Diskuze
Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy
Děkujeme za pochopení.
O85n92d67ř28e73j 19S25e64k69e49r24a
Měsíční platby mají jednu velkou výhodu, protože se vydavatel může spolehnout na svůj kmen hráčů a tím se dost snižují enormní náklady na marketing, což by mohlo vést ke kvalitnější tvorbě. Ovšem streamování her je podle mého soudu nesmysl, který se neuchytí nikdy. I ti největší vydavatelé mají velké problémy při startu nových titulů, a to se přenáší jen zlomek dat proti plnému streamování. A pak přijde pár DDoS útoků a bude po srandě.
M93a20r18t15i34n 24B88e93r18a72n
Z toho bych asi zešílel, platit měsíční poplatky. Je to určitý tlak na člověka, aby tu hru využíval, protože jí aktuálně platí. Když mám hru na disku, tak je jedno, jestlí jí zapnu v úterý nebo v březnu. Na ceně za ten produkt už se nic nezmění.
Při představě, že budu měsíčně platit několik tisíc za služby, od her přes TV až po členství v prádelně, tak se mi dělá trochu zle. Zní to totiž jako otroctví služeb.
J81o93s57e81f 48K90a76r46f75í70k
Lidi mají třeba možnost mít na telefon paušál (pravidelná platba) a nebo si koupit nabíjecí kartu a až ji vypotřebují zase si nabít. A zkuste hádat co je mnohem více využíváno?
F49i50l79i36p 39T22ř16e13b77a
Co se her "pro dospělé" týče, myslím, že hlavní hnací silou je tu kontrast s korektností mainstreamových her a médií obecně. Není náhoda, že Agony vznikla v poslkém studiu, a i obliba dospělých témat v umírněnějších titulech je živená právě frustrací z jejich obvyklého potlačování.
Že by se tenhle typ her stal médiem úniku před příliš krásnou a sluníčkovou realitou?
J23a31k46u76b 49B56o64h40o37n58ě43k
Že by ve filmech bylo málo sexu a násilí? No to fakt nevím...
A jestli jo, tak to není v nějaké sluníčkovosti, ale v tom, že když film dostane rating PG-13, tak na to půjde halda puberťáků, takže super prachy pro studia.
F71i66l64i27p 14T98ř19e45b35a
Hry jako služba jsou imho krok správným směrem.
Nemám problém dát za kloudnou hru 600-800 Kč, a nemám problém za dobrou hru dát ani 300-500 měsíčně.
Pokud ale mám dát Activision nebo EA 1800 za neúplnou hru, kterou za půl roku nikdo nebude hrát, protože vyjde další neúplný díl, tak to radši napnu plachty...
F28i48l28i92p 77T73ř52e39b80a
Tím chci říct, že radši budu mít k dispozici hodně her, legálně, za jedno předplatné, ikdyž třeba postupně zaplatím dohromady víc, než u každé přemýšlet, jestli si její vývojář zaslouží moje peníze. Valve jsem těch 600 za Portal 2 dal s radostí. Innově 10€ měsíčně za Lineage 2 klidně. CDPR bych těma prachama za Zaklínače ocenil hrozně rád - ale vyhodit najednou částku, za kterou se dá pořídit slušný SSD, nebo třeba opravit elektrický okýnko v autě s tím mám prostě problém i u nich (ale to i s tím okýnkem...). A štve mě to.
J75a21k17u84b 26B94o50h45o26n18ě34k
Streamování her je pro většinu lidí zatím ještě hudba budoucnosti.
Na druhou stranu hry na bázi předplatného nemusí být zase tak špatné. Asi už jsem to kdysi psal jinde, protože je mi to nějaké povědomé, ale proč si to nezopakovat
Jako jasnou výhodu vnímám to, že hry budou muset být dostatečně dlouhé a přitom bez zbytečné vaty, aby je lidi hráli co nejdéle. Díky tomu by se zase mohl přiživit žánr sandbox strategií, kde by nově mohly firmy inkasovat mnohem větší peníze. V současnosti totiž za stejné peníze dostanete AAA titul na 30 hodin i strategii na 1000+ hodin (tady moc nepřeháním, doba, kterou jsem strávil u strategií od Paradoxu se k tomuhle číslu během let snadno vyšplhá). Taky zmizí náhlé výdaje nebo impulzivní nákupy během slevových akcí.
Nevýhody jsou taky jasné. Pro lidi preferující krátké a bombastické AAA hry to bude výhodné, pro nás preferující spíš sandboxy by to mohlo náklady na hraní dost zvýšit. Pokud se potom bude nakupovat přes nějakou zastřešující platformu jako Steam, tak bude taky hodně záležet na tom, jak to bude nastavené. Platba za dobu strávenou ve hře? Platba za přístup k balíčkům? Jak moc flexibilní ty balíčky budou? Atd.atd. Tady se ďábel opravdu skrývá v detailech
T83o59m49á86š 41B98a82ř85t62i32p39á13n
Jako hlavní problém u streamování bych viděl dvojnásobnou latenci (pokud by provozovatel neměl servery pro multiplayer ve stejné budově jako servery pro render)
M59i74r13o52s97l74a14v 34S59t60a47s36t85n49y
Naštěstí je herní průmysl dnes natolik diverzifikovaný, že si podle mě každý přijde na své.
Nehraju na konzolích, nehraju multiplayer, málokdy hraju hry hned po vydání a přesto nemám pocit, že bych herně nějak zvlášť strádal.
V článku zmiňované nové trendy tudíž prakticky ani nezaznamenám.
M69a75r67t82i11n 21B51e67r97a40n
Vždycky mě pobaví, když někdo v roce 2018 střední Evropu nazve "slovanskou".
Bavíme-li se o většinové populaci, není to pravda.
F78i90l66i76p 57T45ř18e46b17a
Kdo přesně že mluvil o střední Evropě? Když už, tak byla řeč o "středu a východu Evropy" (což není nutně totéž, co "střední a východní") a jmenovitě šlo o Čechy, Poláky a Ukraince. Kteří z nich nejsou Slované?
J47a92n 27F42r30i58d10r87i49c14h
To streamovaní her... ta struktura pro to jen tak nebude. Ten input lag i na optice par km od serveru by byl momentálně, myslím, znatelný ... a tihle CEO pánové mají často taky dojem že 90% světa má stabilní 100+ mbit doma. MP hry fungují možná právě proto masově dneska protože jsou na data dost nenároné, člověk totiž posílá sice rychle ale malé množství dat, stremování obrazu je vlastně to datově absolutně nějnáročnější.
Stačí se podívat 4k video na youtube jaký potřebuje datový tok.
R22o42b26e85r63t 56A11d58á36m91e75k
35Mbit za sek pro 4K HDR video při 60 snímcích.
P25e38t88r 78Č82á48p
Na něčem ty hry jet musí, takže výrobci HW budou možná mít ještě větší tržby za prodej obrovským cloudovým centrům, místo prodeji koncovým uživatelům. I tak si také myslím, že ačkoli streamovanému hraní čeká velký rozmach, tak klasické offline hraní hned tak nevymizí.
J38a74n 64K68a90l91a66b20z89a
No nás teda ve škole učili, že průmysl se dělí na těžební a zpracovtelský, dále na lehký a těžký. Ale toto? To snad s průmyslem nemá nic společného.
Z50b90y93n87ě17k 87Č79e74c54h
Mě ve škole učili "Se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak!"
Časy se mění:
Videoherní průmysl (častěji jednoduše herní průmysl) je odvětví průmyslu zabývající se tvorbou a prodejem počítačových her, resp. videoher. Zahrnuje desítky specializovaných profesí (např. herní návrhář, grafik, programátor, producent) a zaměstnává množství lidí po celém světě.
zdroj wiki
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Škoda představila závodní elektroauto, objeví se ve hře Gran Turismo
Poprvé ve víc než čtvrt století dlouhé historii závodní série Gran Turismo dostanou její hráči...
Autoři prvních The Elder Scrolls chystají novou hru. Má být zase obrovská
Dvojice herních vývojářů, která stála u zrodu dodnes oblíbené série The Elder Scrolls, představila...
Fallout 76 přivítal během jediného dne milion hráčů, vděčí za to seriálu
O tom, jak velký vliv může mít úspěšný seriál na již vydané hry, se přesvědčilo studio Bethesda,...