Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Série Assassin’s Creed stále boduje. Jaký má recept na úspěch?

Série Assassins Creed oslavila letos jedenáct let od svého vzniku a letošní díl ze starověkého Řecka jistě nebyl poslední. Stejně jako každá populární značka je i „AssCreed“ předmětem časté kritiky. A ačkoliv si to série občas zaslouží, neměli bychom zapomínat, co ji dělá tak výjimečnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a69n 17F95r36i45d68r51i70c45h 6445298539273

Tak boduje jo? Optimalize nula protože tam běží vícero ochran, jako by šlo o svatej grál.

Hra nakonec vypadá stejně jako Origins, čili pokrok nula, postavy mají fake accent, který leckdy nesedí, plus zase jde o dobu ze který máme tisíc jinejch her. Proč nezkusit něco netradičního?

A to se nezmiňuju o možnosti hrát za Kasandru, protože to je dnes "citlivé téma".

0/−4
8.10.2018 11:26

Z69d41e35n50ě16k 32K54r51a68u52s 9376160162170

pokud bys o ty hre neco cetl tak bys vedel ze jeji vyvoj zacal zaroven s origins takze ti tezko nekdo bude delat novou grafiku na dve v podstate stejny hry, akorat v odysee meli rok navic na upravy, a opravy toho co bylo spatne v origins

0/0
9.10.2018 11:03

F52i76l52i18p 36T61ř17e87b63a 6663960868236

AC by byla na PC super serie, kdyby to nebyly bídné překopávky z konzole. Na gamepadu je nějaké to vyhlazování pohybu kamery jistě žádoucí, ale pro mě coby PC hráče je skoro půl vteřiny zpoždění kamery za pohybem myši prostě nepřijatelné a nehratelné. Sůl do rány pak přisypává vědomí, že tto není nějaký bug, ale záměrná optimalizace pro konzole, kterou se u předělávky pro PC prostě nikdo neobtěžoval vypnout.

Přitom je téměř jisté, že jde doslova o jednu proměnnou někde v nastavení...;-O

0/0
8.10.2018 11:07

J54o60s12e17f 44J91u26h58á62s95z 1359592238

Boduje, ale u koho? AC1, AC2 (trilogie) jsou legendarni hry.. AC3 nebylo spatne, bavilo me predevsim budovani osady, ale hrdina dost nesympaticky. AC:BF posledni dobry AC .... Unity, Syndikat repetitivni a pribehove nezajimave, Origins sice hezke, ale s AC serii to nema spolecneho uz vubec nic... je to jen open world (celkem hezky udelany). Dohral jsem Origins na 100% (pred vydanim prvniho DLC) a uz se k nemu nevratil, protoze me to proste nebavilo natolik, abych na to zavzpominal jako treba na ty Piraty.

+1/0
8.10.2018 6:27

E20r77i27k 48A53r97n39o62l44d 8273677909216

CSSR.

0/−1
7.10.2018 22:24

R27a64d62e52k 71Č83e19r44n40ý 8968183490304

Cyberpunk 2077 news: Projekt prý dostal od polské vlády grant s podmínkou, že hra musí vyjít do června 2019...

+3/0
7.10.2018 18:35

L71u23k90á92š 23N56o82v75á48k 1950205450275

Podle mého názoru jde stále o stejnou hru jen v novém kabátku. Osobně nemám rád, když společnost neustále ždímá jeden a ten samý titul... Svědčí to o tom, že vývojáři nemají žádný nový nápady.

+2/−3
7.10.2018 15:32

M52i87l83o91š 26K84r48u52m80p 2974927104

Japonsko by bylo fajn, ale logicky ještě chybí díl ze starověkého Říma

+2/0
7.10.2018 12:11

J52a62n 75H14a74v46r29á40n14e77k 9670489526

Jestli soubojový systém v jedničce a dvojce je z dnešního pohledu "tragický", tak - a asi jsem divný - něco dneska vážně není v pořádku.

Ze soubojového systému jedničky jsem byl totiž nadšený. Působil reálně, fyzika byla téměř cítit (asi povedený motion capturing), nádhera. A taky žádná selanka - přejít do protiútoku vůbec nebyla samozřejmost (např. s hidden bladem se mi to nikdy nepodařilo, myslel jsem si, že to s ním ani nejde). Ve dvojce se systém trochu zjednodušil, ale pořád si zachoval klady toho původního, takže za mě super. K tomu širší výběr zbraní a technik, no paráda. Brotherhood dtto a Revelations dokonce přidaly nové možnosti ovládání, takže za mě ještě víc super.

V trojce byl boj zase o kus jednodušší a o pořádný kus nudnější. Techniky sice atraktivní, ale už to zkrátka nebylo ono a bylo možné povraždit desítky nepřátel bez jediného škrábnutí - to už s realitou nemá nic společného.

Naprosto jsem zaplakal u čtyřky (a Rogue), kde nebylo možné protivníka usekat jednotlivými zásahy, ale bylo naprosto nezbytné provést primitivní kombo. Takže drtit myšítko s tím, že o pravděpodobnosti úspěchu nerozhoduje váš um, ale statistiky použité zbraně. Plus fakt, že různé druhy mečů (šavle vs. rapír) mají naprosto stejné techniky a animace, mi přišel smutný.

Unity jsem měl v ruce zatím jednou, nejsem nadšen z levelů protivníků ani ze soubojového systému, ale kvituji s povděkem, že se pokusili udělat boj výrazně náročnější a nutit tak hráče postupovat fikaněji.

Origins a Odyssey znám zatím jen z let's playů, a za tragický bych označil právě systém těchto dvou nejnovějších dílů. Přijde mi hloupé, že hra, která se velmi snaží věrně modelovat historické prostředí, používá systém soubojů vhodný do fantasy RPG, kdy zbraně prostě nějak pronikají protivníkem i jeho zbraněmi a... no už mlčim.

Sorry za slohofku, ale tohle téma je mi blízké a AC1 je moje srdcovka. A ano, uznávám, že realističnosti přikládám velkou váhu, v čemž se asi s mnohými neshodnu.

+3/−4
7.10.2018 11:06

O34n53d44ř37e51j 26S65e42k35e65r65a 1557566156919

Deuce.

A propos - Odyssey právě hraju a byť hodnotím systém soubojů poměrně pozitivně, mám dvě velké výhrady.

1) Animace skrytého zabití je vymyšlená tak pitomě, že začnete za nepřítelem a klidně skončíte dva metry před jeho původní pozicí, hezky na očích jeho kámošů. Navíc obsahuje prvek doražení, který se tam zdá se objevuje náhodně, a pak akce trvá strašně dlouho a opět zbytečně zvyšuje riziko odhalení.

2) Většinu standardních útoků lze zachytit parírováním, nicméně někdy projdou skrz obranu a vůbec netuším, podle čeho to dopředu odhadnout. Většinou jde o útoky jedovatými nebo ohnivými zbraněmi, ale už jsem to zažil i u normálních.

Ještě ke skrytému zabití - není na to spolehnutí, občas se prostě neprovede.

0/0
7.10.2018 12:13
Foto

M63i80c28h42a91l 98M23e13r29d10a 2440301739252

2) Když nepřítel nebo jeho zbraň zčervená (nejsem si jistej co z těch dvou), tak nejde blokovat a musíte se vyhnout.

0/0
7.10.2018 13:03

O86n47d20ř26e52j 72S60e94k17e52r56a 1767436206369

Ano. Proto jsem tam psal o standardních útocích. Abych jasně vyloučil ty speciální, které takto blokovat nelze.

0/0
7.10.2018 13:29
Foto

M19i47c29h88a24l 48M49e96r48d16a 2600341409412

Tak to bude asi načasování. Párkrát se mi taky stalo, že to vypadalo, že se bráním, ale útok prošel. A jsem si jistej, že to bylo kvůli tomu, že jsem zmáčkl tlačítko o trochu dřív.

0/0
7.10.2018 20:45

O18n51d81ř44e67j 20S78e28k45e40r61a 1297136856209

Je to možné, nicméně zrovna před chvílí se mi stalo, že u jednoho řadového bojovníka procházel každý, zatímco odrazit jeho kolegy nebyl problém. Uvidíme po další záplatě.

Tip pro hraní: ochočené zvíře na vás po reloadu hry zaútočí.;-)

0/0
7.10.2018 21:11

J88a44k32u79b 91Ž92e89ž95u11l83e 1117472967231

Tragický byl proto, že se jednalo prakticky jen o to, držet tlačítko pro blok a byl jste v bezpečí. Stačilo se neustále krýt a včas zmáčknout tlačítko pro protiútok a měl jste prakticky vyhráno. Systém trojky se od Brotherhood a Revelations moc nelišil, klidně jste zřídil armády bojovníků v sérii útoků, kterou většina postav nemohla blokovat a padla na jednu ránu. Origins a Odyssey mi přijdou v rámci série suveréně nejlepší systémy zvlášť s těžší obtížností (zkušenost z první ruky). Ale nic proti vkusu.

+2/−2
7.10.2018 13:35

O76n46d21ř36e63j 74M44a15r93e97k 2512267402295

Tady asi někdo nehrál první díl a tudíž nebojoval proti templářskému rytířovi.

0/0
8.10.2018 10:38

J82a58k61u29b 46B20o37h26o25n11ě60k 8495246609847

Kombinace casual gameplay a Hollywoodské historie.

Na první pohled si člověk může připadat jako super borec (šplhání, skoky, boj) i když je to ve skutečnosti klasická konzolová gaučovka.

Historie super na pohled, plná cameo existujících postav a v pozadí konspirační příběh.

+5/−1
7.10.2018 9:20

8423837180411

A je to porad k něčemu jo? Ja u těch Ubisoftich věcich jsem po par zkušenostech dost obezretny

0/−2
7.10.2018 8:45

R30o31b62i24n 17D76o31l44e54č39e37k 3806493764598

Assassin's Creed mám rád, zatím jsem se u všech dílů, co jsem hrál, velice bavil. Nejlepší mi přišla asi dvojka, v těsném závěru Brotherhood a Black Flag.

Další díl bude dle mě ve starověkém Římě. Ovšem nejvíce bych si přál Japonsko, v období Sengoku džidai, taková variace na na Šóguna od Clavella by se mi velice líbila. Japonsko má díky své úžasné kultuře největší potenciál a navíc ninjové aka asasíni a samurajové aka templáři jsou jasní :-)

+1/−1
7.10.2018 1:16
Foto

S76a28m34u48e28l 60K12u48p30k94a 9343133354292

O tom Japonsku sa inak dost spekuluje: https://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/720921/Assassin-s-Creed-2019-Is-Ubisoft-making-game-set-in-Japan-with-samurais-Latest-News-Rumour

0/0
7.10.2018 6:01

J53a19k64u67b 17B98o97h60o94n47ě21k 8685886929717

Jo, další prznění historie, která už se pod nánosem moderních mýtů ani nedá poznat, to zní přesně jako úkol pro Ubisoft :-)

0/−1
7.10.2018 9:25

J85a73k78u98b 47Ř11í17h24a 4585699222681

Jaké prznění? Člověče, je to hra. Je to fikce. U toho se tak nějak očekává, že se reálná historie trochu upraví pro potřeby hry. A zrovna AC si nikdy nehrál na reálný popis historických událostí. Těmi se pouze inspiruje. Hlavně neříkejte, že jste vždy AC bral jako historickou faktickou hru? To co píšete platí snad o všech filmech, knihách, hrách.... o všem co si jako námět berou historické události.

0/0
7.10.2018 10:01

J29a24k93u21b 52B27o18h34o85n27ě25k 8805686599777

Tím chci říct, že to, co se dneska ukazuje jako ninja nemá vůbec nic společného s tím, jak historicky působili. Ze všech možných skutečných skupin (pro nedostatek lepšího výrazu) je tahle dnešní kulturou absolutně nejvíc změněná k nepoznání.

A pokud se tohle opravdu řeší jako možnost, tak tam prostě budou zase ti idiotští chlápci v černém a nebude to jenom volné ztvárnění historických událostí, ale něco úplně mimo historii.

+1/0
7.10.2018 10:18

O66n38d11ř16e91j 23S55e58k19e60r33a 1367816516119

Taky se může ukázat, že pověsti kolem ninjů vznikly na základě neuvěřitelných schopností assassinů, kteří se mezi nimi lehce ztratili, a kteří díky svým genetickým dispozicím dokázali neuvěřitelné věci. Třeba vycítit nehybného nepřítele skrz metrovou zeď...;-)

0/0
7.10.2018 10:30

J50a18k47u85b 39B41o80h52o98n26ě70k 8835466109557

Pokud tam budou zobrazení skuteční ninjové (většinou pro odlišení používám původní termín shinobi) podle historie a v rámci nich nějak assassínská frakce, tak bych s tím problém neměl :-)

0/0
7.10.2018 19:00

O63n27d78ř51e38j 57S29e68k16e76r16a 1687456126919

Na remake jedničky moc nevěřím, protože by to znamenalo hru v podstatě vyvinout znovu - systém ovládání a soubojů je její integrální součástí. Remaster bych ale uvítal a bral všemi deseti.

No a další díl série bych si dovedl představit na Novém Zélandu. Sice nevím, co by tam assassini dělali, ale dal by se tam udělat hezký easter egg, spočívající v objevení pozůstatků Hobitína.:-)

0/0
7.10.2018 0:35
Foto

S93a81m52u43e25l 74K71u31p73k48a 9353573574162

Hra by sa mohla odohravat na uzemi dnesnej Australie a NZ, pricom by tam ale bola rozvinuta civilizacia, ktoru neskor postihne prirodna katastrofa a cely kontinent pokryje hruba vrstva piesku. Ludia, ktori preziju, sa stanu povodnymi obyvatelmi Australie. Odohravalo by sa to v 20 000 BC a volalo by sa to Assassin's Creed Atlantis ;-D

0/0
7.10.2018 6:04
Foto

M75i51c70h21a19l 14M69e18r12d10a 2720911889782

Atlantis bude určitě v Odyssey.

0/0
7.10.2018 12:46

Najdete na iDNES.cz