Diskuze

Další průšvih na Kickstarteru. Po třech letech se začíná od nuly

Unsung Story mělo být strategické RPG od autora kultovních Final Fantasy Tactics. Tři roky po ukončení kickstarterové kampaně není hotové nic a vývoj začíná od nuly. A to mají ještě fanoušci štěstí, že do projektu vstoupil nový vydavatel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

Jenom idiot může dát prachy do projektu, kde 7 lidí všetně sekretářky slibuje nejpřevratnější hru za posledních 10 let.

2 0
možnosti
MF

Tak osobě čistý crowdfunding taky moc nemusím. Mám mnohem radši model EA, kdy dostanu přístup k rozpracované hře a vidím reálně, co se s ní děje.

Rozhodně si nemyslím, že by to od autora bylo záměrné házení špíny na crowdfundingový systém, ale přestaňme se k těm vývojařům chovat nějak zvláštně a vyjímečně. Naslibovali hory doly, neudělali buď vůbec nic nebo vydali něco, na co peníze nedostali. Kritiku si zaslouží, tak to tak berme. Stejně jako si jí zaslouží velké firmy s AAA tituly, když vydají špatnou hru.

Jenže problém je právě v tom, co sami uvádíte v komentářích, bohužel ve vašich očích jako podpůrný argument právě pro crowdfunding. "Vždyť jsou to začínající firmy a oni to nakonec po letech dají dohromady." Jenže ony to ve většině případů nejsou začínající firmy. Většinou jim v týmu stojí někdo, kdo už za sebou nějakou hru má, většinou i nějakou legendu. Či je jejich nápad tak smělý a inovativní, že z toho všichni sedají na zadek. Žádné jiné tituly totiž v crowdfundingu nemají reálnou šanci zaujmout a tím pádem dostat prachy na vývoj. Takže se v kampani nakonec slibují věci, které ve finále nedopadnou, protože .... (doplňte si miliony výmluv proč)

A ve výsledku je to to stejné, jako kdybyste si chtěli nechat rekonstruovat kuchyň. Protože nechcete nějakou normální od velké firmy, přihodíte zakázku někomu, kdo nemá reference, jen vám slibuje, že ta kuchyň bude sama vařit. Za dva roky vám dodá něco z papundeklu, u čeho si neuvaříte ani kafe, ale bude to celý blikat. Další 2 roky v tom bude opravovat takový základní věci jako dřez, aby to pak po čtyřech vzdal, protože mu došly peníze a odejde. A vy tam budete stát a říkat si "tak aspoň že to zkusil"...

Ne prostě... Když už chci dělat hru, musím si zhodnotit, jestli na to mám a jestli neslibuju lidem vzdušný zámky. Pokud na to nemám, mám smůlu. Ne že to prostě zkusím a co když to nějak vyjde

1 0
možnosti
JB

Osobně crowdfunding taky moc nemusím. Já bych do něj nikdy nepřispěl, stejně jako nepředobjednávám hry (kromě Zaklínače 3). Platit za věc, která je teprve ve stádiu projektu nebo nápadu mi přijde moc riskantní.

Ale pak se občas dějí i věci, se kterými vyloženě nesouhlasím, jako že se rozjede kampaň pro hru od lidí, kteří už peníze mají, ale "chtějí si tak otestovat trh jestli je zájem." Ty uvozovky jsou na místě, protože tomuhle prohlášení nevěřím ani náhodou.

3 0
možnosti
MS

To, že některé projekty nedopadnou ani když se plně zafinancují je prostě riziko nastaveného systému. Na druhou stranu těch dokončených projektů je prostě drtivá většina. Na crowdfundingový systém to podle mě špatné světlo nevrhá, vrhá to špatné světlo na konkrétního autora projektu.

Jiné kickstarerové hry zase dostávají podporu celé roky po svém vydání. Pro Wasteland 2 vyšel zdarma director's cut, Pillars jsou v dnešní verzi prakticky bug-free, k Dreamfall chapters teď vyšel final cut (byť kampaň měla svoje problémy) atd.

Že autor nemá crowdfunding rád z jeho článků přímo čiší, ale občas by trocha objektivity neuškodila :)

10 0
možnosti
Foto

Není to tak, že bych neměl crowdfunding rád, jen myslím, že je potřeba upozorňovat i na případy, kdy to prostě nevyjde.

Jinak fakt, že Pillars jsou dva roky po vydání "prakticky bug-free" a Dreamfall Chapters po třech letech dostaly konečně tu podobu, kterou měly mít již na začátku, na mě moc dojem nedělá.

EA opravili tváře v Mass Effectu: Andromeda již několik dní po vydání a je jim to předhazováno dodnes.

2 2
možnosti