design dokument, scénář apod., nebo jste naopak mod tvořili víceméně naslepo?

Já se spoléhám na svou paměť a vždy, když mě napadne něco zajímavého, tak se to snažím zapamatovat. I když jsem toho hodně nepoužil kvůli technické neřešitelnosti. Ravenholm

Všímal jsem si povedeného designu veškerých lokací. Nikde jsem nenarazil například na nesmyslná uspořádání objektů a špatně umístěné textury. Kolik času jste věnovali těmto drobnostem a jak dlouho trvalo dolaďování?

Troufám si říct, že každý objekt jsem velice pečlivě vytvořil, nad celým místem jsem zapřemýšlel a tak již nebylo potřeba později zkoumat zda-li jsou například špatně umístěné textury. Při testování se samozřejmě leccos objeví, ale tohle nebyl častý případ. Detailům se věnuji čím dál více a tak například druhá mapa byla ještě nedlouho před vydáním dost upravována.

Kolik lidí na Ravenholmu v důsledku pracovalo?

Já vytvářel téměř vše akorát dabing a betatestování jsem nezvládl sám. Konečný počet lidí je 6.

Dalo by se říci, že jedním z hlavních mínusů je celistvá délka hry. Jak dlouhý by měl být druhý díl Ravenholmu, o kterém jsi se zmínil v předchozím rozhovoru?

Druhý díl bude samozřejmě delší :-) Prozatím nedokážu odhadnout o kolik. Také počítám s tím, že by měl být méně lineární. Ravenholm

Mohl by jsi nám o něm prozradit trochu více?

Zatím bych se nerad příliš o pokračování Ravenholmu zmiňoval, jelikož je toho ještě hodně přede mnou. Můžu však říct, že už nějaké mini práce započaly Pokud vše půjde hladce mohl bych i blízké době začít stavět první mapy a zveřejnit název a pár dalších informací. To je zatím ale ve hvězdách.

Měl by jsi už teď představu, kdybychom se ho mohli dočkat, byť je to asi předčasné?

No v každém případě až příští rok.

Chtěl by jsi nakonec něco vzkázat čtenářům?

No pokud jste se dostali až k poslední otázce, tak jste dobří :-) A taky - nezanevřete na české mody - přece jenom to děláme pro vás...

Autor:


Témata: dabing, Testování

Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

KOMENTÁŘ: Historická tematika boduje, proč je jí ve hrách tak málo?

Kingdom Come: Deliverance

Na české hře Kingdom Come: Deliverance je dobře vidět, že historická témata a dobová autentičnost nejsou hráčům cizí. A...

Další z rubriky

Onrush přinese zběsilou akční hratelnost Motorstormu a Burnoutu i na PC

Onrush

Nový trailer k závodní hře Onrush od bývalých autorů Motorstormu slibuje zběsilou akci.

Overwatch jako bojovka? Fanouškovské video ukazuje, že by to šlo

Overwatch Fighter

Podívejte se, jak by to nejspíš vypadalo, kdyby chtěl Blizzard udělat z Overwatche bojovku.

Ubisoft cenzuruje nahé sochy ve výukovém módu Assassin’s Creed: Origins

Cenzura v Assassin’s Creed: Origins

Až příliš puritánsky se zachovali autoři hry Assassin’s Creed: Origins. V jinak historicky přesné hře totiž...

"2018", rok kdy se stanu maminkou!
"2018", rok kdy se stanu maminkou!

Deníček mladé maminky, která popisuje, jaké to je stát se maminkou.

Najdete na iDNES.cz