Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Realismus na úkor zábavy? Český Kingdom Come představuje soubojový systém

Čeští vývojáři z Warhorse Studios představili v nejnovějším videu způsob, jakým budou fungovat souboje. Jde o unikátní a daleko propracovanější systém, než jaký má konkurence. Otázkou však je, zda není pro obyčejné hráče až příliš složitý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O67n43d88r23e78j 14S33k68o82p39a62l 9230966342494

Hned jsem si vzpomel na Die by the Sword, kde me umlatil prvni skret v tutorialu. Letela do kose, na to jsem nemel...

+1/0
31.10.2017 10:36

J49a21k87u76b 20B67o53h32o38n18ě51k 8295386759817

DBtS bylo super. Takový zapomenutý klenot. Taky jsem si na něj vzpomněl. A ještě možná na Revenant. Jediná hra, co kombinovala Diablo a Mortal Kombat. O reálných bojích se sice mluvit nedalo, ale ta obtížnost i menších bojů byla ostrá :-)

0/0
31.10.2017 12:59

M84i29l77a94n 89V79o84s87t40r32ý 6509196954734

Já jsem za těžší hru rád, ano pro většinu současných hráčů to bude těžké probuzení a hru asi nedohrají, ale co... alespoň se odtřídí zrno od plev... ;-)

Takže já se na Kingdom Come těším a než vyjde tak se zabavím u Elex... tam také namlsanci co čekají, že mrchu zabijí pomalu ošklivým pohledem koukají, že se při boji musí hejbat a něco dělat jinak to jsou oni kdo zkape...;-D

+3/0
31.10.2017 8:35

B66a11r76t18o91l57o35m22ě20j 36K20u23s 2205596151363

Je tenká hranice mezi vysokou obtížností a pocitem frustrace. Jsem backer od prvního dne, takže doufám, že se KCD udrží na správné straně té hranice.

Podle mého názoru je v tom nejdůležitější komunikace - aby hráč, pokud dostane na řiť, věděl, proč na ni dostal a případně jak se tomu příště vyvarovat. Nejhorší jsou momenty typu "jak?" "proč, sakra?" a "co to bylo?". Dělám LARP a momenty, kdy je člověk v krásném, soustředěném souboji a zezadu ho jiný probodne nebo střelí šípem jsou sice realistické, ale taky by se na to jeden v tu chvíli nejradši vybodl. Doufejme, že jsou si ve Warhorse toho vědomi a občas realističnost trochu potlačí, aby se hráč cítil dobře.

+2/0
31.10.2017 7:11

A84n93t92o11n53í42n 45H12o44l69í63k 8337563534690

Jsem porad velmi skepticky .. nejak v tom tu zabavu zatim nevidim .. myslim obecne, ne jen soubojovy system ..

+1/−3
30.10.2017 22:21

M57a56r57t70i17n 74Č21e46r28v55e72n18ý 3506837751681

Souhlas. Podle mě to bude solidní provar. For Honor se také netěší extra popularitě. Navíc to je z pohledu první osoby, to nemají hráči z konzolí a fanoušci MMRPG zrovna moc v oblibě.

0/0
17.11.2017 17:51
Foto

J34i81ř14í 47K55r26á94k30o33r64a 9739723

Tak pro lidi, co si zvykli probíhat naskriptovanými koridory, to bude zcela jistě nuda. Pro mě je to závan starých dobrých časů, kdy se člověk musel nejprve hru naučit perfektně ovládat, než byl schopen se někam dostat. Donekonečna se opakující souboje z Interstate 76 nebo mise ze hry Driver mi ve své době dlouho nedaly spát. A ten pocit, kdy jsem prošel další misí, pak skutečně stál za to. Nebyly to ty miliardy qustů a side-questů, které jsou jeden jak druhý a vedou hráče za ručičku, že kromě směrovky a todo listu nic jiného ve hře nevnímá. Byl to ten pocit, že vás hra ždíme až na krev. U spousty dnešních her je mi vcelku jedno, jestli je dohraju nebo ne. Prostě u jednoho z mnoha questů skončím a nic zvláštního se neděje. Ty staré a tvrdé hry, co se se mnou nemazlily, ty mi daly ten správný pocit zábavy.

Přemýšlím, že si kvůli Kingdom Come koupím po dlouhé době nějaký nový herní hardware.

+10/0
30.10.2017 21:35

P32e92t12r 64L65e66h61n66e62r88t 2977615738576

Nezlobte se, ale mám z toho co jste napsal pocit že se utápíte v minulosti. Jako ten dědula co sedí na lavičce a naříká jaký to bylo za jeho mladých let všechno lepší etc. etc. Tohle nikam nevede.

Řeknu Vám jedno, hraju hry už přes 30 let a nikdy nevznikaly lepší hry. Je tolik kvalitních titulů, člověk neví co hrát dřív. Nevím jaký máte vkus na hry, ale zkuste uvést pár příkladů her které jste přerušil u některého questu a dál nepokračoval. To by mě zajímalo.

+2/−3
30.10.2017 23:35
Foto

J73i54ř79í 34K93r27á68k10o39r50a 9529163

Zkoušel jsem ty různé open-world hry typu Skyrim nebo Zaklínač. Je to pořád to stejné. Jdi támhle, dones tam tohle, tomu přines tamto, tam zabij tamtoho... nuda. Člověk pořád sleduje mapu s ukazatelem a pod ní nějaký tasklist, co má udělat. Když potká nebezpečí, tak mačká čudlík a jeho postava máchá mečem - bum bum bum, nepřítel je mrtvej, jdeme dál...

Není v tom nic složitého, chybí tomu kouzlo. Nic mě nenutí to dohrát.

Napadlo mě dát nové Fallouty, protože ty staré, izometrické, mě bavily. Questy tam také byly, ale byl tam nějaký cíl, ke kterému se to dalo v relativně krátké době dohrát. Nepodobalo se to nějaké nablblé naskriptované soap opeře. Ale zatím jsem se k tomu nedostal. Tak snad někdy.

+1/0
31.10.2017 1:28
Foto

J23i41ř61í 37K46r51á10k47o24r34a 9539173

Tady je mimochodem pěkné srovnání soudobých AAA her s letitým Zlodějem, což byla hra s úžasnou atmosférou, navíc dost těžká na dohrání.

https://www.youtube.com/watch?v=jPqwDGXxLhU

0/0
31.10.2017 1:35

V52á83c32l19a16v 45Z83d52r72a97ž51i49l 6496987696565

Tak to by vás mohlo bavit Mount & Blade. Nezapomenu než jsem se pořádně naučil s lukem a kopím při jízdě na koni.

+4/0
31.10.2017 4:59

M13i31l63a61n 22V58o52s30t14r34ý 6519556604354

Perfektní hra, ale popravdě se už dost těším na to až vyjde Bannerlord...;-)

0/0
31.10.2017 8:38

Z43d49e11n72ě80k 20H93r59u92b92ý 9654108422

Bohužel jsem to zjistil pozdě, že je lepší používat luk než kuš. Mám asi 3000 dní a 90 procent obsazeno, takže nemá cenu znovu začínat.

+1/0
31.10.2017 11:26

J25a88k21u87b 46B80o52h43o91n69ě90k 8945926409127

Zloděj? To byla naprosto skvělá hra. To plánování loupeží i město mimo ně nemělo chybu. Tohle by měl někdo zase udělat.

+2/0
31.10.2017 9:15

P14e81t93r 37L90e47h63n12e48r75t 2287595628536

Tak pokud vas nezaujal ani Zaklinac ktery mel i velmi originální a zabavne sidequesty tak nevim. Skyrim byl taky dokonali a stravil jsem tam pres tisic hodin. Tam se questy opravdu casem opakovaly ale nenudil jsem se. Fallouta ani nezkoušejte protoze je o tridu horsi nez Skyrim a k dve tridy nez Witcher 3.

Mozna se zamyslete co jsou to open world hry. A jestli jsou vubec pro vás. Pochopil jsem to tak ze hre nechcete obetoval mnoho času a dostat se hned k cili bez serepeticek okolo. V tom případě radeji sahnete po arkade nebo plosinovce.

0/−1
31.10.2017 15:39

P37a70t94r21i25k 37M40a92k45o14v74e17c 8904500781194

Vážený pane, já též hraju hry od 90. tých let. Ale lepší hru, než je Zaklínač 3 jsem dlouho nehrál. Nejde jen o soubojový systém, ale i o příběh. Zcela evidentně jste nečetl román, protože ten hře dává úplně jiný rozměr. Příběh je u této hry to zásadní a budu se opakovat, marně bych hledal hru lepší. V rámci rpg. Naopak Skyrim je jen kopie Oblivionu v hezčím kabátku, jinak herně úplně stejný, příběhově slabý.

0/0
2.11.2017 0:22

J77o87s79e91f 55Š21p98e38r18l 2947607853718

Hraju Dark Souls 1-3, tak mi tu ještě chvíli vykládejte o složitém a těžkém soubojovém systému ;-D

Už se na to těším...hlavně nic jako Skyrim, tuhle jsem to hrál a skončil jsem po několika hodinách - soubojový systém = nula, nula, nic....nechápu, čím ta hra zaujala.

0/−1
30.10.2017 21:24

J21a28r30o89s89l63a98v 95H82o76r12a70k 8207454887612

Tak nevim, jestli to byly Vas prvni TES, ale soubojovej system je proste jednoduchej, primarni je pribeh, tuna hlavnich questu, dve tuny side questu atp. Proste nic, v cem by se zrovna Skyrim vymykal produkci Bethesdy...

+1/0
30.10.2017 21:27

P82e55t22r 33L38e97h39n79e70r97t 2267715668136

Takhle hloupě zahodit jednu z nejlepších her historie kvůli bojovému systému? To snad ani nebudu dál komentovat...

0/0
30.10.2017 23:27

A30d76a54m 30Š33p84i53l27l11a86r 8789237932216

No souboje ve skyrimu nejaou super hard. Zvlaste ty s chladnymi zbranemi. Ale vzit to trochu netradicne na vyvolavace, zlodeje - lucistnika. Uzil sem si spouuuuusty zabavy jen diky spravne volbe povolani :)

0/0
31.10.2017 6:56

V76í30t 44H75r19u75b34e49š 2470613438

Těším se. A co bude do složitosti bude jistě i do zábavy. A hlavně - ta hra bude opravdu jiná než to čeho jsou na streamu tuny.

+3/0
30.10.2017 21:06

J23a88r50o29s91l47a37v 38B79e56n35d25a 2892213145186

hlavne uz by to mohlo vyjit, je to fakt dlouhy cekani. Meli o tom projektu zacit mluvit tak o 3 roky pozdeji :)

+2/0
30.10.2017 17:32

T65o54m35á54š 24D13u28š12e49j63o49v61s89k77ý 3807383917860

No, startovali na Kikstarteru a bez toho, aby o tom mluvili, by neměli peníze a my hru. Takže mě teda čekání nevadí. Já hru podpořil už na začátku.

+2/0
30.10.2017 22:10

K20a95r12e96l 18N48o50v83o24t64n51y 2151535639150

Asi by nebylo spatne, kdyby ta komplexnost/realisticnost soubojoveho systemu byla volitelna. At si kazdy vybere, co mu sedi lepe.

+1/0
30.10.2017 16:33

T67o68n93d22a 17H28e19j70l48í79k 1388963759487

Je s tím počítáno pro konzole, takže button smasher.

0/0
30.10.2017 21:00

L11e74o95š 33V13e11r17n15e67r 4454850136393

Na úkor zábavy? Ani náhodou. Zábavu si představuji ve složitosti a komplikovanosti. Bývá sice těžší se do hry dostat, ale zážitek je o to mocnější a dostaví se se zpožděním. Ale asi by nebyl problém udělat obtížnost pro prťata, vždycky si vzpomenu na Wolfensteina jak měl Blazkowicz na nejlehčí v puse dudák ;-D

+15/−1
30.10.2017 16:05

J88i62ř60í 44D19u85š56e32k 8182851261833

Složité souboje? Vždyť tam má být autoblock.

0/0
30.10.2017 15:29

J67a11k34u63b 27B79o50h74o45n22ě88k 8545806509627

Má tam být jednoduchý univerzální blok (úplný autoblok ne) a ten má postavu stát spoustu energie, takže jedině pro velmi krátké souboje. Pro cokoliv těžšího bude třeba blokovat víc cíleně

+2/0
30.10.2017 16:54

D96r61a10h57o35m14í87r 29S17t87r45o28u21h28a25l 4915878792484

Naopak, když se potkají dva rytíři ve zbroji, těch úderů bude muset být víc, než se obouchají, kdežto lapka s nožem musí situaci řešit jedním přesným bodem.

+1/0
30.10.2017 11:42

P44a98t81r51i49k 65Z45a37b93r75a73n15s62k68y 1321589705173

je to uplna blbost mluvit o jakemkoliv realismu.lapka fakt by do souboje s rytirem ve zbroji nesel, jedina sance by byla zmizet.Lapku zajimali kupci, kdyz to prirovnam je to stejne realisticky jako hra z dneska kde by byly souboje typu zlodejicek z hlavaku vs zasahova jednotka..

+3/0
30.10.2017 21:09

J38i90ř79í 78Ř80e27h75o81ř 9608398556308

no tak když si odmyslíme toho lapku a dosadíme lehkooděnce. Tak ti se s rytíři dostávali do boje v každé bitvě. Na jednoho rytíře jich v pořádné bitvě byli desítky a stovky. A desítky jich takový rytíř také zabil pokud neměli dost rozumu a nešli mu z cesty. Samozřejmě to srovnání trochu skřípe na použití formací v bitvě. Žádný plecháč nevlétnul do hejna lehkooděnců s mečem nad hlavou. Ale bojoval s krytými boky.

0/0
31.10.2017 10:38

Z29d10e73n42ě15k 62S24t20r60n91a88d 1765930536439

Nic proti realitě, ale ta byla taková, že zatímco by hrdina koužil kolem protivníka a čekal na správný okamžik k útoku, někdo jiný by ho bodl do zad. Zranění obvykle vyřadilo bojovníka na několik týdnů ne-li definitivně, protože co nezvládl meč protivníka, to dokončila infekce. Z toho vyplývá, že ve skutečně reálném světě by hra byla buď tuze krátká (hlavní hrdina, který by se pustil do skupiny lapků nebo by se vzbouřil proti vrchnosti by skončil bradou vzhůru) nebo tuze nudná (na každodenní dřině na poli nebo v kovárně nic zábavného není). Ono také synů kováře, kteří by byli povýšeni do šlechtického stavu, ve skutečnosti mnoho nebylo. Neustálé zdůrazňování realističnosti je tedy jen marketingový tah, jinak půjde o pohádku jako u jiných her, jen s komplikovanějším soubojovým systémem.

+5/−8
30.10.2017 9:53

J81a81k59u88b 69B54o84h59o88n68ě64k 8285646759677

Takže v podstatě jenom hnidopšský monolog na téma "pod názvem realističnost si představuju něco jiného, než se tím v případě her obvykle myslí" :-)

+20/−1
30.10.2017 10:41

J14i16ř80í 73D55u72š40e30k 8622681441593

Kde si vzal že syn kováře bude povýšen do šlechtického stavu?

0/0
30.10.2017 15:25

T56o46m11á13š 84C37h82r92a98s11t49n85ý 2741444501843

Standardni dnesni RPG pribeh jak poddany ke svemu slechtickemu glejtu prisel?

+1/0
30.10.2017 15:39

J72a49r44o58s44l91a86v 82M94a29r96v69a50n 2617950296357

Ja mel stejne vzdycky nejradsi tahove souboje ala Wizardry 7. Jinak to vypada hezky, o tom zadna.

+8/0
30.10.2017 9:12

J93a37k23u87b 65B79o90h80o81n67ě12k 8655946979217

Když tahové souboje, tak Realms of Arkania :-)

Jinak taky je mám rád, ale to už je úplně jiný žánr

+1/0
30.10.2017 9:46

J32a55r56o23s34l84a25v 63M58a27r17v64a39n 2227510466147

Pravda, tam to bylo dokonale, neco jako pozdejsi HOMAMy, ze?

Z netahovych me sedel treba Eye of the Beholder.

V dnesnich dungeonech me hlavne vadi mnozstvi balastniho textu a konverzaci. Prece jen uz neni tolik casu, jako kdyz se chodilo do skoly a clovek si chce hlavne zaparit.

+1/0
30.10.2017 10:29

J30a60k80u17b 37B96o17h69o53n76ě61k 8345836279107

To ani ne. Jestli HoMaM, tak jedině asi čtyřka k tomu mohla mít trošku blízko.

Tam se bojovalo na takové relativně větší mapě, která vždycky byla jiná podle toho, kde se souboj odehrával a hrálo tam třeba i roli, jestli na někoho útočíte zepředu nebo zezadu a když byl někdo obklíčený, tak bylo rychle po něm.

Byl to takový hodně dotažená systém podobný tomu, co dřív bylo vidět ve hrách jako Betrayal at Krondor nebo Albion.

+1/0
30.10.2017 10:44

P31a85v47e94l 14D82r94o49t77á72r 7633694579244

Nepletete si náhodou "dungeony" s "RPG"? Dungeon je například Legend of Grimrock, kde tedy konverzace nejsou v podstatě žádné a text tak maximálně nápis na zdi nebo na svitku kvůli hádance; v RPGčkách bývají dialogy a spousty textů, ale to k tomu odjakživa patřilo.

0/0
30.10.2017 13:04

J60i68ř40í 30D97u44š43e26k 8132931581493

Dungeony jsou taky Rpg. Dialog není prvkem RPG. Dialogy jsou věcí adventur.

0/0
30.10.2017 15:26

J52a79k17u63b 39B73o98h17o42n53ě74k 8555426309357

Jak mám dělat "role playing" bez dialogů? Právě dialogy jsou ta chvíle, kdy hrajeme roli. RPG vážně není o tuně statistik.

0/0
30.10.2017 16:55

J20a13k43u72b 36B58o54h91o18n31ě13k 8855816659157

Mně to nepřijde zase o tolik složitější než celkem jednoduchý systém v Mount and Blade. Oba systémy používají systém cílených krytů, směrových útoků a dopadu fyziky.

Hlavní rozdíl proti Mount and Blade mi přijde že jde striktně of first person pohled (což ale zase není v bojových hrách novinka, viz. velmi dobře přijatá hra Chivalry) a použití komb k provedení speciálních útoků, což je podle mě zase dobrý nápad jak známým a nekomplikovaným způsobem zavést velmi variabilní údery používané ve skutečném historickém šermu.

Z videí se zdá, že boje budou proti realitě hodně zpomalené, takže hráči budou mít na reakce dost času, a navíc neustále opakují, že jim jde v první řadě o RPG, takže nepůjde jenom o schopnosti hráče, ale taky postavy.

+15/0
30.10.2017 8:32

M81a52r46t64i39n 24B42e24r42a88n 6699505806171

Opravdu si myslíte, že ve skutečnosti byly souboje s těmi těžkými zbraněmi o tolik rychlejší?

0/−2
30.10.2017 8:52

J92a83k87u76b 19B33o23h68o31n31ě89k 8975866979427

Jsem celkem velký pasivní fanoušek oboru zvaného HEMA. Ano, byly rychlejší. Ony ty zbraně nebyly zase až tak těžké, jak to z pohledu dnešního člověka pokřiveného fantasy zbraněmi vypadá. Rychlost vždycky byla ta nejdůležitější vlastnost každého šermíře.

+8/0
30.10.2017 9:35

J35a87k26u50b 37M70i31c19h76á90l20e77k 3887103827653

Možná vás to překvapí, ale středověké zbraně nebyly moc těžké. Jednoruční meče vážily obvykle něco málo přes kilo, obouruční meče měli přes dvě kila a i dlouhé dřevcové zbraně (jako dlouhá kopí či halapartna) byly tak do čtyř kil.

+6/0
30.10.2017 9:39

J18a73k84u24b 46B25o18h72o42n90ě22k 8315246739417

Paradoxně mezi nejtěžší zbraně v přepočtu na počet rukou k jejich ovládání byly rapíry a šavle, dnes považované za "ženské zbraně".

Pokud si dobře vzpomínám, tak rapír je v podstatě stejně dlouhý a těžký jako pozdně středověký "Langschwert" který se ovšem držel oběma rukama.

+2/0
30.10.2017 9:54

M37a43r80t16i11n 53B98e52r46a71n 6749215856981

Děkuji za info, jen se ptám ;-D

+1/0
30.10.2017 9:58

J54o34s67e47f 64P81o34k12o82r94n20ý 6782539184451

Pokud se podíváte na středověké šermířské manuály zjistíte že byly mnohem rychlejší a neskládaly se z úderů a krytů. Spíše více připomínaly tanec.

+1/0
30.10.2017 16:47

V57í98t93e12k 58H81a43m17p92e81j22s 7196308480526

vždyť jedno z druhého vycházelo :-)

0/0
30.10.2017 21:33







Najdete na iDNES.cz