Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praská bublina? Vývojáři Eve Online končí s hrami pro virtuální realitu

Islandská společnost CCP se rozhodla zavřít svá tři interní studia, která se věnovala vývoji titulů pro virtuální realitu. V tuto chvíli to prý není rentabilní. Bude takových více?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T86o92m42á29š 60B62a90y85e52r 1694351344641

Já myslím, že to trochu zveličujete. Je to jen jedna špatná zpráva, která rozhodně neznamená prasknutí bubliny. CCP zavírá studio v Atlantě a prodává studio v Newcastle. Neznamená to ale, že by navždy skončili s vývojem pro VR. Chtějí jen počkat pár let, než se VR trh rozroste (podívejte na jejich web, s VR očividně počítají i v budoucnu https://www.ccpgames.com).

A to se myslím děje. Namátkou: ceny HTC Vive i Oculus Rift šly v posledních týdnech podstatně dolů. Microsoft vypustil svůj vlastní VR headset (Minecraft VR bude úžasný). Třeba v Kickstarterové kampani dostala firma Pimax více než 4M$ na 8k headset (žádala o 200K$). Zanedlouho vyjdou takové VR pecky, jako Skyrim VR, nebo Doom VRF. Google spustil projekt Poly (mrkněte sem: https://poly.google.com/view/8AX2IcuO86M) a dále vylepšuje Google Earth VR (teď i se Street View VR). Zuckerberg prohlásil, že chce miliardu uživatelů VR (https://goo.gl/iGorJ4).

Takže dobré zprávy myslím převažují. Jsem optimista (no jo, jsem asi VR fanboy). :-)

+3/0
4.11.2017 12:58

P97e51t61r 20K95l59e52i22n 4440200898525

souhlasím

0/0
8.11.2017 12:33

T77o28m37á33š 92D87u68š17e64j36o26v45s59k18ý 3797833897710

Já osobně se na VR těšil moc (už od devadesátých let), ale ta cena hodně překvapila. Z predikovaných 10k se stalo 20k-30k a k tomu musí člověk dát dalších 30k za něco na čem to poběží. Málo který hráč si může dovolit dát tolik najednou. Tato technologie prostě zatím není pro masy. :-( A bůh ví, jestli kdy bude. :-/

+3/0
4.11.2017 10:07

O69n33d22ř39e81j 61M14a57š15e93k 9275186512825

Já jsem zvědavý, jak bude vypadat Fallout 4 VR

+3/0
3.11.2017 18:59

J51o76z81e43f 62V61y58s81k65o26c10i71l 1356261594866

prvotni uchvaceni virtualni realitou pominulo jiz v devadesatych letech

0/−4
3.11.2017 18:43

A78n67t32o72n49í65n 40H48o46l75í28k 8457813744890

Tak u mne urcite .. dela se mi z toho blbe, takze problem vyresen.

0/0
4.11.2017 20:22

L55a83d43i92s82l35a46v 31H37a22š87k66a 4943396191360

Virtuální realita je jako elektromobily...Muska na ně

0/−1
3.11.2017 18:21

A87n97t27o24n59í84n 77Ž42o85h46a 2435950868426

VR má pro mě jeden dost zásadní problém a to, že člověk něco vidí, ale mnohdy nic necítí. Citelné to bylo třeba v RE7, kdy bez VR váz nepřítel zvedl do výšky a vy jste se proletěli. ve VR Vám zhasne obrazovka, protože to samozřejmě s VR technologii prostě zpracovat jinak asi momentálně nejde (asi jedině opravdu nějak napojit VR na nervovou soustavu). Osobně to pro mě naopak kazí zážitek a radši si zahraju v temném pokoji klasicky a do hry se ponořím. Stejně tak mi moc nevyhovuje způsob pohybu onou teleportací, ale jsou samozřejmě už i možnosti ovládat pohyb plynule ovladačem. I tak si myslím, že druhý pokus je lepší než ten první, ale už dost dlouho se to rozjíždí a myslím si, že se od toho ještě dost firem odvrátí. Momentálně to, co VR nabízí se nevyplatí v porovnání jen se vstupními náklady na pořízení VR...

0/0
3.11.2017 15:11

M22a98r90t36i53n 86V90i32t 8754613421460

ovladani pohybu teleportaci je z duvodu, ze by se cloveku jinak delalo hrozne spatne. Plynuly pohyb ve VR bez zpetne vazby pretizeni clovek nezvlada dobre.

0/0
3.11.2017 19:07

A94n59t61o97n44í19n 36Ž49o40h47a 2645590398706

Ano a právě proto pro mě momentálně VR za tu investici nestojí, protože se jedná o "monitor přilepený k očím". Samozřejmě dost zjednodušuju, ale prostě tohle má tolik omezení, že si neumim představit, že by to v téhle formě mělo opravdu prorazit. Tedy pokud se výrazně nesníží vstupní investice, pak bych si to klidně pořídil.

0/0
3.11.2017 19:42

J15a10k17u46b 90B49o44h93o10n87ě75k 8685846329447

Jako člověk, který do virtuální reality investovat nechce, vítám, že se zdroje přesunou z tohohle pro mě lichého odvětví

+2/−6
3.11.2017 15:07

T64o31m65á81š 22K89u28c80h86a11ř 3347681468121

Stejně jako 3d TV, velmi dlouho je kolem toho humbuk, natěšují se zákazníci, ale výsledek nic moc. Z principu to funguje jen omezeně. Až se půjde napojit přímo na oční nerv, tak potom možná.

0/0
3.11.2017 14:47

J74a44n 40P95r82o80k90o25p 2393696915126

Ja jsem s 3d televizi spokojeny :) mam pasivni 3d a bryle mi nevadi (jsou lehke) a takovej Avatar je proste nadhera :D

0/0
3.11.2017 15:02

T10o59m72á32š 74K33u14c14h74a26ř 3977771278791

To vám věřím, ale rozhodně žádná slibovaná 3D TV revoluce nenastala.

0/0
4.11.2017 17:17

J86o29s29e44f 66Š79o96l91t35e53s 8444728120513

Upřímně, čeká se na druhou generaci helem. Oculus a další prostě první generaci nedotáhli tak, aby byl zážitek dokonalý a lidé za to nebyli ochotni zaplatit nekřesťanské peníze.

+3/−1
3.11.2017 14:36

A53n49t91o94n88í20n 88H67o17l63í36k 8107643424360

Nejde jen o helmy .. jde i o hardware. Pokud budpu vyvojari lpet na tom, ze grafika musi byt stejna jako v 2D hrach, tak proste na VR budete potrebovat mnohem silnejsi hardware. VR potrebuje casto vyssi rozliseni nez monitory, potrebuje vyssi framerate (90 i 120 fps), a v kazdem pripade potrebuje 2 obrazy.

+1/0
4.11.2017 20:26







Najdete na iDNES.cz