Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

3D WW II - i válka může být veselá

  12:00aktualizováno  11. června 11:18
Články o některých hrách se vyplatí číst z důvodu, že se jedná o špičkové tituly a člověk se o nich rád dozví něco nového. Nebudeme zastírat, že 3D WW II mezi takovéto hry opravdu nepatří. Přesto byste si neměli toto preview nechat ujít, protože se můžete dozvědět, kam až sahá drzost a prolhanost některých vývojářů.

3D WW II Je poměrně těžké představit si, co všechno si na nás různí vývojáři her připraví a čím vším z nás budou chtít vydolovat naše těžce vydělané peníze. Někteří z nich chtějí zbohatnout tím, že budou po několik let těžce dřít, vymýšlet originální herní systém, vypracují kvalitní scénář, zaplatí vývoj špičkového enginu a nakonec nám nabídnou takový titul, který si po dohrání vystavíme na čestném místě nad počítačem a rádi se k němu budeme vracet. Jiní sázejí na poněkud odlišný postup. Udělejme něco levného a rychlého, řeknou si, vydejme působivou tiskovou zprávu, zvyšme hardwarové požadavky na maximum, řekněme hráčům, že si náš výtvor budou moci koupit za pár peněz a nejen, že si přijdeme na hezkou sumičku, ale hlavně budeme mít po zbytek dne volno.

Otázkou nyní je, do jaké skupiny má patřit hra 3D WW II. Její tvůrci ze společnosti LippieSoft nám na svých stránkách slibují poměrně impozantní výčet prvků, na které bychom měli v jejich produktu narazit. Mluví o realistických texturách, proměnlivém počasí, pokročilém 3D modelování, světelných efektech, pokročilých animacích, vynikajícím zbraňovém arzenálu a mnohém dalším. Když jsem tedy demoverzi spouštěl, byl jsem pln očekávání. Ale pět minut po spuštění hry jsem jen nevěřícně kroutil hlavou a nevěděl, zda se 3D WW II mám smát, nebo plakat nad ulhaností tvůrců. Chcete vědět proč?

Hned na začátku vás zaujmou kvality enginu. Když se rozhlédnete kolem sebe, zjistíte, že vidíte jen cca 5-10 metrů před sebe. Nejprve si můžete myslet, že se jedná o mlhu, tedy o ono zmiňované počasí, ale jak záhy zjistíte, to by musela být mlha i uvnitř uzavřené místnosti. Ale budiž, to bychom mohli počítat jen za slabé mínus a pokračovat dále. Uvidíte, jak se z "mlhy" zničehonic prapodivnými poskoky vynoří první nepřátelský voják. Vytáhnete pistoli a snažíte se zamířit. Zjistíte, že vaše zbraň míří někam Pánu Bohu do oken, ale kříž je naštěstí zaměřen na nepřítele. Vystřelíte. S vojákem to ani nehne a dál po vás pálí ze svého samopalu. Zkusíte stisknout spoušť ještě jednou. Rozbíháte se k vojákovi, protože vás napadne, že je snad mimo dostřel. Po celou dobu střílíte. Nic, ani kapka krve, ani škubnutí. Blížíte se k němu. Však co to, jste až přímo u něj, nestačíte se zastavit a proběhnete skrz něj. Že by to byl střílející hologram? Střelíte do něj ještě jednou, a v tu ránu se rozpadne na několik částí. Nesesune se, nespadne, nevybouchne. Prostě se rozloží. Divné, řeknete si, ale pokračujete dál.

Náhle narazíte na tank. Nestřílí po vás, zdá se tedy, že vám je přátelsky nakloněn. Když se k němu dostatečně přiblížíte, ocitáte se rázem v něm. Inu dobrá, takový tančík se může hodit. 3D WW II Jeho pancéřování vás ochrání před nepřátelskými samopaly a jeho dělo zase dokáže nacistům pěkně zatopit. Netrvá ale dlouho a zjistíte, že to až tak úplně pravda není. Jeho kanón je sice o něco větší ráže než vaše pistolka, ale o pancéřování se nedá mluvit. Každá kulka, kterou po tanku protivníci vystřelí, vás zraní. Divné, řeknete si, ale pokračujete dál.

Přiblížíte se k prvnímu domu. Zabít několik protivníků není problém, a tak se trošku rozhlédnete kolem. Hle, v rohu leží granáty, ty by se mohly hodit. A také že ano, protože hned za dveřmi je dvojice vojáčků. Překvapivě je však jeden granát neumravní, je zapotřebí použít i druhý. Když je od nich pokoj, otočíte se k nim zády a pokračujete v cestě. Ale co to? Někdo vám střílí do zad. Otočíte se a vidíte ty samé dva vojáky. Máte ale ještě dva granáty, takže není důvod dělat si nějaké starosti. Tentokrát si však počkáte, co se bude dít. A opravdu, rozpadlí vojáci znovu povstanou a opět po vás střílejí. Škoda, že vám granáty došly. Stisknete tedy spoušť v domnění, že se vám zbraň automaticky vymění. Ale co to? Nevyměnila, dál házíte granáty. Po každých dvou se vojáci rozpadnou na kousky a za dvě vteřiny znovu ožijí. To ale nijak nevadí, protože granáty házíte pořád, i když už jich máte podle ukazatele -12. Divné, řeknete si, ale pokračujete dál.

3D WW II Po chvilce takovéhoto laškování vás ale již přestane hra na přebíjenou bavit a prostě vojákům utečete. Palba ale neutichá. Nikoho kolem sebe však nevidíte, což podle zákonů optiky znamená, že by nikdo neměl vidět ani vás, tedy pokud nemá periskop. Neviditelný střelec je ale evidentně machr, protože váš ukazatel zdraví rapidně klesá. Co se to, probůh, děje? Chcete se skrýt u zdi a pohodlně se opřít, ale jak zjišťujete, tato zeď není tou pravou oporou. Zkrátka - propadnete do budovy a stojíte tváří v tvář vojákovi, který do vás sype jednu dávku za druhou. Až když ho umravníte několika dobře mířenými ranami a on se rozpadne, palba utichá. Raději ale co nejrychleji mizíte, protože vaše zkušenost vám říká, že jeho mrtvolný stav může být jen přechodný. Za slušnosti si pro svůj odchod vybíráte dveře, ale není to tak úplně nutné. Divné, říkáte si, a dál už raději ani nepokračujete...

Možná si říkáte, že jsem poněkud hnidopišský. Engine je zkrátka nedokonalý, ale neměl by být problém tyto chybky odstranit. Proč tedy odstraněny nejsou? Proč mrtvoly ožívají? Proč mám nekonečné (přesněji řečeno záporné) množství granátů? Proč procházím zdí? Proč mě nepřátelé vidí skrz zeď a dokonce na mě přes ni střílejí? To jsou otázky, na které bych rád znal odpověď. Ale nejsou jediné. Kde jsou ony realistické textury? Kde je ono pokročilé 3D WW II modelování a animace? Já na nic takového nenarazil. Pohyby vaše i vašich protivníků jsou na prachbídné úrovni, přirovnat jdou zhruba ke stařičkému Wolfensteinovi. I tam mi ale přišly o třídu lepší. Kde jsou ony světelné efekty? Kde je, proboha, ta hra, na kterou jsem se tak těšil?

To ale stále není úplně všechno. Doporučená konfigurace je - a teď se podržte - procesor 400 MHz, 128 MB RAM a 3D karta s pamětí 32 MB. Pokud máte počítačovou sestavu slabší, opravdu to citelně poznáte. Je to naprosto nepochopitelné, protože engine je mnohem horší, než např. u stařičkého Quaka. Kam se poděla optimalizace kódu?

Co tedy říci závěrem? Akční hra 3D WW II je rozhodně tím nejhorším, co se na nás v žánru 3D akcí chystá. Chyby se do srpna, kdy by měla hra vyjít, možná ještě vychytají, ale s příšernými animacemi, ubohými texturami, zastaralým a přitom neskutečně náročným enginem již asi nikdo nic nenadělá. A to se má 3D WW II prodávat za 20 dolarů. Upřímnou soustrast všem, kdo naletí na sliby tvůrců. Žádný z nich totiž není pravdivý a jediné, na co se jejich produkt hodí, je hezky se u něj zasmát. To je ale dost málo, nemyslíte?

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...



OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Další z rubriky

Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Hobo: Tough Life

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na...

Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení...

Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Super Mario Odyssey

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě...

"2018", rok kdy se stanu maminkou!
"2018", rok kdy se stanu maminkou!

Deníček mladé maminky, která popisuje, jaké to je stát se maminkou.

Najdete na iDNES.cz