"Udělal jsem všechny chyby, které bylo možné udělat. Některé díky mé nezkušenosti s vydáváním deskových her, jiné kvůli osobním konfliktům, právním záležitostem a technickým komplikacím. Všemu by každopádně mohl zabránit někdo zkušenější, kým jsem já zjevně nebyl," vysvětloval Chevalier podpůrcům projektu.
Většinu peněz prý utratil za založení společnosti, vytvoření figurek, přestěhování se do Portlandu, zaplacení za softwarové licence a najmutí umělců.
"Přestěhování se z Kalifornie zpět do Portlandu bylo komplikované, ale stalo se zejména kvůli práci v méně nákladné a podpůrnější komunitě. Věřil jsem, že to firmě může hodně prospět. A tak časem i zákazníkům," píše Chevalier v novější aktualizaci.
Podle nám dostupných informací je však Chevalier jediným zaměstnancem společnosti Forking Path, která hru vyráběla. S ostatními lidmi spolupracoval pouze na externí bázi.
Producent hry tvrdí, že v pozdějších fázích projektu strávil mnoho času vyjednáváním s potenciálními investory, žádostmi o bankovní půjčky a snahou získat další zdroje financování. To se mu však nepodařilo.
Sám nicméně přiznává, že vina je čistě jeho. Lidé by tak situaci neměli vytýkat umělci Lee Moyerovi, ani hernímu návrháři Keithu Bakerovi.
Pravda není jednoznačná
Baker se také vyjádřil pro server Geekosystem, pro který napsal: "Jednu věc bych chtěl zcela vyjasnit. Lee Moyer a Keith Baker nejsou součástí Forking Path. Nikdo z nás neobdržel jakékoliv peníze získané z Kickstarteru ani předobjednávek."
Baker pak dále uvádí: "Za tuhle hru jsem nedostal žádné peníze. Lee a já jsme se nijak neúčastnili rozhodnutí, která tento projekt přivedla do záhuby a o stavu hry i postupu jsme byli dezinformováni." Dvojice tak nabídne verzi hry, kterou si lidé mohou sami vytisknout.
Producent hry Erik Chevalier nicméně slibuje, že podpůrcům projektu postupně vrátí peníze. Někteří z lidí totiž Chevalierovi hrozí trestním oznámením za zpronevěru peněz. Producent hry však podle svých slov hovořil s tamními soudy, které zatím situaci jako zpronevěru nevnímají.
V příspěvcích pod jeho prohlášením se nicméně objevil uživatel s přezdívkou Mighty Rabbit Studios, který naznačuje něco odlišného.
"Erik byl součástí Joystick Labs, nezávislého vývojářského inkubátoru v Durhamu, Severní Karolíně," píše Mighty Rabbit Studios v úvodu.
"Vzniklo tam pět společností (včetně té mé). Erik založil firmu Inari, Inc. a získal dvacet tisíc dolarů pro vývoj sociální pinball hry. Po šesti měsících nezbývaly žádné peníze, nebylo co prezentovat. Erikovi investoři se tak pěkně spálili. A z toho, co jsem viděl, využil většinu peněz na nákup věcí na Amazonu," tvrdí anonymní uživatel. Kde se ukrývá pravda, odhalí teprve případné soudní řízení.