- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Steam bere vždy třetinu. Kolik Bethesda, nevím.
Proč někomu platit za módy? Ty módy dělají fanoušci, pro které je to koníček. Mně taky nikdo neplatí za můj koníček. Zdarma to dělají mnoho let a funguje to dobře. Pro ně je to zábava, něco se naučí a pak to často zúročí.
Já byl taky moder-od morrowindu po skyrim. Tahle snaha se za každou cenu nějak dostat do moderské komunity se mi hnusí. Jde jen o prachy. Bethesda a steam vidí velkou aktivní komunitu a chtějí jí zneužít a napakovat se. Nic víc. Sama komunita nepotřebuje oživení a mnoho moderů je proti těmto aktivitám.
A i tak, na modery by stejně zbyly jen drobky.
Takže je jasné proč udělali speciální verzi Skyrimu. Odstřihnout Steam a možnosti modifikovat hru pořez Steam a z toho všeho vytěžit peníze.
Mám dotaz - doslechl jsem se, že Creation club má být mimo jiné obejití politiky Sony ohledně modu na PS4 - konzoloví hráči totiž Creation club vítají, že konečně mody budou i pro ně. Je tomu tak?
Mody ve Falloutu již na konzolích nějakou dobu fungují, Creation Club jim dává jen oficiální "štempl", který garantuje bezproblémové fungování.
Nikomu ani kačku navíc, nikdy, žádné DLC ani ve snu! Pokud něco není v originální hře od autorů, jejich chyba, měli to vydat lépe, levněji, zadarmo. Když to někdo rozšíří, je to pěkné, ale už to není ta originální hra, kosmetické úpravy jedině grátis
Takže jste nikdy nehrál datadisk, či třeba neaplikoval patch? To taky nebylo v původní hře
Asi s tímhle názorem budu v menšině, ale mě by takové kosmetické prvky dávali smysl jen v online hře, kde jsou i jiní hráči. Sám si skiny v jiných hrách kupuji a celkově jsem zastáncem fér kosmetických mikrotransakcí, jako příjem pro F2P hry, ale v singleplayeru? Vždyť to nikdo ani neuvidí. Hadám jen kvůli hráčovu vlastnímu pocitu, ale jak říkám, to není pro mě. Ale respektuji pokud pro jiné ano samozřejmě. ☺
Jakou část peněz dostane autor modu a kolik si vezme majitel platformy? 60:40? Nebo třeba 20:80?
Nevadí mi placení za mody, pár autorů jsem podpořil (mody na Empire-TW, Fallout:NV, Civilizace atd.), spíš mě zajímá, jak moc se chce Bethesda nakrmit na modech, které měly být v základní hře (viz Skyrim).
Ne nejsou to placené modifikace ani v nejmenším - tedy v tom smyslu, jak jsou hráčskou veřejností vnímány. Nejde o snahu mody násilím dát pod jeden systém.
Creation club funguje na naprosto jiném přístupu. Lidé, co dělají mody si je mohou stále dělat jak chtějí, creation club je pouze způsob, jak mohou mít ze své práce finanční užitek a nemusí se spoléhat na patreon či dárečky od fanoušků. Je to prostě nástroj pro vývojáře na volné noze. Zároveň si tak Bethesda udělala "farmu" na potencionální vývojáře do týmu. Obecně moddeři vnímají Creation club poměrně pozitivně.
Z pohledu uživatelů jsou to placené modifikace. Vaše a Bethesedy argumentace mi připomíná, jak římský senát dal Oktaviánovi (a dalším cesaům) všechna možné přívlastky včetně Augustu (tedy vznešený, božský), ale jen ne král, protože to slovo evokovalo hrozivou minulost,
Až na ty kredity a další nalepenou službu mi to přijde OK.
Být to klasicky přes Steam ve stylu Steam workshop nebo jako DLC, tak by to asi bylo lepší.
Princip OK, provedení ujde a obsah se třeba časem taky zlepší. Nakonec dobrých modů je tolik, že bych v tom neviděl problém.
Jedině, že by Bethesda trvala na tom, že mody půjdou pořizovat jenom za úplatek nebo si z nich brala desátek.
Má to řadu negativních důsledků.
Instalovat módy do her od Bethesdy přes steam workshop je zásadní chyba. Tento typ instalace neřeší správný postup instalace módu a člověk si takto může zničit hru.
Jedině nexus mod manager či jeho náhradu mód manager s využitím aplikace LOOT a nebránil bych se používat i další doporučované aplikace.