Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Žijeme ve zlaté éře herního retra?

Pokud se vám občas zasteskne po starých časech, kdy byla Windows ještě v plenkách a v obýváku se vám rozvalovaly staré konzole, musíte mít z aktuální nabídky na herním trhu jistě velkou radost. Vývojáři i distributoři totiž evidentně naslouchají přáním nostalgických hráčů a různými způsoby oživují jednu značku za druhou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D25a18l61i52b43o17r 74R49o36z56s82y85p50a77l 7900973716179

Stále marně čekám na předělávku hry Fable 2 na PC. 1 i 3 byly perfektní.

0/0
8.9.2018 22:28

P20e38t87r 52B18o98ž86e43k 1913192623172

Nedávno jsem se dozvěděl, že vyjde pokračování planescape, jupí.

0/0
7.9.2018 21:46

M95a65r24t72i26n 67V82a86l27o36s90e57k 7963614767122

tides of numeria už vyšlo...

0/0
8.9.2018 22:36

F29i90l51i30p 84T96ř47e30b97a 6723100628646

Žijeme ve zlaté éře věcí, jejichž tehdy náctiletí uživatelé dosáhli vrcholu své ekonomické výkonnosti. A prachy mluví.

Užijte si to. Za pár let převezmou otěže ti, kteří svoje nejlepší léta prožili u Facebookových klikaček a EA recyklátů, v těsném závěsu následováni generací Free-to-play...

+17/0
7.9.2018 16:17

D98a24n65i85e29l 59U27r70b77a60n 8324251845881

Pokud bude takový kolotoč pokračovat, časem dorostou do Vámi zmíněného věku ti, kteří vyrůstají v současnosti, na hrách pro nás retro

0/−1
7.9.2018 22:25

V82i47t 39O54t55a32h83a24l 5115660429324

Ono to částečně souvisí s tím, že původní hráči těchto klasik jsou nyní věkem a pozicí na místech, kde mohou spolurozhodovat o tom, co by se mohlo vydávat.

Jejich nostalgie a vzpomínky na bezstarostné dětství nad Settlery, původními AOE nebo Baldury či Dungeon Mastery vedou k tomu, že remake, prequely a sequely dostávají šanci.

Moje generace "husákových dětí" je jedna z nich.

Týká se to nejen "retra" ale i nových her. Takové Kingdom Come je příkladem - Dan Vávra taky začínal hrát jako uhrovitý puberťák a nyní je v pozici, kdy si může dovolit udělat hru tak, jak ji chtěl hrát tehdy.

+9/0
7.9.2018 14:05

J98a28n 93F74r53i67d30r31i27c22h 6345708779113

K Divinity hře v úvodu ... minulý rok jsem s ní strávil 50 hodin a teď po vydání Definitive edition dalších zhruba 50 ... R^

0/0
7.9.2018 12:17

J58a41k51u39b 29R15o98u17s 3633810674282

Žádná z těchto "retro" her nesahá originálním klasikám ani po kotníky.

+3/−22
7.9.2018 7:01

D53r39a80h84o22m98í53r 96S60t97r76o12u17h64a93l 4625718702224

Asi jste nepochopil, o čem byl článek. Všechno to jsou remaky, což znamená, že se v drtivém množství případů vezme mechanika bez úprav, kód se zkompiluje pro nové systémy a trochu se vylepší grafika a zvuk, protože na dnešních Full HD televizích vypadá NTSC kódování příšerně. Technicky vzato jde o ty staré dobré klasiky, akorát si člověk nemusí shánět původní konzoli a pájet ji doma na koleně, aby fungovala, nebo to spouštět z emulátoru.

Technicky vzato tedy nejde o retro hry, které by sázely na starou grafiku, ale o retro období jako takové, kdy se hrají staré hry. proto je váš příspěve nesmysl.

+16/0
7.9.2018 8:33

J67a75k54u72b 52B72o70h46o37n32ě90k 8645216169347

Možná šlo o to, že článek zmiňuje dost nových her, které jsou udělané ve starším stylu nebo navazují na retro značku. Třeba Pillars of Eternity a nebo Wasteland 2. A tam bych souhlasil s tím, že na ty staré nemají. Není to zase nějaká výčitka, ty staré hry jsou legendy a takové hry se i schopným lidem podaří jednou nebo dvakrát za život, takže navazovat na ně je těžké, ne-li předem ztracené.

0/0
7.9.2018 11:06
Foto

P23a89v50e42l 98J35a27n80e50č60e63k 6486322649206

jenze ono je taky rozdil delat jakoukoliv hru, ktera oslovi milion lidi v dobe, kdy je hrani novy druh zabavy, nez kdyz uz jsme v dobe, kdy je to naprosto standardni pro miliony lidi, protoze PC ma temer kazdy, ted kdyz se oslovi hrou milion lidi, tak to takovy uspech neni

stejne tak zajem o typ her je naprosto nekde jinde, dneska s prehledem vitezi masovy multiplayer, hry, ktere se rozvijeji a maji support, o kterem se starym hram ani nemohlo snit

tedy za me je takove porovnavani naprosto o nicem, proste bud nekoho bavi "retro styl" napr tahove nebo real time strategie a nebo ne a jakekoliv porovnavani je scestne, protoze nove vytvorene hry jsou proste nekde jinde a cili na jine lidi, kteri jsou narocnejsi na hry nez byli driv

0/0
7.9.2018 12:03

V45i45t 91O69t10a51h98a66l 5375210519614

Asi tak, je to podobné, jako se ušklíbat nad tím, že Ford v roce 1918 prodal za rok ušmudlaných 9tis vozů - když VW dokáže prodat v roce 2017 přes 10 mil. aut za rok. A navíc daleko lepších.

+1/0
7.9.2018 14:11

J26a73k69u42b 65B95o81h50o13n22ě38k 8715866509947

Já přece nesrovnával prodeje, ale svůj vlastní pohled na staré vs. retro hry. Pillars of Eternity možná vypadá jako Baldur ́s Gate, ale není to ani vzdáleně tak dobrá hra

+1/0
7.9.2018 19:47

J13a21k88u34b 48Ž81e26ž85u54l72e 1517162827241

Zajímavé, můžete být konkrétní? Mě docela zajímá, co dělá z BG o tolik lepší titul. Jestli totiž nezaměňujete pokrokovost a originalitu s celkovou kvalitou. Myslíte si třeba, že kdyby Pillars a obzvlášť Divinity 2 vyšla v roce 98 tak by vám přišel Baldur's Gate na míle lepší hrou? Nebo byste spíš na tyhle hry vzpomínal úplně stejně, nebo ještě víc?:-)

0/0
7.9.2018 20:28

P33e23t30r 57J73a10r16o79š 8287965519

Určitě to tak myslí, ta originalita je pro celkový efekt strašně důležitá. Tenkrát se nám tajil dech, běhal mráz po zádech, kolikrát jsem letěl ze školy jako v transu nebo u něčeho proseděl noc. Ten pocit jsem zažil naposledy v roce 2004, když vyšel WoW. Nemyslím si, že je to věkem.

0/0
7.9.2018 21:21

R33a16d29e82k 58Č56e94r54n47ý 8868133780104

Potom možná rozlišovat dva typy ohledně toho co je "lepší hra".

- Hry průkopnické, originální, s wow (ne WoW :-)) efektem - nezapomenutelné zážitky.

- Hry po technické stránce (zvuk, grafika, rozlehlost, online, aj.) - po této stránce jasně lepší dnešní hry - logicky když HW se vyvíjí mílovými kroky.

0/0
8.9.2018 8:07

J87a24k69u24b 89B97o36h79o98n18ě24k 8225496879327

Těch věcí je spousta. Předně využití známých reálií místo snahy znovu vynalézt kolo. Když zvládnu porazit třeba ogra, tak mám představu, jak je moje postava silná. v PoE nemám, protože je všechno "nové." Příběh, který se postupně odkrývá místo jakéhosi ekvivalentu stoupnutí na hrábě. Boje v BG byly taktičtější a člověk si musel sakra rozmyslet, kam a kdy hodí fireball. ̈

Jediné, v čem má PoE náskok je grafika a pak to, že má výhodu v tom, že stojí na zádech obrů a využívá postupně přidávaná vylepšení ze starších her..

Otázka, jak by vypadalo PoE v roce 98 dává asi stejný smysl, jako se ptát na vesmírnou raketu v roce 1647. PoE by v takové podobě v roce 98 prostě nemohlo existovat.

0/0
8.9.2018 11:49

V92l90a81d96i67m19í62r 47K52r67i56s36t28e77n 7746422545938

pro mne osobne BG 1 byl první, tam by asi pillars vyhrálo ale BG II to byl myslím vrchol

0/0
8.9.2018 18:42

M10a28r65t58i82n 61V51a86l36o33s97e15k 7693184677712

Mně se osobně PoE líbí a ikdyž to není tak dobrá hra jako BG2.

Ale autor zminňuje i hry, které vznikly v podstatě konverzí na nový systém.

Což jsou BG EE, BG2 EE, Planetscape Torment EE, Icewind Dale EE, NWN EE, které jsou příběhem mechanismy defakto stejné jako originály a kvalitou možná lehce výše z důvodu přidání dalších společníků.

0/0
7.9.2018 21:21

M61a56r15t15i20n 90H35r75o26m55á42d71k17o 7116346747692

To si fakt nemyslím. Něco se možná nepovede, ale určitě ne všechno.

0/0
8.9.2018 17:53

Najdete na iDNES.cz