Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

3D WW II - i válka může být veselá

  12:00aktualizováno  11. června 11:18
Články o některých hrách se vyplatí číst z důvodu, že se jedná o špičkové tituly a člověk se o nich rád dozví něco nového. Nebudeme zastírat, že 3D WW II mezi takovéto hry opravdu nepatří. Přesto byste si neměli toto preview nechat ujít, protože se můžete dozvědět, kam až sahá drzost a prolhanost některých vývojářů.

3D WW II Je poměrně těžké představit si, co všechno si na nás různí vývojáři her připraví a čím vším z nás budou chtít vydolovat naše těžce vydělané peníze. Někteří z nich chtějí zbohatnout tím, že budou po několik let těžce dřít, vymýšlet originální herní systém, vypracují kvalitní scénář, zaplatí vývoj špičkového enginu a nakonec nám nabídnou takový titul, který si po dohrání vystavíme na čestném místě nad počítačem a rádi se k němu budeme vracet. Jiní sázejí na poněkud odlišný postup. Udělejme něco levného a rychlého, řeknou si, vydejme působivou tiskovou zprávu, zvyšme hardwarové požadavky na maximum, řekněme hráčům, že si náš výtvor budou moci koupit za pár peněz a nejen, že si přijdeme na hezkou sumičku, ale hlavně budeme mít po zbytek dne volno.

Otázkou nyní je, do jaké skupiny má patřit hra 3D WW II. Její tvůrci ze společnosti LippieSoft nám na svých stránkách slibují poměrně impozantní výčet prvků, na které bychom měli v jejich produktu narazit. Mluví o realistických texturách, proměnlivém počasí, pokročilém 3D modelování, světelných efektech, pokročilých animacích, vynikajícím zbraňovém arzenálu a mnohém dalším. Když jsem tedy demoverzi spouštěl, byl jsem pln očekávání. Ale pět minut po spuštění hry jsem jen nevěřícně kroutil hlavou a nevěděl, zda se 3D WW II mám smát, nebo plakat nad ulhaností tvůrců. Chcete vědět proč?

Hned na začátku vás zaujmou kvality enginu. Když se rozhlédnete kolem sebe, zjistíte, že vidíte jen cca 5-10 metrů před sebe. Nejprve si můžete myslet, že se jedná o mlhu, tedy o ono zmiňované počasí, ale jak záhy zjistíte, to by musela být mlha i uvnitř uzavřené místnosti. Ale budiž, to bychom mohli počítat jen za slabé mínus a pokračovat dále. Uvidíte, jak se z "mlhy" zničehonic prapodivnými poskoky vynoří první nepřátelský voják. Vytáhnete pistoli a snažíte se zamířit. Zjistíte, že vaše zbraň míří někam Pánu Bohu do oken, ale kříž je naštěstí zaměřen na nepřítele. Vystřelíte. S vojákem to ani nehne a dál po vás pálí ze svého samopalu. Zkusíte stisknout spoušť ještě jednou. Rozbíháte se k vojákovi, protože vás napadne, že je snad mimo dostřel. Po celou dobu střílíte. Nic, ani kapka krve, ani škubnutí. Blížíte se k němu. Však co to, jste až přímo u něj, nestačíte se zastavit a proběhnete skrz něj. Že by to byl střílející hologram? Střelíte do něj ještě jednou, a v tu ránu se rozpadne na několik částí. Nesesune se, nespadne, nevybouchne. Prostě se rozloží. Divné, řeknete si, ale pokračujete dál.

Náhle narazíte na tank. Nestřílí po vás, zdá se tedy, že vám je přátelsky nakloněn. Když se k němu dostatečně přiblížíte, ocitáte se rázem v něm. Inu dobrá, takový tančík se může hodit. 3D WW II Jeho pancéřování vás ochrání před nepřátelskými samopaly a jeho dělo zase dokáže nacistům pěkně zatopit. Netrvá ale dlouho a zjistíte, že to až tak úplně pravda není. Jeho kanón je sice o něco větší ráže než vaše pistolka, ale o pancéřování se nedá mluvit. Každá kulka, kterou po tanku protivníci vystřelí, vás zraní. Divné, řeknete si, ale pokračujete dál.

Přiblížíte se k prvnímu domu. Zabít několik protivníků není problém, a tak se trošku rozhlédnete kolem. Hle, v rohu leží granáty, ty by se mohly hodit. A také že ano, protože hned za dveřmi je dvojice vojáčků. Překvapivě je však jeden granát neumravní, je zapotřebí použít i druhý. Když je od nich pokoj, otočíte se k nim zády a pokračujete v cestě. Ale co to? Někdo vám střílí do zad. Otočíte se a vidíte ty samé dva vojáky. Máte ale ještě dva granáty, takže není důvod dělat si nějaké starosti. Tentokrát si však počkáte, co se bude dít. A opravdu, rozpadlí vojáci znovu povstanou a opět po vás střílejí. Škoda, že vám granáty došly. Stisknete tedy spoušť v domnění, že se vám zbraň automaticky vymění. Ale co to? Nevyměnila, dál házíte granáty. Po každých dvou se vojáci rozpadnou na kousky a za dvě vteřiny znovu ožijí. To ale nijak nevadí, protože granáty házíte pořád, i když už jich máte podle ukazatele -12. Divné, řeknete si, ale pokračujete dál.

3D WW II Po chvilce takovéhoto laškování vás ale již přestane hra na přebíjenou bavit a prostě vojákům utečete. Palba ale neutichá. Nikoho kolem sebe však nevidíte, což podle zákonů optiky znamená, že by nikdo neměl vidět ani vás, tedy pokud nemá periskop. Neviditelný střelec je ale evidentně machr, protože váš ukazatel zdraví rapidně klesá. Co se to, probůh, děje? Chcete se skrýt u zdi a pohodlně se opřít, ale jak zjišťujete, tato zeď není tou pravou oporou. Zkrátka - propadnete do budovy a stojíte tváří v tvář vojákovi, který do vás sype jednu dávku za druhou. Až když ho umravníte několika dobře mířenými ranami a on se rozpadne, palba utichá. Raději ale co nejrychleji mizíte, protože vaše zkušenost vám říká, že jeho mrtvolný stav může být jen přechodný. Za slušnosti si pro svůj odchod vybíráte dveře, ale není to tak úplně nutné. Divné, říkáte si, a dál už raději ani nepokračujete...

Možná si říkáte, že jsem poněkud hnidopišský. Engine je zkrátka nedokonalý, ale neměl by být problém tyto chybky odstranit. Proč tedy odstraněny nejsou? Proč mrtvoly ožívají? Proč mám nekonečné (přesněji řečeno záporné) množství granátů? Proč procházím zdí? Proč mě nepřátelé vidí skrz zeď a dokonce na mě přes ni střílejí? To jsou otázky, na které bych rád znal odpověď. Ale nejsou jediné. Kde jsou ony realistické textury? Kde je ono pokročilé 3D WW II modelování a animace? Já na nic takového nenarazil. Pohyby vaše i vašich protivníků jsou na prachbídné úrovni, přirovnat jdou zhruba ke stařičkému Wolfensteinovi. I tam mi ale přišly o třídu lepší. Kde jsou ony světelné efekty? Kde je, proboha, ta hra, na kterou jsem se tak těšil?

To ale stále není úplně všechno. Doporučená konfigurace je - a teď se podržte - procesor 400 MHz, 128 MB RAM a 3D karta s pamětí 32 MB. Pokud máte počítačovou sestavu slabší, opravdu to citelně poznáte. Je to naprosto nepochopitelné, protože engine je mnohem horší, než např. u stařičkého Quaka. Kam se poděla optimalizace kódu?

Co tedy říci závěrem? Akční hra 3D WW II je rozhodně tím nejhorším, co se na nás v žánru 3D akcí chystá. Chyby se do srpna, kdy by měla hra vyjít, možná ještě vychytají, ale s příšernými animacemi, ubohými texturami, zastaralým a přitom neskutečně náročným enginem již asi nikdo nic nenadělá. A to se má 3D WW II prodávat za 20 dolarů. Upřímnou soustrast všem, kdo naletí na sliby tvůrců. Žádný z nich totiž není pravdivý a jediné, na co se jejich produkt hodí, je hezky se u něj zasmát. To je ale dost málo, nemyslíte?

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Potřebuje vůbec někdo další díl šíleného Just Cause? První dojmy

Just Cause 4

Značka Just Cause byla vždy synonymem bláznivé akce v otevřením světě, která skýtala spoustu možností na vyblbnutí bez...

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

Hordy zombie a mumie. Strange Brigade už ani nemůže být béčkovější

Strange Brigade

Strange Brigade je bezduchá kooperativní akce, v níž jde jen o nekonečné střílení zástupů nepřátel. I takové hry jsou...



Najdete na iDNES.cz