Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Historie Blizzardu: Selhání za miliardu umožnilo vznik dalšího hitu

Posledních pět let se v Blizzardu neslo v duchu prozkoumávání nových světů i žánrů a nechybělo ani zrušení obřího projektu. Portfolio rozšířila řada hitů, ale i mnohými kritizované Diablo 3. Blizzard však nepolevil a jeho pověst i po dvaceti třech letech zůstává obdivuhodně pozitivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z10d70e95n14ě26k 92S23v35o29b50o32d65a 4176404226927

Díky za 3 články o Blizzardu - s chutí jsem si je přečetl.

+4/0
16.3.2017 8:35

P78e66t20r 61S85v67o36b50o98d94a 4317335798533

Blizzard současnosti? "You think you do, but you dont..." Rv

0/−2
15.3.2017 16:24

M95a26r93c75e83l 22Č66e70c54h 7940113226472

sice to neni trilogie ale o blizzardu vam to da vic ...

https://videacesky.cz/video/historie-spolecnosti-blizzard-entertainment

0/0
15.3.2017 16:14

B36a11r56t79o36l53o23m80ě20j 55K47u56s 2735306961183

Stejně si myslím, že zrušení Titanu bylo hlavně obchodní rozhodnutí a se zábavností titulu (hehe) nemělo mnoho společného.

WoW pořád krásně vydělává, počet předplatitelů se drží v milionech a to poslední, co by Blizzard chtěl riskovat, je aby toho část hráčů nechala a šla zkusit něco jiného. Co když je to nové nebude bavit? Vrátí se? Nebo si uvědomí, že se bez WoW dá žít a budou rádi, že jsou z toho konečně "venku"?

Krom toho největší síla WoW je podle mého názoru ne ve kvalitě, ale ve stáří a v tom, jak dlouho se drží na špici. Jeho hráči nemusí mít strach, že postava, které věnují několik let života, bude za chvíli paběrkovat na poloprázdném serveru plném free2play lůzy. S přimhouřenýma očima se dá říct, že o čas investovaný do WoW (narozdíl od většiny konkurence) nepřijdou. A kdyby Blizzard přišel s novým MMORPG, s potenciálním nástupcem, o tuhle jistotu by je připravil. Oprávněně by se obávali, že WoW upadne a skončí ve prospěch Titanu a jejich 10 let hraní bude k ničemu.

Domnívám se, že to je i důvod, proč zatím nemáme Warcraft 4. Aby si hráči WoW nezačali připadat jako že hrají zastaralý díl.

+7/0
15.3.2017 14:54

D94a68v43i80d 33F33u37r89m32á27n55e31k 9338711193483

No s tím Warcraft 4 to bude jinak.

Zaprvé, kdyby chtěli tak to můžou krásné propojit s WoWkem. Např. import hrdiny z WoW do warcaftu 4. Nebo provázaný příběh s novým WoW datadiskem. Možností je víc.

Zadruhé, mají StarCraft 2. Další realtime strategie by způsobila odliv hráčů.

Za třetí, celkový úpadek realtime strategií, který jde vidět i na SC2. Hraje to prostě málo lidí, od SC2 v podstatě žádná pořádná AAA strategie nevyšla. Minimálně žádná která by strhla větší masy lidí.

Ale vzhledem k tomu že nedávno vyšla poslední část SC2, tak je možné že se toho warcaftu 4 ještě někdy dočkáme.

0/0
18.3.2017 8:49

T47o41m34á92š 28B68a76y20e97r 1434501784471

Titan byl sice zrušen, ale jedině Blizzard dokáže vytvořit hru, která překoná a nahradí World of Warcraft. Proto věřím, že na něčem takovém dělá.

0/0
15.3.2017 11:39

V11o63j24t57ě74c84h 61R29ů87ž24e97k 1217342614792

Ta hra existuje déle než WoW. Jmenuje se EVE online

0/−4
15.3.2017 13:24

J31a88k19u10b 16B98o25h48o37n77ě49k 8275586449477

Internet mi za rok 2016 dává následující čísla

WoW: 5,5 mio aktivních hráčů

FF XIV: max 1 mio aktivních hráčů

Guild Wars 2: těžko odhadnout vzhledem k obchodnímu modelu, ale bývá na 3. místě

ES online: max. 800 tisíc

EVE: max. 300 tisíc

To je hodně daleko k "WoW killeru"

A jenom tak pro přesnost, EVE online je hra z roku 2003, WoW z roku 2004, takže spíš WoW nahradil EVE než obráceně :-)

+3/−1
15.3.2017 13:35

V82o53j88t87ě67c13h 97R56ů47ž20e89k 1597332424232

Počet hráčů nesvědčí o kvalitě.

Holt EVE není pro nooby.

0/−3
15.3.2017 13:36

J67a65k87u55b 30B88o42h43o78n32ě62k 8365456189567

A jeden by řekl, že právě počet hráčů je dobrá indikace toho, jak je hra populární.

EVE jsem taky zkoušel a nikdy mě nechytnul. Zrovna v EVE je ten prázdný koloběh "vydělávám prachy, abych si pořídil větší loď abych moh vydělat víc prachů" viditelnější než všude jinde. Tohle zažívám denně v běžném životě, od hry chci aspoň nějaký epický důvod, proč to dělat :-)

Asi proto mě z MMO bavily LotRO a SW:tOR

+5/0
15.3.2017 14:16

V36o27j81t15ě69c18h 32R66ů58ž80e74k 1517982204562

A v tom se právě mýlíte.

Nedostal jste se moc hluboko, zůstal jste v hisecu, nezkusil jste PvP, prostě jste do ní nedokázal proniknout.

0/−1
15.3.2017 14:24

J74a81k35u69b 22B60o71h37o54n14ě49k 8735666359417

Kolega ho hraje dost a nějak mi nepřišlo, že by PvP nějak zásadně změnilo dynamiku hry. Ale samozřejmě každému co jeho jest a když ho baví takhle klikací souboje, tak proč ne.

Já osobně potřebuju nějaký příběh nebo danou motivaci, proč se toho zúčastnit a tu mi EVE nedává. A skoro to vypadá, že nás takových je většina

+1/0
15.3.2017 14:32

V66o89j98t21ě92c17h 54R63ů33ž89e11k 1177162804782

Ok, vadí mu klikací souboje a hraje SWTOR.

V eve je příběh vytvářen hráči. Dokonce byla napsána i historická kniha o tom, co se tam za ty roky stalo

0/−1
15.3.2017 14:36

J89a31k86u14b 50B37o66h33o56n84ě97k 8715766649947

Jo, boje v MMO beru spíš jako nutné zlo a ne že bych je vyhledával. Ostatně klikací souboje jsou ve všech, co jsem kdy hrál a u všech jsem to dělal kvůli příběhu

Super, tak to je hezký důvod, proč si to přečíst, ale ne proč hru hrát.

Je to pro mě asi jako být dobrovolně nevolníkem za Stoleté války, protože se o ní napíšou hezké kroniky :-)

+1/0
15.3.2017 15:02

V51o96j34t91ě90c74h 40R16ů12ž11e21k 1577442674142

Aha, tak když vás nebaví pvp, tak to fakt nemá cenu.

0/0
15.3.2017 15:04

J53a89k58u63b 81B62o69h26o97n74ě42k 8425246229307

Já vím, proto už taky EVE nehraju :-)

0/0
15.3.2017 15:14

P40e88t68r 81D91y75n25t25a15r 8474839291845

on má ale pravdu,eve je tak absolutně jiná mmo hra,že to snad ani nejde zařadit do stejné kategorie. To není o v statistikách v počtu hráčů nebo roku vydání. HC Hráči WoW a EvE jsou nekompatibilní, že to vůbec nejde porovnat. Eve je ultrabrutal theorycraft,politika,craft a grind. Z těch 300k přeplatitelů jsou půlka alti,protože eve se nehraje s jednim účtem. Každopádně to neni konkurent WoW. Je to naprosto jiný žánr

0/0
15.3.2017 20:44

P91e91t91r 97D28y12n93t49a18r 8934129341355

eva je jiná :)

0/0
15.3.2017 19:31

V98o58j58t57ě60c28h 84R71ů22ž51e75k 1527902884382

Eve is real :-)

0/0
15.3.2017 20:10

J84a20k78u62b 77B77o33h15o76n23ě40k 8295716219457

Blizzard mi k srdci nikdy moc nepřirostl. Diablo byla klasika, stejně jako Warcraft, ale přijde mi, že s každou další hrou se čím dál víc odchylují od toho, co mám rád. Čím novější hra, tím víc vypadá asijsky a to mě upřímně neláká.

Jinak Hearthstone jsem nějakou dobu taky hrál, ale moc mě nechytnul. Mnohem lepší hra je podle mě pořád Gwint a to i v osamocené podobě, kde funguje trochu jinak než v Zaklínači (a podle mě i o dost líp, jenom budou muset ještě zapracovat na lepším vyvážnení, protože narozdíl od původni verze se prakticky nepoužívají karty s počasím)

+5/−1
15.3.2017 10:46

M85a43r56t92i26n 65B66e54r29a97n 6569715506251

Přesně tak, asijský look, zjednodušené křivky a textury jsou daleko od toho, co Blizzard znamenal původně...

+2/−1
15.3.2017 11:14

Z49d16e39n73ě19k 38K38r40a34u56s 9116920812440

Tak zorvna ve wow kazdym datadiskem upgradujou grafiku celkem znatelne jen se snazi aby to vypadalo furt stejne, ale jak postavy tak kouzla dostaly mnohonasobky svych puvodnich polygonu.

Kazdopadne u diabla s tou asii souhlasim, ale on kdyz hlavni vyvojar je(byl) asijec tak je to celkem logicky.

Jinak karetnim hram se nevenuju vubec max pokr nebo prsi, protoze je to rychly HS sem zkousel, ale vydrzel sem to asi jen 5 her protoze me rozcilovala nahodnost hrani a to ze kazdej tah trval cloveku 5 minut a na to ja nemam nervy.

0/0
15.3.2017 17:33

T27o40m55á72š 35J35a17r29e59š 4732324700

Super 2. část o Blizzardu a teď ted ID software... 2. srdcovka :)

0/0
15.3.2017 9:44

P39e89t79r 15J15a37r18o65š 8697835659

Pane Brabče. Už jsem vám to sem jednou psal, ale asi jste si to nepřečetl, nebo nepochopil. Ve středně dlouhém článku jste, tak jako většinou, použil 11x slovo titul. Připomíná mi to mé dopisy z tábora, když mi bylo 7 let. Milá maminko, máme se dobře, počasí je dobré, vaří dobře. Píšete proboha do novin. Chápu i velké množství bezpracného přejatého a přeloženého obsahu. Nicméně i tyto články by mohly mít vyšší jazykovou úroveň. Jistě existují kurzy na jedno odpoledne, kde by vám vysvětlili základy slohu, aby se to dalo číst. Rv

+2/−21
15.3.2017 0:54

M19i43r82o15s61l86a54v 98R44e31z48a23n73i35n31a 3468429952891

Radeji uvidim 11x titul pouzit pro to, co titul znamena, nez mit v kazdem odstavci jiny euforismus pro to same. Proste hra popisuje nekolikrat to same, takze proste pouzije stejny vyraz pro stejnou vec. Vam se to mozna nelibi, ale treba me to prijde spravne - proc hledat pro neco jiny nazev jen proto, ze uz jsem ho parkart pred tim pouzil.

+7/0
15.3.2017 6:44

J41á16c12h78y48m 57K35v29a29s92n36i21č59k60a 9311218896305

Přečetl jsem si to znovu a musím vám dát za pravdu. Při první čtení jsem si toho nevšiml, na podruhé už ano a je to otravné. Většinou by se dalo slovo "titul" nahradit slovem "hra" nebo ho úplně vypustit. I tak by dával text perfektní smysl. Než dáte mínus, udělejte to samé co já, uvidíte, že má pan Jaroš pravdu...

0/0
15.3.2017 8:15

M73i30r73o59s39l11a32v 26R25e54z83a68n93i21n75a 3388779632401

No, takze misto 11x titul tam bude 5x titul a 6x hra? V cem to bude lepsi?Pokud jste si toho napoprve nevsiml, pak to nebude takovy problem. (kolik ctenaru asi bude mit potrebu cist clanek vice nez jednou?)

+6/0
15.3.2017 8:26

A94n34d79r42e67j 61B71r32a70b86e91c 4622441117714

Zkuste si všechny tituly nahradit hrou a pak počítejte, jak často se bude opakovat hra. Pravidelně to střídám ještě s dalšími slovy, aby v jednom odstavci nebylo "padesátkrát" hra. Titul ale lidi víc praští do očí. Rada pana Jaroše povede přesně ke slohu ze základní školy.

+6/0
15.3.2017 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.