Diskuze
RECENZE: Sigil od autora kultovního Dooma je návrat v čase o čtvrt století
Děkujeme za pochopení.
F24i17l10i68p 50T12ř53e49b49a
Hehe, moc pěkný úvod recenze
Hned na začátek si ale dovolím nesouhlasit. Na Doomu jsem vyrůstal*, a hraju ho dodnes. (Rozumně) filtrované textury mě netrápí, bez poloprůhledných efektů a bloomu bych se klidně obešel. V kvalitě osvětlení upřímně nevidím takový rozdíl, aby ospravedlňoval ten hate na obou stranách. Když si ale mám vybrat mezi mouse lookem a originálním Doom autoaimem, VŽDYCKY VYHRAJE MOUSE LOOK.
Tak.
Sigil ... je super. Thy flesh consumed je divná epizoda, a moc mi do původního Doomu nezapadla, spíš mi připomíná něco z Plutonia experimentu. Sigil je čistokrevný Doom, je to víc Doom, než Doom II, který vyšel o 24 let blíž původní hře. A je to taky to nejlepší a nejhorší z Johna Romera. Na každém kroku se budete bát, odkud se na vás připlíží další kakodémon, každé dveře budete otevírat s plazmou v ruce, budete hledat cestičky a spínače (to možná až moc) za každý roh budete nakukovat v očekávání olověné přeháňky. A budete dvakrát přemýšlet, jestli si můžete dovolit toho, nebo onoho démona sejmout, nebo radši ušetřit munici a nechat si ho na později. Pravý opak klasických slaughtermap.
Soundtrack ... jen velmi vyjímečně si nechávám originální hudbu zapnutou, tahle ale za těch 666 centů rozhodně stojí.
Jediná výtka, kterou bych měl, je, že v některých levelech není nic vidět. Jistě, dá se přidat gamma, jenže pak už to zase není ono. Tma je tady součástí level designu a funguje. Ale místy je jí prostě moc.
*přísahám, že jsem napoprve napsal "vyroostal"
F41i14l84i92p 15T87ř93e73b71a
Si představte ten tutoriál.
Zmáčkněte WASD pro pohyb.
Zmáčněte mezerník pro respawn.
Myší miřte, Klikejte pro střelbu.
Zmáčkněte mezerník pro respawn.
Útoky nepřátel způsobují poškození, snažte se jim vyhnout.
Zmáčkněte mezerník pro respawn.
Pokud vás nepřátelé obklíčí, jste v háji. Tak počkat...
Zmáčkněte mezerník pro respawn...
J36a84k30u50b 52B95o16h36o42n35ě81k
Člověk už musí být hodně hardcore retro hráč, aby prvky jako skákání nebo mouselook považoval za kažení si zážitku
F56i53l82i68p 53T48ř83e72b44a
To bych zase úplně nedával do jednoho pytle. Oficiální Doom levely prostě počítají s tím, že na skákání je tu Daisy, ne Doomguy, a dá se tak leccos obejít. Custom WADy, které se skákáním počítají, jsou samozřejmě o něčem jiném.
Mouselook naproti tomu považuju v podstatě za bugfix (autoaim v Doomu je fakt peklo - ale ne to pro Doom guye).
T45o23m22á93š 57J97a98n18í87r78e73k
"Dnešní hry nejsou lepší ani horší, jsou prostě jiné." .... s tim se da souhlasit, ale je treba jednim dechem dodat, ze dobrych 15 let nevysla ani jedna FPS hra .... co si pamatuju, tak posledni FPS byl snad doom3 ..... doom4 sice mozna neni uplne hrozny, ale s FPS bych ho uz moc nesrovnaval ..... co treba provedlu dukovi, za to by mely nekomu uhnit pracky a vsechny dnesni radobyFPS hry jsou jen odpad. FPS v hernim kontextu je First Person Shooter, ne Frames Per Second ..... bohuzel se dnesni vyvojari nejak spletli, protoze se shooterem nemaji nejake detske hry jako call of duty, wolfenstein atd nic spolecneho ..... jako aby clovek mel dve zbrane, chodil koridorem, nulova atmosfera, nekonecne zdravi ...... pro to si clovek oci u pocitace nenici:o) Pamatujete na blooda? Ta atmosfera? Ty myltiplayer levely? Takove hry se uz dve dekady nedelaji .....
F60i43l71i58p 35T85ř72e63b13a
Tak zrovna Doom (4) dát jako příklad úpadku FPS žánru v dnešní době mi přijde dost nešťastné. Naopak je to hra, která v záplavě CoD a Battlefieldů uspěla navzdory tomu, že autoři dokázali jít 20 let zpátky proti "vývoji" moderních her. Jasně, glory kills působí lacině, jasně gore nests jsou ubohá náhražka sebrání "nenápadného" klíče nebo power-upu, jasně, bez těch RPG prvků by se ta hra klidně taky obešla.
Ale IMHO je Doom 4 vyladěný velmi blízko ideálu, kdy se vydavatel nažere (napakuje) a herní zážitek ve svém jádru zůstane celý. A hlavně je to hra, která je nejblíž oldschool akci od dob Quake II Arena. A to už je sakra dlouho...
A23n68t28o66n92í87n 30Ž26o48h66a
Upřímně, myslím si, že tohle je důkaz, jak silná může nostalgie být. Kdyby toto nebylo propagováno jako dílo od autora původního dooma. zapadlo by to jako propadák. Ani se mi nechce věřit, že to opravdu dělal on. Je tam totiž tolik amaterských chyb v level designu, aý by člověk plakal. Uznat se musí, že místy to vypadalo hezky, ale hratelnost byla totálně mimo a je to nevyvážené. Na internetu je tisíce lepších modu než tohle a dost lituju lidi, co si to pořídili v té placené limitované edici.
M14y30d38l36á22ř 71A35d91a54m
Ti lidi co si to poridili budou diky tomu za par let v baliku. Mozna jich to par z nich koupilo z nostalgie. Zbytek to poridil jako investici a jako na takove za par let vydelaji balik.
M96a96t48t62e60o 30K23o81u34n42o67v74s30k69y
Svůj první počítač jsem dostal, když mi bylo asi šest, nebo sedm a první hry, co jsem měl byly Doom, Duke Nukem, AoE a Dune. Pamatuju si, že vždycky, když jsem v Doomovi sebral nějakou kartu a všechno zhaslo a vyrojily se všechny ty zrůdy, tak jsem vždycky nejdřív zmáčkl Esc a chvíli se díval z okna na ruch na ulici, abych se ujistil, že jsem tady a ne ve hře a pak jsem stejně použil cheaty, takový strach jsem tenkrát měl...:-) Nostalgie...jdu stahovat a tentokráte to snad projdu bez pauz a cheatů :-)
L36e64o20š 77V91e49r22n69e40r
Já měl zase kámoše, který když ho třeba zezadu nečekaně škrábnul Imp, tak dělal to samý - ESC a musel to rozdýchat, jakej měl šok. A u need for Speed při zatáčení kroutil hlavou o 75° doleva a doprava
J14a45n 46P63e59s79l
Nevím proč, 3D hry normálně hraju, ale z enginu Dooma jsem měl vždycky kinetózu. Tady na mě jde už z fotek, bude to tedy asi ta pravá retro kvalita
M19a16r64t74i16n 66K46u79b16a
Takže nejsem sám? Joo byla tovlastně jediná hra, ze které jsem málem hodil šavli...
M80i90c83h60a55l 14K67r77e97j37č43í
Doom je možná čtvrt století stará hra, ale komunita žije více než kdy jindy. Sám Romero řekl, že by se do tvorby Sigilu nikdy nepustil, kdyby komunita nebyla tak aktivní.
A já bych na ty různé "vyspělejší" porty tak neplival. Samozřejmě, ultraortodoxní zůstanou u původního pojetí, ale třeba GZDoom obohacuje engine o spoustu nových možností (třeba i šikmé plochy nebo několikapatrové levely) a i ty grafické efekty přidávají na atmosféře (baterka, svítící oči monster v temnotách atd...).
Jen se podívejte, kam až se dá starý Doom posunout:
https://www.youtube.com/watch?v=O5LW511_ngU
Na to se IMHO žádná moderní hra nechytá. A to vše jen díky moderské komunitě.
V28a15š98e50k 90H89a18v46r87á78n17e94k
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...