Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Masivní herní světy versus nedostatek času. Jak na ně?

Hry v otevřených světech jsou často diskutovaným moderním trendem herního průmyslu. Na jednu stranu nám dávají velkou svobodu a spoustu možností, nicméně se až příliš často zvrhávají v pomatené pobíhání od ikonky k ikonce, aniž by hráč přemýšlel, jaký to má vlastně všechno význam. K tomu vyžaduje jejich dohrání spoustu času, který mnozí fandové prostě už nemají. Jak si s tím poradit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D60a68v40i61d 97S20ý61k88o52r94a 7954711181157

Pro takové hraní je zásadní navržení světa. Skyrim si takto nedokážu představit, protože jeho odměňování za exploring mi přišlo nulové. Gothic byl v tomhle daleko lepší - byly tam místa, která na mapě zvýrazněna nebyla a odměnila hráče za toulání se světem něčím mnohdy velmi zajímavým.

0/0
15.9.2017 7:26

J85i73ř80í 55D62u75š96e67k 8872911311373

Nesmyslená plnění questu jen protože ti u něj svítí vykřičník. Musím být emočně motivován jít ho splnit v rámci příběhu. Nechápu lidi který mají ve falloutu čas plnit miniquesty když hledáte vlastního syna. Sakra je to váš syn! Skyrim to samé dohrál jsem hlavní linii dřív než jsem viděl ebony zbroj. Ty metahráče co mají daedrickou zbroj a ještě nevyšli riverwoodu nechápu. Imerse příběhu je pro mě hlavní

0/0
12.9.2017 12:18

O29n41d10ř76e47j 27Š78i21n74d24l13e63r 2447328526935

Jenže on ten "příběh" ve Skyrimu je fakt strašlivě, strašlivě napsaný. S čestnou výjimkou zlodějské a DB linie. Snažil jsem se se do něj ponořit, nešlo to. V tomhle je docela príma mod "live another life". Můžete si zvolit hromadu bacgroundů pro svoji postavu, některé závislé na rase. Pro roleplaying nedocenitelné. Jen jsem teda nepochopil kterýho blba napadlo umístit vás jako nekromanta na levelu 1 doprostřed blackreache. ;-D;-D;-D

0/0
12.9.2017 14:31

M81i38c72h48a68l 93T97o34m17á33n78e46k 9147679476

ja nechapu jednu vec, zkousel sem skyrim ale zacatek mne vubec nechytl a proto sem ho nedokazal hrat dal, prislo mi ze to nema zadne dalsi smerovani, na to sem hral betu TeSo ktera mne na zacatku i pres zabugovanost prave v tom single rpg smeru bavila ale nevidel sem jediny duvod na hrani mmo coz ja na mmo tilul problem, proto sem ho nakonec neobjednal a nehral, nenapada nekoho proc?

0/0
14.9.2017 7:06

A12l41e66š 20A84d50a34m 7250840968929

Řešit nedostatek času vypnutím HUD je naprostá blbost a takový krok naopak zásadně prodlouží herní dobu, protože budete jako blbci pořád hledat, kam vlastně jít. Navíc řada her doslova počítá s ukazately a bez nich je často až nemožné dohrát úkoly. Příkladem budiž třeba ten Skyrim, kde je popis úkolů velmi vágní a ukazatel je často doslova nutný. Toto pomáhají řešit modifikace, ale ne všichni jsou ochotní s modifikacemi hrát.

Jak řešit nedostatek času a otevřený svět?

1. Prostě si musíte dobře vybrat, kterou hru hrát.

2. Když už chcete za každou cenu hrát co nejvíce her s otevřeným světem, ale nemáte čas, stanovte si dopředu či během hraní, čeho chcete dosáhnout.

3. Svoje cíle si zabalte do vlastního příběhu. Hráči jsou často utopeni ve hraní a ztrácí se v mnoha hodinách, protože mívají pocit, že musí dokončit támhleto a támhleto a je jim líto nepomoci té a té postavě. Jenže pokud nemáte čas a chcete odehrát více takových her, nemůžete dělat všechno. Hráčův mozek ale hlavně v rpg myslí tak, že jeho postava je třeba dobrá a nemůže dopustit nepomoci nějaké stařence s piráty. Hráčova mysl pak má problém přejít přes to, že jí nepomůže. No a protože je tento typ her nacpaný úkoly typu je nutné pomoci tam a tam, stává se z toho časová díra.

4. Když už cítíte, že se ve hře utápíte, uvědomte si, že jde jen o hru a připomeňte si, že máte i reálné věci k řešení a znovu se zamyslete nad podstatou své postavy a jejího příběhu a snažte se ten příběh upravit tak, aby opravdu odpovídal vašim časovým možnostem.

5. Některé hry či váš čas vyžadují herní přestávku někdy i v řádech měsíců. Nestyďte si dělat poznámky. Klidně si zapiště krátce příběh své postavy a její hlavní úkoly. Bohužel řada her dnes neposkytuje dostatečně dobře zapsaný průběh příběhem a dalšími úkoly, nebo je naopak zápis příliš podrobný. No a každý dříve či později zapomene, co se vlastně dělo. Je také dobré si vymyslet příhěh kolem toho, proč jste nehráli dlouho, aby vaše mysl byla spokojena s důvodem.

0/0
12.9.2017 11:53

A11l32e39š 58A13d68a92m 7680930488329

Domnívám se, že spousta hráčů hrající RPG typu Skyrim, Zaklínač apod. mají tendenci si více brát příběhy své postavy a že mají též tendenci si k té postavě buď něco přimýšlet, nebo aspoň vysvětlovat si, proč se ta postava chová tak či onak.

Zároveň si myslím, že spousta hráčů takových her mají sklony k sbírání všehomožného a snaží se plnit co nejvíce úkolů. Do časové díry hráče taky nezřídka vrhne špatně udělaný systém úkolů, při kterém se vám sami zapisují do deníku, což je pro mnoho hráčů problém, protože nechtějí dopustit buď selhání úkolu díky časové prodlevě, nebo prosté nesplnění z důvodu příběhu apod.

Myslím si též, že hráči tohoto typu často mohou cítit až nutkavou potřebu dokončit co nejvíce buď z výše zmíněných důvodů (příběh, naplnění deník), nebo chtějí prostě hru prožít zcela naplno a mají silné sklony k dokončování her na maximum. S tímto nutkáním právě lze bojovat výše popsaným způsobem - vytvořit si příběhový rámec omezující naše aktivity, uvědomění si nedostatku času, hraní s časovými přestávkami.

0/0
12.9.2017 12:02
Foto

P36e39t94r 34J75a97r11o23š 6203722711

Krajinu si uzivate maximalne tak na napoprve az napodruhe. Stejne jako kdyz jedete do prace autem.

A stejne tak, kdyz vas hra zene podesate pres pul mapy zabit dalsich dvacet jakychsi potvor, tak uz to zacina byt ponekud frustrujici.

Kdo z vas se uprime nevytocil, kdyz se po hodine cesty tam a zpatky dozvedel, ze quest ma pokracovani a vy tu stejnou cestu budete absolvovat znovu, protoze predtim jste rubali ruzove jesterky a ted mate za ukol zrubat jeste ty fialove (...pak zelene a nakonec jakehosi minibose - zlutomodrou jesterku - kterou jste uz minochodem zabali minimalne jednou pri kazde predchozi navsteve)

Prosteredi jsou krasna. o tom zadna. Ale proste caste opakovani z toho proste dela vsedni sed.

0/0
11.9.2017 11:02

Z82d46e53n59ě80k 27K77r96a41u79s 9476460642480

tohle bejvalo dost casto ve vanila wowku:-) mapa pres kterou clovek sel 20 minut a musel to bezet 3x po sobe a nedej boze dkyz umrel a hrbitov byl na druhy strane mapy nez mrtvola:-)

+1/0
12.9.2017 21:08
Foto

P31e47t39r 20J51a64r45o21š 6723462411

Hral jsem to az do WotLK a bylo to vsude stejne. Azeroth/Kalimdor, Outland i Northland.

0/0
13.9.2017 11:09

Z85d49e21n14ě21k 34K20r63a78u78s 9776840892950

nastesti se blizzard od cata dost polepsil co se tyce vypraveni questu jak predelal stary kontinenty tak ty questy dostaly nejakou rozumnou navaznost a kazda lokace ma svuj pribeh, blizzard obcas posila tyden zdarma na vyzkouseni novyho datadisku doporucuju zkusit pandy i legii co se tyce pribehovy linky

0/0
14.9.2017 2:52

M37i24c11h85a70l 89T73o85m46á87n58e57k 9747609976

jj zmenili to , udelali lepsi a hned se vyrojila banda lidi co na ne zacali nadavat jak to chteji zpet a protoze nejvic rvou tak jsou videt, i kdyz jich neni snad ani 1%, pritom to jak je ted smerovane wow mi prijde uplne super a posledni dobou zacinam cim dal vic litovat ze jsem na zacatku roku s nim seknul

0/0
14.9.2017 7:11

L15e20o72š 41V15e72r85n16e68r 4824670846703

Já si ty hry ještě navíc uměle prodlužuji, zkoumám každou skulinu, quest všechno. Na Skyrimu mám už tisíce hodin, prostě nejde hrát všechno, člověk se musí rozhodnout.

0/0
9.9.2017 21:42

P45e56t43r 82L36e63h59n49e82r71t 2557965978896

U Zaklínače jsem HUD nepoužíval, a hra si to zaslouží, protože potvrzuju že si daleko více všímáte nádhernou okolní krajinu a pro orientaci si musíte zafixovat různé orientační body. Prostě si všímáte detailů a hra vás víc vtáhne do svého světa. Jen teda nevím jaký trik používá autor, ale tím rozhodně herní dobu nezkrátí. Naopak, dost podstatně si ji prodlouží.

Takže tenhle způsob hraní bez různých berliček který Vám HUD poskytuje je naopak pro gamery, kteří mají dost času a nevadí jim že jen cesta z jedné vesnice do druhé zabere klidně nějakých 6 hodin.

PS:vzhledem k tomu že tenhle typ her zabere spoustu času tak to funguje jako síto, kdy nemáč čas ztrácet čas s průmernýma hrama. Vybírám jen klenoty ale pak nelituju že u nich strávím stovky hodin.

Skyrim: hodně přes 1200 hodin

Witcher: cca. 900 hodin

Dragon age: inqusition: 700 hodin

Metal Gear Solid 5 - TPP: 700 hodin

Vše kromě MGS hráno se dvěma charaktery.

0/0
8.9.2017 18:59

J63a39k59u35b 73Ž58e67ž15u45l79e 1277202307541

Tak to je hodně dobrý výběrR^! Musím se zeptat - Fallout, GTA nebo Dark Souls Vás nechytly? Jinak odpověď, jak jsem to myslel viz níže ve vlákně pod panem Novotným :-)

0/0
9.9.2017 15:13

P28e27t85r 28L37e38h12n14e31r92t 2257215258736

Fallout LV a 4 jsem taky projel několikrát ale fantasy světy jsou mi bližší. GTA jsem hral vsechny. Dokonce i dily na PS one a super. Ale nic me nemotivuje ke znovuhratelnosti. Jednou a dost.

Dark Souls 3 tam mi zbýváji posledni dva bosove. Jeden je nepovinny Nameles King a zahanbene priznavam ze jsem to vzdal. Toho zmetka asi nedam. Dal jsem si od nej pauzu ktera se protáhla na měsíce a uz se k tomu asi nevratim.

0/0
9.9.2017 20:18
Foto

L58u22k74á50š 51N43o35v79o94t33n98ý 6796347658398

Já teda nevím, ale když vypnu HUD, tak i ty enormní hry (Zaklínač 3) budou trvat ještě déle, ne? Tím neříkám, že to nebude zábava (z cesty se stane cíl), ale dohrát hlavní dějovou linku bude trvat asi o dost déle, když ztratím čas bloumáním po okolí v usílí najít tu správnou cestu.

+6/0
8.9.2017 14:23

P33e61t81r 45L41e63h63n43e26r93t 2927675698236

Ano přesně jak to popisujete, nevím jakým způsobem hraje autor. Ledaže každou minutu hru zapausuje a koukne do mapy. Což je způsob ale dost otravný.

+1/0
8.9.2017 19:02

O48n19d98ř98e55j 40M94a38c83h 1832497590939

A o tom to právě je. Tento způsob vůbec nevyhovuje lidem, kteří se snaží dodělat úkoly obecně. Pokud chcete udělat hlavní quest a ušetřit čas, tak zapněte HUD a utíkejte.

Vypnutí HUD vás má právě odprosit od "jakmile dojdeš tam a tam a tam tak se hra někam posune". Zapomeňte na cílené dělání úkolů jinak to moc nepůjde. Nebo to prostě pro vás není.

0/0
9.9.2017 11:01

P27e16t93r 71L98e78h52n49e57r82t 2567605398416

Bez urážky, ale očividně jste to vubec nepochopil. Přečtěte si znova clanek a zkuste uhodnout jeho podstatu.

0/0
9.9.2017 11:09

J28a81k82u80b 29Ž85e69ž95u34l53e 1487392377541

Zdravím, jak píše níže pan Mach. V článku se píše:

,,Že se tímto způsobem nikdy nedoberu konce? No a co, pokud je moje teorie pravdivá, budu si hru užívat daleko víc a strávím s ní přesně tolik času, kolik si zvolím já, ne kolik mi diktuje hra se svými deníky, ikonkami a ukazateli stoprocentního dokončení.

A na konci: ,,Pokud se v tom, co jsem popsal, vidíte trochu i vy, vykašlete se na zmíněný úkolníček, nestresujte se tím, že hru nikdy klasicky nedohrajete a určitě to bez všech těch ikonek a minimapy zkuste."

Je to myšleno tak, že když zmíněný způsob zvolíte, musíte být smířen s tím, že hru (hlavní dějovu linku, všechny questy atd.) nejspíš nikdy klasicky nedohrajete. V podstatě se na ní ani nemáte zaměřovat. Vyměníte to za intenzitu dílčích na sebe většinou nenavazujících zážitků plynoucích ze slepého prozkoumávání světa, které budete absolvovat, kdy se vám zachce. Kolik jich bude a jak dlouho u hry takto vydržíte, je pak na Vás. Jde o to hrát tak, abyste se nestresovali z toho, že ve hře musíte ještě něco udělat.R^:-)

.

+1/0
9.9.2017 15:01

V48o21j32t51a 23E57r69b70e27n 5247507273220

já jsem přesně proto hry přestal hrát, protože mi to přišlo jako že se jen honím za questama / eq / nevím čím ještě a bylo to víc jako povinnost, abych stíhal všechny okolo (hrál jsem jen mmo). Teď občas pustím FIFU a je klid...

+1/0
8.9.2017 14:21

J40a90k58u68b 66B36o58h21o56n64ě96k 8785626699737

Moje zkušenosti, s MMO jsou takové, že snažit se dokončit všechno je nejenom megažrout času, ale kontraproduktivní. Alespoň v případě LotRO by to znamenalo, že všechny postavy budou mít zbytečně vysoké levely a hra se tak ještě víc protáhne.

Já to využívám k tomu, že když mám víc postav, tak se s každou zdržím někde jinde

0/0
8.9.2017 14:45

M44i53c39h40a27l 15F68r98a90n67z 7243133401642

R^

0/0
8.9.2017 13:41

M93i21c36h66a26l 89K27r79e89j50č42í 1686800491903

Hra s otevřeným světem nerovná se automaticky sandbox. Minecraft je sandbox. Skyrim rozhodně ne.

0/0
8.9.2017 12:26
Foto

J16a36k73u84b 19M98a16ř70í91k 8660112527326

podle mě super článek, vystihující prapuvodni záměr her... užít si hru, však kdo z vás si nevzpomene, s jakou fascinací jste prozkoumávali herní zjevení a možnosti, které přinesl první Assassin's Creed? Díky za to, že nejsem sám, kdo to hraje přesně takhle...

+8/0
8.9.2017 12:14

O27n56d87ř75e13j 66Š36i13n56d75l45e64r 2637888976585

Problém se Skyrimem je, že je celý dělaný humpoláckým ctrl+c, ctrl+v a je celkově odfláklý. Jak prolezete určité množství dungeonů, tak vám dojde že tam jsou v zásadě čtyři, jenom víckrát. Pak vás začne otravovat jak to celé postrádá hloubku a tak nějak tan "digitální papundekl" cítíte všude. Mody jak Frostfall nebo RND vám tu životnost dost prodlouží - ono prozkoumávání severního Skyrimu je o dost jiné když musíte mít ssebou stan a hledat dřevo abyste neumrzli, sbírat mušle nebo rybařit abyste neumřeli hlady a ještě si hlídat zásoby čerstvé vody. Ale eventuelně vás odfláklost té základní hry prostě dožene. Snad každé rozehrání Skyrimu jsem zanechal někdy v půlce...

+1/0
8.9.2017 11:43

J34i29r17i 84R41u50s28n30o64k 4615272127543

Neni to jen o RPG. I ten Battlefield v hardcore modu, kdy zmizi ukazatele zivota, radar, ukazatele nepritele (byt tohle neni dokonale, protoze nad svymi je porad pratelska znacka) a hlavne pocet naboju v zasobniku (pri prebiti zbrane se zbytek naboju v zasobniku navzdy ztrati), ma hodne co do sebe.

+1/0
8.9.2017 10:58

Z34d23e93n72ě70k 90K24r47a74u41s 9776910242690

nejsu si 100% jistej ale mysim ze podobny bylo i prvni metro 2033 nebo jak se to menovalo sam sem to nehral ale kamos me o tom neco rikal ze clovek nevidi naboje a podobne kdyz hraje na tu nejvyssi obtiznost

0/0
11.9.2017 0:34

J71o19s94e21f 50K81a51r84f81í68k 7122145956900

V zaklínači 3 jsem strávil již 350 hodin reálného času a počítám, že jsme tak ne 3/4 ;-D

0/0
8.9.2017 10:43

J36a58k10u22b 11B88o62h13o74n72ě49k 8505326269557

Kdybych se nevykašlal na všechny to otazníčky na Skellige, asi bych dopadl stejně, ale tam už to nebylo tak zajímavé, až moc jich bylo jenom truhly s pokladem.

Na druhou stranu quest, kde Geralt rozumí Klepně, jsem kvůli chybějícímu otazníčku zmeškal...

0/0
8.9.2017 11:24

J36o91s25e69f 40K33a19r24f78í75k 7262715656210

Já už to jedu "podruhé", takže budu mít level 100 doufám :-))

A samozřejmě se snažím dělat velké rozhodnutí jinak. Docela jsem překvapený, kolik nových možností se mi nabízí. Dokonce se mi otevřela i nová lokace, kde jsem předtím nebyl:-)

0/0
8.9.2017 12:29

J88a76k78u63b 65B46o61h40o88n39ě21k 8935976699537

Jaká to je? Jestli jsem měl to štěstí a nebo ne :)

0/0
8.9.2017 14:40

J36o24s91e66f 98K70a80r86f76í56k 7812835496450

!!! SPOJLER !!!

Člověk může být s Tris a nebo Jen – různé lokace, kde se s nimi pomiluju :-)

Baron se nemusí oběsit. Podle toho jak věříte či nevěříte kněžně, tak máte různé lokace s úkoly.

Dudu – pokud mu neuvěříte když je převtělený, tak ho zabijete

Podle toho jak zabíjíte či ušetříte různé příšery tak v jedné scéně proti vám bude stát jedna potvora nebo hned několik najednou.

A spusty spusty další drobných možností :-))

Hrát třeba za „temnou stranu“ se dá, ale je to pořádně těžké, člověk má míň expů, méně obchodníků, najde míň unikátních zbraní a podobně

0/0
15.9.2017 11:38

A15n65t49o18n88í11n 17H82o62l22í93k 8207653844970

Jj .. tuhle zkusenost jsem mel uz s jednickou .. a je to duvod, proc uz dalsi Zaklinace hrat nechci .. uz jsem si toho proste uzil dosyta.

0/0
9.9.2017 1:13

J85a49k28u46b 69B27o21h45o37n11ě11k 8655866149317

Nápad jistě zajímavý, ale vzhledem k tomu, že myšlenka článku měla být jak spojit masivní hry a nedostatek času, tak mi odstranění HUDu a bloudění přijde jako dosti kontraproduktivní :-)

+6/0
8.9.2017 10:39

G58a44b78r38i64e46l 93H11o10r51t57e90n 9551409943314

Z článku je myslím celkem jasné, že to není návod 1) pro každého a 2) už vůbec ne pro lidi, kteří chtějí systematicky splnit každý úkol ve hře a tudíž bloudění nesnáší.:-)

0/0
8.9.2017 10:47

P81a82v39e11l 52D81o42l23e68ž38a47l 3163336245126

Já mám prostě vymezený určitý čas na hru a pak se k ní nemůžu za žádnou cenu vrátit. S Witcherem 3 jsem skončil kousek po začátku druhého datadisku a nejsem schopný hru zapnout a hrát déle než 5 minut, možná je to tím, že jsem si nedával přestávky mezi datadisky, ale dostal se ke hře až komplet. Dřív jsem byl (W3) schopen hrát několik hodin a teď ne a ne se donutit.

Je to možná způsobené tím, že mám rád hraní v kratších úsecích. Dřív jsem hrál DOTU, teď nejvíc hraju Street Fightera. Prostě líbí se mi tam to rankování a nějaký postup. V single hrách mě baví postup příběhem, ale pro mě je prostě bliží rankování v nějakém žebříčku a zlepšování se v hraní, prostě mě to uspokojuje mnohem více single hry.

0/0
8.9.2017 10:33

M60i13c77h25a81l 11T48o14m87á85n97e69k 9557249866

to aj cim sem starsi to mam opacne, driv sem hral w3, pak dotu, hon pak hlavne wow a k tomu sem tam nejake rpg, hs, hots, d3 a ted zjistuji ze mam low pc a ze bych si strasne moc rad zahral wowko znova, prestal sem na zacatku roku totiz ale nechci to hrat s lidma, neba mne to uz, hlavne proto ze si chci urcovat co kdy a jak a nebyt na nikom zavisly coz u mmo nejde, takze ja bych ted chtel aby vyslo wowko single rpg a budu chrochtat blahem a i na novy pc nejak sezenu prachy

0/0
8.9.2017 12:41

T25o24n54d27a 71H64e43j31l87í45k 1748503899577

Hraju GuildWars2.

Kam jdu, tam jsou regionální "renown hearts", něco na způsob reputace, která se dá získat sadou činností (opravit obranu vesnice, pobít nepřátele, krmit dobytek, a spooooousta dalších možností), ze kterých si člověk může vybrat cokoliv. Vždy se to nějak týká dané lokace a příběhu lidí v ní žijících. Nemusím nikde chodit k žádnému NPC, jakmile začnu tyto věci vykonávat v dané oblasti, započítají se.

Všude jsou dynamické eventy. Kamkoliv přijdu, je pravděpodobnost, že se tam odehrává nějaký event. Zase plně poplatný místu a příběhu toho místa. Připojím se, nepřipojím, je na mém rozhodnutí. Klidně se můžu koukat na to, jak nepřátelé obsadí vesnici. Ale pak mohu čekat, že na to naváže další event, kdy se naši budou snažit vesnici získat zpět. Nebo pomohu a další navazující akce je, že se vydáme zničit vesnici nepřátel....

K tomu je personal story, které mne provádí hlavními oblastmi, je trochu nezávislé na událostech dalších, je v něm psán příběh celého světa, nikoliv konkrétní mikropříběhy, které si člověk zažívá v těch dvou bodech popsaných výše.

Každé dva až tři měsíce přibyde další část příběhu, s novou lokací, novým vývojem hlavní dějové linky...a kdy a s kým si ten příběh prožiju, je již na mě. Ono se to možná nezdá, ale za ty dva měsíce člověk stihne nejen projít ten příběh, ale i prozkoumat pořádně ten kousek světa, příběhy postav v něm, a i se trochu vrátit do starších částí světa a zase najít něco neprozkoumaného.

...Ale to je jen blbé MMORPG, kde je to všechno okořeněno ještě tím, že zážitek mohu sdílet s dalšími hráči, kdy na každý ten dynamický event se najednou objeví další, a společně udoláváme nepřátele, nebo bosse. Za mne tedy JDE hrát trochu jinak, než staré ohrané hry zmíněné v článku nabízejí.

PS: za dva týdny vyjde nový obří expansion :)

0/0
8.9.2017 10:10

T23o79n98d49a 47H79e75j72l38í56k 1278933969407

PS PS: Jednou jsme zkusili v Minecraftu odmazat ze hry všechny minimapky, i souřadnice, teleporty, atd...a ano, ten "dobrý" vliv na hru a hratelnost tam rozhodně je.

0/0
8.9.2017 10:11

V40e96n67d55e96l54í82n 30C43h67l79u79p71a66t12ý 4732914532351

Je to zaujimava myslienka. Mna sice bavi nieco uplne ine, som "achievement hunter", rad dohram hru na full a vdaka achievementom sa dostanem rad do zakuti, ktore by som inak nikdy neobjavil. S nedostatkom casu sa vysporiadam jednoducho - ozeliem mnozstvo titulov, radsej si rad kupim jeden titul, ktory ma takto dokaze zabavit naozaj dlho - posledne bloodborne som na platinum trophy vcetne DLC hral pol roka. Setri to navyse aj peniaze a neuvidim pritom mozno zaklinaca, ani skyrim, ale co oko nevidi, srdce neboli. Hlavne ze je zabava a kto po niekolkych dnoch s nervami na konci da niektoreho z bossov Bloodborne, vie o com pisem ;)

Ale to je prave dnes na RPGckach to pekne, kazdy si moze zvolit cestu aka sa mu paci a zazit hodiny zabavy, hra ho nenuti, ze ma nieco robit tak alebo onak.

0/0
8.9.2017 9:39

K34a87r45e59l 89U78r50b58a68n 2954604301409

S HUDkem hrají jen amatéři. V dobré hře je detailně popsána lokace s úkolem NPC, které ho zadává.

0/0
8.9.2017 9:27

G33a46b63r42i48e29l 66H69o23r54t98e29n 9761799763124

Hm.

"Zdravím tě, poutníku. V lesích kolem naší vesnice žije mnoho vlků. Jeden z nich je vlkodlak Miloš, který nám žere děti. Zabij ho a dám ti kouzelný meč mojí prababičky."

Příjemnou vám zábavu s genocidou vlčí populace v perimetru vesnice o průměru kilometr. A až ten týden běhání po lese skončí, dostanete longsword, který přidává dva skillpointy na perk "vaření".:-)

+4/0
8.9.2017 10:55

G80a84b31r92i15e60l 80H50o28r27t95e38n 9581319983134

*Přeji vám příjemnou....

0/0
8.9.2017 10:56

M44i43c26h38a28l 81T17o31m39á79n34e68k 9687789236

jojo a co pak jeste nastve vic, kdyz po odevzdani toho q zjisitite ze vedle byl jeste jeden a ten samy ktery by se krasne plnil s timto a vy si ho zapomeli vzit, pripadne dalsi navazuji q vas posila delat to same v blede modrem,

0/0
14.9.2017 7:21

Z76d68e73n47ě12k 54H68l59u82š27t45í45k 9205705444699

Nápad je to zajímavý, ale jak už tu někdo psal, hra by na to musela být uzpůsobená a každý quest by musel obsahovat popis trasy. Osobně se mi líbila mapa v Gothicu 2 a následnících (Risen?...), kde to byla opravdu mapa, prostě "papír", který navíc člověk neměl od začátku a musel ho koupit nebo najít a zadavatelé questů do ní vždycky zakreslili lokaci, ale nebyla jinak nijak interaktivní. Tam byl ale svět směšně malý.

Co mi v tomhle typu her vadí, je že vůbec neberou v úvahu časové hledisko. Situace, kdy třeba ve Skyrimu Greybeards volají zachránce světa, aby k nim po zabití prvního draka přišel, a ten se místo toho vesele klidně celé týdny nebo měsíce fláká po kraji a loví bandity, a pak se tedy, když jde zrovna náhodou kolem High Hrotgaru, uráčí, je směšná. Alespoň u některých questů by měla být nějaká doba, do kdy by se musely splnit, jinak game over. A co mě mrzí ještě víc je, že (pokud vím) žádná hra nenabídla nějaký survival mode, kde by postava musela jíst a spát a shánět k tomu příslušné potřeby. K čemu pak jsou ve hře stovky surovin a recepty na jídlo, postele, tábořiště apod., když je to k ničemu a jeden lektvar, kterých má člověk plný inventář vyřeší všechno. Nemluvě o legračních aspektech jako plavání v plátovém brnění s dvouručním těžkým kladivem na zádech. To by taky mělo být vyřešeno tím, že těžké brnění by dávalo mnohem větší výhodu v boji, ale mělo by taky právě z toho vyplývající nevýhody. A ne že po vylepšení všech skillů je jediný rozdil mezi lehkým a těžkým brněním ve vzhledu.

+1/0
8.9.2017 9:26

J20a19k64u12b 47M61i93c93h59á54l50e67k 3467913117373

Fallout New Vegas a Fallout 4 mají oba možnost hrát na survival obtížnost, kdy: Postava musí řešit spánek, jídlo, vodu, je vypnutý quick travel, postava může nosit o dost méně věcí, munice začne mít váhu, léčení trvá déle, zlomeniny a podobné zranění se dají léčit jen u doktorů, různé závislosti/ ozřalost a nemoc z ozáření/ jedy mají mnohem tvrdší efekty, vy i nepřátelé (mluvíme li o lidech) můžete zemřít po pár (nebo jednom) výstřelech, uložit hru můžete jen při spánku postavy a další...

0/0
8.9.2017 10:53

D51r58a32h90o55m76í40r 52S61t25r79o91u18h21a71l 4615298702684

Tak spousta her je bez HUDu nehratelná, třeba WoTko bych asi bez toho nezkoušel. Pravda ale je, že s odstraněním zbytečných ozdob na obrazovce dostanete wide pohled. Máte najednou lepší periferní vidění a hra pohlcuje. Trošku se to blíží VR, i když to samozřejmě není dokonalé. Samozřejmě čím větší monitor, tím líp.

Ale říkám si, jestli třeba do Skyrimu není mod, který HP zobrazí bez HUDu. Možná by to stálo za hřích podívat se.

0/0
8.9.2017 9:10

J65a30r27e28k 81W19o28l95f 5440189760

Zajímavé pojetí, nicméně mě ke hraní motivuje hlavně příběh a jeho dohrání. Bohužel tyhle hry už jsou postavené tak, že to bez těhle pomůcek snad ani nelze. Ty hry by museli začít dělat zase úplně jinak, např úkol v deníku u s přibližným popisem jak se k místu dostat, pamatuju si, že to tak v nějakém RPG i bylo, ale už si bohužel nevzpomínám co to bylo za hru, že by Morrowind nebo Baldurs gate?

+1/0
8.9.2017 8:01

D75a86v23i28d 25D67i39r66g57a 7495321558

Třeba i WoW takhle původně vypadal. Dodnes v něm jsou questy s textem "Jdi nalovit 10 panterů. Kde jsou? No to ti neřeknu, to by nebyl žádný lov". Původně je člověk skutečně po oblasti hledal, dneska vidí jejich výskyt v mapě.

Osobně pro mě tohle byl jeden z hřebíčků do rakve WoW, protože jsem ho skutečně hrával kvůli příběhu, ale po čase jsem zjistil, že už ty questy ani nečtu, že prostě běžím tam, kde to na mapě svítí. A tím se z už tak dost šablonovitých úkolů stala úplně mechanická hra.

+8/0
8.9.2017 8:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.