Vytvořit hru, kterou i roky po vydání hrají miliony lidí denně je snem každého vývojáře. Společnosti Rovio se to povedlo, z jejich roztomilé mobilní hříčky Angry Birds se stal celosvětový hit. Jenže překročit stín geniálního debutu z roku 2009 už se finskému studiu nikdy nepodařilo.
Rozhodně ne proto, že by se snad nesnažilo, značku Angry Birds vydalo v nespočtu dalších variací, do konce jsme se na naštvané ptáky mohli jít dvakrát podívat do kina, ale je to marné, lidé mají stále nejradši originál.
Jenže ten vyšel před lety „v zastaralém“ obchodním modelu, když si hráči mohli za drobný poplatek koupit celou hru, zatímco novější free 2 play díly studiu nabízí dlouhodobější tok peněz. A tak Rovio přišlo s poměrně radikálním a nepříliš často vídaným krokem. Hru jednoduše z digitálních obchodů stáhlo s tím, že kdo si chce nyní zahrát Angry Birds, musí sáhnout po novějších verzích.
Samozřejmě platí, že každý, kdo si hru již zakoupil ji má stále k dispozici, ale nový hráči již nepřibudou. Tedy alespoň ne pod původním názvem, hra je zatím v obchodech stále k dispozici, jen pod novým názvem Red’s First Flight.
Jde o zajímavý krok, ne ovšem jedinečný. Kvůli přílišné popularitě byl v minulosti stažen například i populární Flappy Bird, jehož autor kvůli tomu dokonce čelil výhrůžkám smrtí.