Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na co byste si měli dát pozor ve virtuální realitě

Virtuální realita již není jen proprietou science fiction, ale dostupná věc, která si pomalu hledá cestu do našich domovů. Bez problémů to ovšem úplně není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F78r46a11n50t31i24š20e63k 86J43a86n69d82a 5327567940913

Pane Hušáku, ve VR jsem strávil celkem 360 hodin. Maximum s přestávkou bylo 6 hodin za den. Nevím co jste měl za VR set na hlavě, ale soudím, že asi železobetonový model ze Severní Korei. Pokud Vaše HMD byla telefonní krabička, tak to se nezlobte, ale není virtuální realita. Ono totiž, když si koupíte HMD z Číny za 150Kč a nasoukáte do něj chytrý telefon, neznamená nutně virtuální realita. Normální fungující člověk nemá s přilbou Oculus, HTC žádné problémy a zvládají to i děti 5 let. Pokud máte problém s krční páteří, nebude to vina VR setu. Třeba by to chtělo víc sportovat a méně se dívat do talíře.

+1/−5
10.1.2017 13:46

G73a34b88r74i68e18l 82H56o27r61t68e18n 9331949613614

Problémy s krční páteří může mít člověk z jiného důvodu a tím HMD se dorazí, navíc tam může být i jiný důvod, třeba nezvyklé namáhání paží - jak často se vám v reálu stane, že hodinu a půl máváte rukama ve vzduchu?:-)

+6/0
10.1.2017 15:37
Foto

J91a24r82o32s46l68a43v 47R83e11z74n37i21k 1849172767685

Jako uprimne - namahani krku me asi nejvic omezuje v tom, pouzivat PS VR delsi dobu. Ale ano, sport by asi pomohl :).

+1/0
10.1.2017 20:20

M14i97c15h29a79l 32H29u48š81á22k 2907256125345

Okulus Rift s kontorolerem Touch. Problem byl v tom ze jsem s helmou nesedel staticky na fleku, ale dost se hybal = projevil se inercielni moment helmy a mzona to ze na ni jeste byla Leap Motion IR kamera (cca 100 g ale vychyluje teziste dopredu). Pokud u hry stojite a aktivne neco obema rukam delate pres Okuslu Touch, je to dost jiny typ pohybu nez jen kdy se staticky sedi. Vyvojem apliakci pro VR se zivim - v ruznych modelech HMD jsem stravil stovky hodin, ale az kombinace s toho ze u toho clovek stoji a pouziva Touch se ukazala jako kritickou.

Manzelka je doktor - specialista na rehabilitaci a jiny duvod proc jsem rano po testovnai RIftu vytuhnul nenasla. Je to dost smutne - chtelo by to nejakou studii na rizika tohto typu ...

0/0
11.1.2017 11:22

T50o72m85á60š 85K87u60c53h88a33ř 3237471578331

Nepochypně se to velmi brzy stane masovou záležitostí, stejně jako 3D televize. :-P

0/0
10.1.2017 12:22

P75a78v58e57l 70M13a13l24i39n42a 9539423699409

Ja jsem se svoji LG pasivni 3D TV moc spokojen. Obraz lepsi nez v kine.

0/0
16.1.2017 10:20

P21a24v24e51l 33H33o62u86s45k89a 3601575950138

Žádný ze zmíněných problémů jsem doteď nezaznamenal, jenom se mi občas trochu motá hlava u her, které používají rozostřené pozadí (Scavengers Odyssey z VRWorlds a Here They Lie, jakkoli jinak dobře ty hry vypadají).

0/0
10.1.2017 11:07

G52a70b89r21i19e86l 10H71o90r96t40e25n 9291649313524

Přidám jednu osobní zkušenost - nesnažte se nikoho přesvědčit, že jste na virtuální brýle dnes nesáhli, pokud jste před setkáním s dotyčným měli před tím nějakou dobu nasazené. I přes polstrování se na obličeji poměrně jasně rýsuje nezvratný důkaz vaší nepravdomluvnosti.;-)

+2/0
10.1.2017 9:49

M57i77c18h98a94l 33H10u23š91á22k 2667196555175

Další problem, který není v článku zmíněný, je nestandardní zatížení krčních svalů. Asi 1.5 hodiny jsem testoval HMD + ruční kontrolery s opravdu akčními tituly. Výsledek byly křeče v krčnísch svalech, v noci jsme nepsla a ráno dostl límec na krk, 3 dni v klidu a zákaz HMD aspoň na týden ... I když helma není těžká tak mnění pozici těžiště hlavy a zřejmě na to svlaový system není koncipovaný ....

+2/−1
10.1.2017 9:33

M64i33r95e88k 60Z57á32v11o63d79n88ý 7842287440188

https://www.youtube.com/watch?v=C7ANUIr50ts

+8/0
10.1.2017 8:57

M64i74r43e36k 34Z57á96v19o14d18n31ý 7292187810858

Nic jiného se na to nedá snad říci :)

0/0
10.1.2017 8:57
Foto

O76n54d31ř20e31j 35Z24a39c30h 3963720413182

Díky ;-D

0/0
10.1.2017 10:48

T97o63m71á43š 29D52u74š55e56j22o26v85s56k11ý 3767803777700

;-D :-) R^

+2/0
10.1.2017 7:45

J55a55n 41M68a66l59ý 1145149874668

Kecá, určitě si vyhonil.

+3/−1
10.1.2017 4:52

M12i12c28h36a92l 34H74u84š64á56k 2727616695685

Informace ze soucasne helmy uz odstranily motion-sicknes je trochu zavadejici. I v te nejlepsi helme je vam ihned blbe, pokud je software spatne napsany. Typickym prikladem co nefunguje je prime portovani existujicih her do VR. Funguji sceny kdy stojite na miste, manipulujete jen se svym okolim a premistujete se napr. teleportaci.

0/0
10.1.2017 0:20

D89r96a30h43o50m56í52r 82S73t65r13o73u57h92a59l 4825758272494

Ještě bych doplnil simulátory. Pokud se to bere tak, že sedíte uvnitř vesmírné lodi, letadla nebo něčeho podobného, je zážitek autentický, mozek má opěrné body, které považuje za své okolí, ve kterém se pohybuje a všecko je v pořádku. Je to potom vlastně taková zmenšená simulační letová komora.

Problém nastává v okamžiku, když vezmete člověku půdu pod nohama. Ani bych se nedivil, kdyby v blízké budoucnosti internetová komunita soutěžila v tom, kdo udělá simulátor, jež donutí člověka nejrychleji zvracet, a naopak budou zase hrdinové, kteří se je budou snažit pokořit.

Virální videa na youtube budou mít další tematický zářez. Olympiáda v nezvracení je naspadnutí.

+3/0
10.1.2017 9:23
Foto

J55a29r62o86s51l11a90v 53R13e29z18n12i65k 1579202357265

Me se ted libilo demicko RE7 - celkem slusna volnost nastavit si pohyb tak, aby cloveku vyhovoval. Ten default pohybu po 15 stupnich uz byl moc trhany a blbe se pak otaci. Pak je tam ale free form nastaveni a 10 stupnu a stredni zrychleni a v pohode. Kdyz jsem zkusil min, tak uz jsem zase plaval :))).

0/0
10.1.2017 20:22
Foto

L12u61k31á24š 11N97a37v69a42r43a 2508988671249

Pane Srpe, ačkoliv s Vašimi názory často nesouhlasím, musím podotknout, že tady jste to dokonale vystihl a navíc jste mě velice, velice pobavil (obzvláště s tou internetovou rešerší). Mockrát děkuji za perfektní článek! ;-D R^

+9/0
10.1.2017 0:14
Foto

H10o53n98z81a 27S88r15p 9754403312488

Pořád mi nemůžete odpustit ten Skyrim, že? :-)

0/0
10.1.2017 10:30
Foto

L49u26k25á54š 77N57a54v41a37r68a 2748288211859

Celkově mám pocit, že máte k Bethesdě negativní vztah, jak kvůli Skyrimu, tak kvůli Falloutu a to se mi těžko zkousává, protože já na těch hrách mám nahráno přes 1000 hodin a naprosto je miluji. Navíc jste asi jiná krevní skupina, protože kdykoliv se někde napíše, na jaké hry se těšíte, nebo které se Vám nejvíce líbili, tak jsou to hry, které moc nemusím, nebo jsou mi volné (ne vždy samozřejmě).

Ale neberte to špatně, jsme prostě jiné krevní skupiny- co se týče tohoto, tak mám nejblíže k panu Brabcovi.

Je mi ale jasné, že jinak jste určitě (alespoň dle stylu Vašeho psaní) neskutečně fajn člověk, se kterým se moc fajn klábosí a se kterým bych se i rád někdy potkal. Proto Vaše články čtu s chutí, i když s něčím nesouhlasím.

Promiňte, že jsem se tak rozepsal. Jestli jste mou esej dočetl až sem, dovolte mi závěrem poděkovat za Vaši tvrdou a kvalitní práci. R^

+6/0
10.1.2017 12:22
Foto

H85o28n46z51a 43S76r52p 9584293352848

Já proti Bethesdě nic nemám (Wolfenstein, Evil Within, Dishonored...) jen mi jejich vize otevřeného světa moc nesedí, to je celé.

Každopádně díky, většinou se v diskusích musíme bránit, příjemná změna. ;-)

+3/0
10.1.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.