S menší dávkou cynismu lze říct, že Dogmeat byl to vůbec nejlepší, co zabugovaný a myšlenkově vyprázdněný Fallout 4 (naše recenze) dokázal fanouškům nabídnout. Nezapomenutelný psí společník byl daleko více než jen klasickým pomocníkem v boji, jak je u většiny herních „sidekicků“ zvykem, pomáhal hledat vzácné vybavení, štěkotem upozorňoval na přítomnost nepřátel a byl i platným společníkem během soubojů.
Jeho předobrazem byla fenka německého ovčáka River, která bohužel během uplynulého víkendu zemřela. Smutnou novinu oznámil na svém twitterovém účtu jeden z autorů hry Joel Burgess, a aby trochu otupil bolestnou ztrátu, přidal i několik informací ze zákulisí vývoje.
Její chování ve hře hráče mnohdy přivádělo do stavů nepříčetnosti, nešlo však prý o chyby v umělé inteligenci, ale o záměr. I ve skutečném světě se prý River často pokoušela tahat předměty daleko těžší, než bylo v jejích silách, nebo se na desítky minut zaběhla. Zároveň však byla velice přátelská a všichni vývojáři si ji oblíbili. „Byla mnohem více než jen maskotem a inspirací, byla součást týmu,“ vysvětlil Burgess, proč tehdy nezvolili jednodušší cestu a pro zásadní příběhovou postavu nenajali profesionálního psího herce, zvyklého na filmové kamery.