Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2 - speciální jednotky v akci na PC
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2
Platforma: PC
Výrobce:
Ubisoft Montreal
- Systém získávání zkušeností
- Audiovizuální stránka
- Multiplayer
- Občasná tupost nepřátel
- Minimum novinek
Vegas 2 navazuje na úspěch předchůdce jak příběhově, tak koncepčně a přináší stejnou, ne-li větší porci akční, taktikou říznuté, hratelnosti.
Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2
Pokud vám před rokem a něco učarovala taktická akce se stejným názvem, jaký má dnes recenzovaný titul, pouze bez té dvojky na konci, zajisté jste na druhý díl čekali tak netrpělivě, jako my. Přeci jenom po dost podprůměrném Rainbow Six Lockdown byla laťka nastavena opět dost vysoko a druhý díl by bodnul. Na jeho potvrzení od samotných vývojářů a distributorů jsme čekat nemuseli, první díl nám v nejlepším sám ukázal sexy hlášku „To be continued...“ a šmytec. Rok a čtvrt ale utekl jako voda a regulérní dvojka přeci jen vyšla. Co se změnilo?
Na konci prvního dílu jste v kůži Logana Kellera stihli jen tak tak zamezit odpálení rakety, ale záporák vzal čáru ve vrtulníku. Logicky jsme očekávali, že příběh bude pokračovat ihned potom, ale ouha. Hlavním hrdinou je tentokrát agent Bishop a Logana zahlédnete pouze na chvilku na začátku. Důvod je prostý – na počátku hry si vzhled svého reka vytváříte sami z nabídky několika obličejů, vlasů, maskování apod. Přímé navázání na příběh se tedy nekoná, některé mise se navíc odehrávají ještě před koncem prvního dílu. Celkově je příběh a jeho podání zhruba na stejné úrovni jako minule, tedy průměr. Nic vyloženě extra, jen samé hrozby útoků, hledání bomb a rukojmí apod. Pokud navíc nevládnete solidní angličtinou, nebudete z něj mít nic, protože titulky opět chybí.
"Parťáci se chovají rozumně, mají přesnou mušku a pokud jim dáte rozkaz vyrazit dveře a vyčistit pokoj, odvedou dobrou práci."
Kromě tvorby vlastního charakteru je největší změnou systém získávání zkušeností alias A.C.E.S. (Advanced Combat Enhancement System). Nejen že za zabíjení teroristů získáváte zkušenosti, ale podle způsobu zabití se tyto rozdělují do tří hlavních kategorií. První kategorii tvoří přesnost a zkušenosti získáváte zabitím na velkou vzdálenost, headshoty nebo např. zabitím běžícího protivníka. Dále jsou zde útoky na blízko, do kterého spadají třeba zabití na malou vzdálenost nebo útoky zezadu. Poslední v pořadí jsou odměny za sestřelení teroristy za kulometnou věží, se štítem, zabití výbušninami apod. Tyto zkušenosti zde samozřejmě nejsou jen tak na parádu, ale po získání určité hranice v každé kategorii postoupíte o úroveň a jako odměnu získáte buď novou zbraň nebo klasické zkušenost, sloužící k povyšování. S větší hodností se zase zpřístupňují nové kusy vybavení jako neprůstřelné vesty, helmy, kamuflážní vzorky atp. Tento systém postupu je sice poněkud nelogický, speciální jednotka jako Rainbow Six by měla mít v podobných situacích k dispozici to nejlepší vybavení ihned a neprocházet první mise s nepřesnými špuntovkami, jen aby si „vydělala“ na lepší, ale jako motivace do dalšího postupu je to povedené zpestření.
VIDEO
No a věřte nebo ne, tím výčet zásadních novinek končí. Zbytek hry je víceméně totožný s prvním dílem, pouze budete procházet jiné mise. Přestože na rozdíl od minula vytáhnete paty i z města, ve Vegas strávíte značnou část hry, takže nejrůznější kasina a hotelové pokoje jsou na denním pořádku. Všechny mise budete procházet se svými dvěma kolegy z minula – těžkotonážníkem Michaelem Waltersem a hackerem/pyrotechnikem Jungem Parkem. Jejich chování lze ovlivňovat trojicí příkazů „následujte mě/zůstaňte tady/jděte támhle,“ tedy nic nového pod sluncem. Oba lze ovládat pouze naráz, což ale nevadí, protože tři vchody do místností jsou jen výjimečně. Nutno podotknout, že parťáci se chovají rozumně, mají přesnou mušku a pokud jim dáte rozkaz vyrazit dveře a vyčistit pokoj, odvedou dobrou práci. Oproti tomu nepřátelé nám často přišli jako banda tupců, kteří vám poběží naproti i po vystřílení všech jejich kolegů. Sice se snaží krýt za překážky, střílet naslepo a občas hodí i dobře mířený a velice nepříjemný granát, ale nijak nespolupracují, nesnaží se vás oběhnout ani neustupují. Prostě se jen většinou schovají za první překážku, střílí naslepo a občas vystrčí hlavu s nápisem „Tady máš jeden bod za headshot.“
Pokud za nějakých osm až deset hodin hru dohrajete (záleží na zvolené obtížnosti a počtu opakování některých úseků), zábava zdaleka nekončí. Objevuje se tu totiž nový herní mód „Terrorist Hunt,“ zaručující několik dalších hodin zábavy. Princip je vpravdě jednoduchý. Jste vrženi do menší lokace, kde je určitý počet teroristů (jejich zbývající počet je vidět na obrazovce) a váš úkol je všechny pobít. Sice to jde hrát v singleplayeru se svým týmem z kampaně, daleko větší zábava je to ale ve hře více hráčů, zde konkrétně až ve čtyřech. V kooperaci jde projít i kampaň, ale do té se může nepochopitelně připojit už pouze jen jeden další hráč a třetího bude vždy ovládat počítač. Druhý hráč je také omezen pouze na střílení, rozkazy třetímu může vydávat pouze Bishop. Samozřejmostí je i klasický multiplayer se stejnými módy jako minule plus se dvěma novými – Team Leader a Demoliton. V prvním se určí vůdce a ostatní spoluhráči se mohou respawnovat, dokud je vůdce naživu. V druhém jmenovaném jde podle názvu o položení a odpálení bomby a jejímu zabránění.
Technologicky je na tom hra prakticky stejně jako minule. Hybným motorem je samozřejmě opět třetí verze Unreal Enginu, který vizuální stránku řadí do nadprůměrné škatulky, nikoliv však vynikající. Zatímco některé lokace a textury jsou vskutku oku lahodící, občas je to zase přesně naopak. Pochválit ale musíme hlavně modely všech postav a jejich rozanimování, stejně jako velké množství výborně vypadajících zbraní. Ani na zvukovou stránku si nemůžeme stěžovat, pokud nastavíte volume více doprava, budete si připadat jako ve skutečné bitevní vřavě.
Na závěr si to shrňme. Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2 je pokračování taktické akce s tématem boje proti terorismu. Přestože se jedná o druhý díl, množství novinek oproti jedničce není tak velký, jak bychom si přáli, na druhou stranu se to hraje stále skvěle a to je důležité. Hlavními klady jsou skvělé modely postav a vizuální stránka celkově, ozvučení, nový systém odemykání zbraní a vybavení za zkušenosti, nové možnosti v multiplayeru nebo AI vašich spolubojovníků. Na druhé straně umělá inteligence protivníků je prachbídná, novinek je, co by se za nehet vešlo a celkově hra působní pouze jako datadisk, než jako regulérní druhý díl. Hlavní síla hry ale tkví v multiplayeru a ten se vyvedl, takže se nebojíme, že si druhý díl nenajde své fanoušky.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 478 čtenářů
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů
Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...
V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín
Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky
I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...
Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu
Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...
ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?
Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.
Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří
Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....
BlizzCon 2024 nebude
Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...