Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

3rd World - vesmírný RPG simulátor

  12:00aktualizováno  5. listopadu 5:09
Někdy je poměrně těžké určit, do jakého žánru ta která hra patří. Co ale dělat ve chvíli, kdy se vám do rukou dostane titul, který je jak klasickým vesmírným simulátorem, tak sci-fi RPG? Je zde jediná možnost: zjistit, o co se to tady ksakru jedná.

3rd WorldU některých her je těžké přesně říci, do jakého žánru patří. Někdy se mísí prvky akce, RPG, RTS a dalších natolik dohromady, až z toho na redaktory herních magazínů přichází migréna. Nejinak tomu je i u hry 3rd World, kterou vyvíjí společnost XYZ. V tomto titulu se totiž setkáte se dvěma naprosto rozdílnými herními módy, z nichž každý se řídí jinými zákonitostmi. Celek pak nelze označit jinak, než spojení vesmírného simulátoru a RPG, obojí samozřejmě online a s masivní podporou pro multiplayer.

Pravidla hry budou zcela volná a počítá se s tím, že mnohé prvky se budou v průběhu času měnit. To bude možné převážně díky modulové struktuře hry. Kdo se trošku vyzná v programování, tomu to není nutné nikterak vysvětlovat, protože však ne všichni jsou počítačovými experty, zkráceně tuto myšlenku vysvětlím. Veškeré herní prvky - lodě, vylepšení, zbraně, vlastnosti atd. jsou v tzv. modulech, které je možné libovolně přidávat či ubírat, aniž by došlo k ovlivnění celku (viz skiny na WinAmp :o) ). Pokud se například bude tvůrcům po určité době hraní zdát, že je v jejich produktu málo zbraní nebo třeba radarů, prostě je vytvoří a do hry zakomponují. Vy si nevšimnete žádné jiné změny, než že si najednou můžete na nějaké planetě koupit i něco, co tam předtím nebylo.

3rd World tedy bude rozsáhlým, komplexním, a hlavně dynamickým světem. To je možné také díky dvojici enginů, na kterých je hra postavena. Jeden zajišťuje kompletně 3rd World3D zobrazení během té části hry, kdy se svým plavidlem prolétáváte hlubinami vesmíru. Druhý se dostane ke slovu ve chvíli, kdy se dostanete na vesmírnou stanici. Zde budou trojrozměrné pouze postavy, prostředí bude zpracováno izometricky. To umožňuje tvůrcům nejen používat dopodrobna renderovaná pozadí, ale více se při programování a designu zaměřit na pohyb a dynamičnost postav.

Poněkud netradičně vyřešili tvůrci otázku misí, kampaní a úkolů vůbec. Nechme hovořit otce celého projektu, hlavního programátora týmu XYZ Vitomira Jevremovice: "Tohle nemá být hra z-mise-do-mise-a-zase-znova-mise. Měla by se lišit od všeho, co se nám kdy dostalo do rukou. Nebudou zde žádné mise, kampaně, úkoly a tak podobně. Není zde žádný přesně daný systém, jakým způsobem získat body zkušenosti. Je to prostě normální svět..." Jak to tedy bude? Jediné úkoly, které budete plnit, budou ty, které si sami zadáte podle toho, jaké informace se vám podaří získat. A jakým způsobem je splníte, to záleží pouze na vašich možnostech a vynalézavosti.

Zdá se tedy, že 3rd World by neměl být klasickou hrou bez kapky novátorství v žilách. Naopak, tento titul by mohl k online hraní přitáhnout i mnohé hráče, kteří nikdy žádnou MMORPG hru neokusili. Počkejme si tedy na začátek příštího roku, uvidíme, jak celý projekt dopadne.

Autor:


Témata: Radar, simulátor, WinAmp


Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Magic: The Gathering
Kartičky Magic: The Gathering mají nové logo, změna je výrazná

Ikonická a stále velmi populární karetní hra Magic: The Gathering změnila logo. A je to největší změna za dobu existence značky.   celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Grafton Recruitment Praha
HR SPECIALIST with GERMAN

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 32 000 - 36 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.