Série Warcraft začínala jako kopie jiné legendární strategie. První díl se totiž citelně inspiroval ve hře Dune 2, její formulku však doplnil o síťovou hru. Druhý díl pak nabídl rozličná vylepšení, zejména v ovládání. A třetí díl byl se svým systémem hrdinů inovativní.
První díl z roku 1994 umožňoval označit pouze čtyři jednotky najednou.
Většinu příkazů pak bylo třeba zadávat prostřednictvím zkratek, či kliknutím na patřičnou ikonku. Pravá myš tehdy ještě nebyla ultimátním řešením pro všechny situace.
Ve hře jste mohli volit mezi dvěma rasami, lidmi a orky. Rozdíly mezi nimi však byly spíše kosmetického rázu.
Druhý Warcraft z roku 1995 již zahrnoval animované úvodní video. Jeho zpracování i obsah však byly poměrně triviální. Budoucí genialitu videí od společnosti Blizzard tak ještě nijak nenaznačovalo.
Ve Warcraftu 2 již bylo možné označit až devět jednotek zároveň. A většina akcí byla proveditelná kliknutím pravým tlačítkem myši.
Armády ve Warcraftu 2 doplnily létající jednotky a přibyly také námořní bitvy.
Pozdější verze hry pak zahrnovala i nadstavbu Battle.net, která umožňovala takřka kdykoliv objevit protivníky pro zápolení přes internet.
Třetí Warcraft vyšel v roce 2002 a fascinující příběhové animace již zahrnoval.
Lze volit ze čtyř ras se značně odlišnou dynamikou jednotek. Hra tak připomíná strategickou obdobu klasické hry kámen - nůžky - papír.
Ve hře se navíc objevili speciální hrdinové, kteří válčením získávají úrovně, a odemykají tak nové schopnosti. Hrdinové mohou také nosit předměty.
A síťové zápolení ve Warcraftu 3 je značně populární dodnes.