Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mass Effect Andromeda s odstupem a slevou, má to smysl? Pohled čtenáře

Rozporuplné reakce na sci-fi Mass Effect Andromeda řadu lidí odradily od koupě. Patřil mezi ně i čtenář Michal Dvořák, který si hru nakonec pořídil později a ve slevě. Zklamaný není, ale některé věci ho frustrují. Přečtěte si jeho recenzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53a64n11i80e68l 84S44e50m50e87r21á56k 1276468569888

Problém je ale v tom, že BioWare s nástupem nového engine FrostBite de facto zakázalo tvorbu jakýchkoli modů. :-(

Proto je také docela technické složité udělat "mod" na češtinu. :-(

Jde to, ale snadné a intuitivní to zrovna není a chce to vážně borce, který se prokouše kodem a dokáže vytáhnout texty a pak je v upravené formě - tj. včetně diakritiky - nacpat zpět do hry a neporušit kod hry.

0/−1
27.7.2017 15:49

T61o38m68á23š 89C22h20r90a78s55t32n52ý 2971194721603

A prijde update a jste zas na bodu 0

+1/0
27.7.2017 16:49

O18n40d29ř51e96j 36Š28i34n60d57l49e48r 2497628196575

Jo a:Vystřílim emzáky. Jedu pryč, za 15s se otočim protože jsem si rozmyslel jakej quest udělám první a mohu sledovat jak se necelou minuto po vystřílení emzáci spawnujou znova... Vítejte ve hře s rozpočtem 40 000 000 USD. To bych odpustil možná indie hře před pěti lety. V áčková hře od velkýho studia to je skoro na vyhazov zodpovědného developera a testerů.

+1/0
27.7.2017 12:22

G85a12b94r64i58e56l 74H41o53r19t12e23n 9611909523404

To je bohužel pravda. Mnohem horší ale je, když dobýváte kettskou základnu a emzáci se spawnují v těsné blízkosti kolem vás, protože hra vůbec neřeší, kde hráč je. A úplně stejný problém je v některých příběhových misích - v té finální jsem kvůli tomu vzteky vyrval kabel napájení z PC.

Je evidentní, že zadání bylo "udělejte MP a nacpěte do toho nějaký příběh".

+1/0
27.7.2017 12:37

O25n60d47ř86e27j 14Š91i34n19d43l62e42r 2717718506255

Přesně. A dovedu si to vysvětlit opravdu jen absenci testingu nebo naprostou tupostí testerů či jiných osob v tom procesu.

To jsou takové ty vtipné věci, které jsou vysvětlit jen extrémní nekompetencí nebo cílenou snahou páchat zlo ;-D;-D;-D;-D

+2/0
27.7.2017 12:47

G45a74b66r94i23e17l 11H61o65r87t96e86n 9331159723684

Z toho, že v prvním release nebyla možnost skipnout přelétávání v rámci planetárních systémů, mi vychází, že to vidím úplně stejně, protože to buď nikdo nezkoušel, nebo o těchto věcech rozhodoval idiot, kterému přes 100 sledování přeletu připadalo zábavné.:-/

0/0
27.7.2017 14:01

G14a19b32r88i24e31l 40H80o20r69t54e24n 9931419683814

Velmi dobrá recenze, klobouk dolů.R^

Co se mne týče, jako fanoušek předchozí série, kterou dělal úplně jiný tým, bych jen změnil výsledné hodnocení - 4/10. Hlavně proto, že byla ME:A pro nás fandy "must-have" záležitost a stav hry po vydání byl prostě otřesný.

+1/0
27.7.2017 12:06

T68o85m76á86š 34C57h26r17a58s84t31n39ý 2161144111133

Andromeda je jako Inquisition.

Oboji bylo dobre, svym zpusobem.

Oboji jsem rozehral a nedohral, akoliv predchozi DA/ME jsem zahral v podstate v zatahu a zatajenym dechem...protoze neco...pribeh...postavy...whatever.

Proste jsem chtel travit cas s Fenrisem, Varrusem, Zevranem, Mordinem...zde jsem nikoho takoveho nenalezl a ze jsem se snazil...

+1/0
27.7.2017 10:24

J70a92k38u62b 48B61o10h23o43n84ě83k 8525626859677

Jak dlouho se dá řešit velmi zapomenutelná hra jenom kvůli tomu, že jí dělal Bioware...

+2/0
27.7.2017 9:20

O33n28d25ř28e46j 37Š84i44n56d91l24e39r 2397108106735

*EA

0/0
27.7.2017 9:24

J16a68k50u53b 10B13o16h42o17n84ě62k 8525486729737

EA jí jenom vydali, ale chápu, že pokud je tam nějaká skutečná tlačenka a ne jenom Bioware fetiš, tak příčina bude EA :-)

0/0
27.7.2017 11:06

M54i71c27h96a20l 90T84o63m75á84n58e80k 9707339316

dlouho,

0/0
27.7.2017 10:07

M70i23c43h21a77l 83V21e42r66n29e22r 8817216617744

Hrál jsem zatím jen těch prvních deset hodin nabízených zdarma, a fakt váhám, jestli hru koupit. Bodem pro je snad jen nostalgie. Z těch kladů jmenovaných v článku pro mě žádný neplatí stoprocentně:

- grafika je sice novější, ale jen těžko nádherná (hlavně chybí nějaké zajímavé "filmové" scenérie, zatím je všechno dost stereotypní)

- souboje jsou spíš chaotické, než svižné (taktickým možnostem šlápli v Bioware na krk, a je z toho jen podprůměrná střílečka)

- příběhu neprospěl přechod na otevřený svět, předchozí trilogie měla díky přímočařejším misím dynamický, opravdu filmový rytmus, kdežto v Andromedě se po příletu na první volně prozkoumávatelnou planetu všechno rozplizne do nepovedených sidequestů;

Když k tomu připočtete to, co zmiňuje autor článku - občas fakt děsivé animace obličejů nebo jednotvárné vedlejší postavy - je koupě hry opravdu jen pro fandy trpící nedostatkem sci-fi RPG (což já bohužel jsem:-)). Jen je mi líto, že ani hlavní postava Andromedy mě zatím nedokázala tak chytit jako Shepar/Shepardová. Snad se to v pozdějších fázích hry zlepší, ale zdá se stejně jako zbytek hry trochu nedomyšlená a nedostatečně prokreslená (problémy s citově nevyzrálým tatínkem workoholikem jsou děsivé klišé;-D).

+1/−1
27.7.2017 9:10

O42n94d82ř28e69j 66Š21i13n88d82l30e15r 2747678516315

Andromeda je prostě strašná hra. Je to ten typ hry, za který by museli platit oni mě abych ho hrál - zcela bez nadsázky. Nekonečná zásoba mmo-like questů "udělej X s N of Y" se dá obhájit možná jako simulátor života činského farmáře goldů ve wowku. ;-D;-D

Souboj. Nefunguje. Souboj je prostě nuda. Nekonečné střílení do emzáků, a ke všemu velice arkádovité. Nejlepší soubojový systém měl první ME a pak to šlo jaksi postupně do kopru.

No a co se týče příběhu. Ten neujde. Je unylý, plný klišé a nesmyslů, kterými se to autoři snaží držet pohromadě. Nemluvě o postavách, které prostě nenávidíte, protože jsou všechny napsány podle vzoru "nekompetentní ufňukanej milénial". Kdyby někdo z nich začal s kelímkem čokoládového mocha latte ze starbucksu v ruce filozofovat nad rolí genderu a kulturní apropriace ve formování jejich extraglaktické společnosti, vůbec by mě to nepřekvapilo.

Ve světě po Zaklínačovi (a obzvláště geniálním Hearts of Stone) prostě odmítám uplatňovat na herní scénaristiku tak uboze nízk= standardy jako autor.

+3/−1
27.7.2017 8:55

M44i18c84h23a49l 19V37e93r88n43e39r 8607766977194

Mně se třeba líbil jak soubojový systém v ME1 tak v ME2, ale každý z jiného důvodu. ME1 bylo taktičtější a ME2 zase díky speciálním zbraním a schopnostem efektnější. ME3 to zabilo nudným level designem, kdy pár minut v určitém bodě nabíhaly vlny nepřátel, pak člověk chvíli šel v klidu dál, a pak zase vlny nepřátel atd.

+1/0
27.7.2017 9:14

O73n12d10ř52e62j 96Š52i63n63d59l20e53r 2377578776455

ME2 to ještě ušlo. Sice to bylo takové hloupě jednoduché, ale většinu času to bavilo. Ale já jsem prostě nedokázal vystát, že projektily, co teoreticky měly dosahovat ohromných rychlostí byly vidět jak letí k cíli pomalu, tak desetkrát pomaleji než obyčejný projektily z .45 .

Někdo si může říct, že to je prkotina. Ale Žánry SciFi a fantasy stoji na vnitřní konzistenci. I pararelní svět musí mít své zákony a neporušovat je. ME1 bylo docela poctivé a dobře promyšlené hard sci fi a už jen si pročítat kodex byla radost. Ochota autorů tak krátce po akvizici EA začít pravidla svého vlastního světa porušovat byl takový první závan katastrofy. Když přišel mizerný DA2 a jen mírně lepší DA:I , tak už bylo jasné že BW je mrtvé.

Soubojový systém v ME1 byl místy neohrabaný, ale pocit z něj byl perfektní. Člověk skutečně věřil tomu, že hraje za nějaké vesmírné speciální jednotky. Slovo "taktický" asi není špatný popis.

+2/0
27.7.2017 9:24

M74i24c97h76a72l 35V47e34r32n67e88r 8387356377604

Prostě byl ME 2 dělaný víc na efekt, ale ani příběh nezaostával, takže mi to zjednodušení zas až tak nevadilo. Když jsme u toho zjednodušování, tak mě mnohem víc naštvalo třeba u Jagged Alliance u těch příšerných rádobypokračování skvělé JA2. Tam to tu sérii opravdu zabilo, protože to odradilo dřívější fandy, a mizerné technické provedení zase nemohlo přilákat nové. Andromeda má aspoň potenciál v tom, že není úplně zmršená ve všech ohledech - je prostě ve srovnání s předchozími díly průměrná. Možná by stačilo najít lepší scénáristy a leveldesignery a v případném pokračování Andromedy by mohli tu hru vytáhnout zase nad průměr.

+1/0
27.7.2017 9:42

O35n90d72ř55e13j 73Š24i88n33d91l53e31r 2637398656985

Neřekl bych, že andromeda uplně zmršená není. Zcela bez nadsázky bych ji nechtěl ani zadarmo.

+1/0
27.7.2017 12:24

J45a21k97u64b 45B78o31h46o48n63ě75k 8305936189247

Zaklínač už rozmazlil tolik hráčů, že bych se nedivil, kdyby se brzo objevila nějaká studia na téma "Pokles průměrných hodnocí u RPG her od vydání Zaklínače 3" případně rovnou i prodejů :-)

+1/0
27.7.2017 16:32

O38n36d98ř84e62j 64Š12i74n70d59l35e73r 2837288146825

Já bych neřekl, že Zaklínač 3 hráče rozmazlil. Řekl bych, že posunul standardy tam, kam patří, a tak už vývojářům neprojde lajdácká scénáristická práce.

Zaklínač je první dostatečně velká a populární hra takových kvalit. aby se ji toto povedlo. Do tě doby opravdu dobře napsané hry byl tak trochu pro fajnšmekry (Mafia mimo ČR, Planescape Torment, KOTOR II atd.)

0/0
27.7.2017 19:48
Foto

L94u65k68á52š 27N37a72v24a55r68a 2368178481979

No nevím, ale hry od Bioware vždy hraju s tím, že na mě čeká skvěle propracovaný svět s kulervoucím příběhem. (Ostatně, které RPG si je tak sebejisté svým příběhem, že vám dá možnost se vykašlat na soubojové části hry?)

Jestli v MEA není dobrý příběh, hra je pro mě automaticky mrtvá. A tato recenze mi to jen potvrdila.

To je stejné, jakobych si koupil hru od Bethesdy GS, ve které by bylo všechno o trochu lepší, než v předchozích hrách, ale nešla by modovat.

+4/−1
27.7.2017 3:19

O93n93d25ř77e25j 94Š64i54n13d44l43e45r 2367158196155

Tak ony hry od bethesdy jaksi počítají s tím, že to komunita spraví a dodělá. Takový Skyrim byl v podstatě polotovar ;-D;-D;-D

0/0
27.7.2017 8:57

M46a27t43t79e79o 63K35o65u96n10o62v83s38k92y 1370931368713

Když se na to teď dívám, tak těch 85 giga módů, co mám, z toho fakt udělalo úplně jinou hru. :-D

+2/0
27.7.2017 9:18

O64n40d57ř16e12j 19Š28i50n62d33l18e80r 2107678156495

Já si ve skyrimu nejvíc užil zábavy s kombinací Requiem + RND + Frostfall + hunterborn. Člověk by si myslel, že simulátor přežití, hladu, žízně a hypotermie a lovu je trochu příliš. Ale byla to brutální zábava a dodala hře úplně nový rozměr, když pak na průzkum některých oblastí bylo třeba tahat kromě obligátního stanu sušené maso, nějaký podpal a sladkou vodu aby člověk neumřel.

0/0
27.7.2017 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.