Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dead Space 2 je hlavně akce, až potom horor

Pokračování atmosférické sci-fi Dead Space ubere na napětí a přidá na přestřelkách.

Dead Space 2

Dead Space 2Hry, které vzbuzují emoce a snaží se o osobitý styl, bývají většinou oblíbené. A co víc, hodně se o nich mluví. Dead Space možná nedosáhlo věhlasu jiných her, ovšem procházky po vesmírném korábu zamořeném hnusnými mutanty, byly strachuplné. Když je pak člověk brutálně rozřezal, mohl si mohutně oddychnout.

Druhý díl je jen a jen logický, obzvlášť, když autoři místy snad až příliš očividně kopírují sci-fi hororové legendy v čele s Vetřelcem. Ale nevadí, lepší kopírovat skvělé vzory, než vymýšlet nové hlouposti.

Hlavní hrdina Isaac Clarke se po vyčištění vesmírné lodi od Necromorphů vrací na scénu. Je na odpočinku, kde se vzpamatovává z událostí, které jiní neviděli ani ve svých nejhorších nočních můrách.

Dead Space 2Jenže na dveře až příliš brzy zabouchá vládní zmocněnec. Hrozba Necromorphů, tajemných a strašidelných mutantů, rozhodně nepominula. A jelikož je tady Isaac Clark, původním povoláním technik, který se v předchozím díle musel hodně rychle přeorientovat na zabijáka, měl by pomoct.

Isaac má být k ruce útočné jednotce vyslané na vesmírnou stanici The Sprawl, kterou postihlo něco podobného, přesto ale jiného než Ishimuru. Jisté je, že v tom mají prsty Necromorphové. Pan Clark sice dostane příslib, že už se jimi nebude muset prořezávat. Špinavou práci za něj odvedou parťáci, on prý bude jen radit.

Jenže, jak už to tak bývá, rady jsou houby platné, když Necromorphové zabijí většinu jednotky a řítí se na vás. Nezbývá než aktivovat Plasmacutter (pověstnou řezačku) a zabořit ji do zmutované tkáně.

Dead Space 2Zbraní bude víc a najdete i nové. Do těch střelných však budete jen složitě shánět munici. Proto bude jádro výbavy opět složeno z řezacích nástrojů. Vysvětlení se nabízí samo. Jen s řezáním může vyjít na odiv místy až přehnaná brutalita, která je ve hře přímo zakódována. Necromorphy není možné definitivně zničit jinak než rozkouskováním.

Ale jistě potěší i nové kousky, jako například jakýsi vrhač hodně ostrých oštěpů, jenž kromě své primární funkce (přišpendlení nepřítele ke zdi) disponuje ještě funkcí sekundární: probíjí mutanty elektřinou.

Zbraně si, na k tomu určených místech, opět vylepšíte a to v ještě hojnější a specifičtější míře. Oblíbenou zbraň si tak doslova upravíte na míru. Vylepšovat půjde také speciální oblek, který Isaac nosí. Rovněž jeho funkce Dead Space 2doznají určitého posunu. Například telekineze má fungovat mnohem rychleji než minule a bude tak použitelnější.

Dead Space 2 znovu nabídne značnou míru brutality, která bude ke všemu podpořena opravdu efektními závěrečnými fázemi boje, kdy už je nepřítel de facto poražen, ale pro hráčovo uspokojení provede Isaac parádní akcičku, kdy mutanta neuvěřitelně zmasakruje. Nebo třeba vyhodí do vesmíru, když k tomu bude příležitost. Forma těchto finálních akcí se různí a má záležet i na místě, kde se zrovna nacházíte.

Ačkoliv míra brutality bude zachována, ne-li ještě navýšena, jinak to bude s hororovou atmosférou. Dead Space nabídl řadu lekaček, ale především byl opravdu hodně napínavý, a to v podstatě od začátku do konce. Hráč se cítil slabý, což ho dostávalo do stresu, když někde tušil silného nepřítele.

Dead Space 2Jenže, autoři si udělali analýzu a zjistili, že o mnohé hráče přišli právě proto, že na ně byl Dead Space hororový až příliš. Je poněkud zvláštní chtít od hororové hry aby nestrašila. Bohužel, řeč peněz je neúprosná a finanční krize udělala své. Electronic Arts se opět pokoušejí zaujmout svými tituly co nejširší publikum a zdá se, že to odnese právě příjemné mrazení v zádech.

Ne že by se z Dead Space 2 stal lunapark jásavých barviček. Spíše to vypadá, že si autoři dají pozor s přílišným strašením, a když už se vytasí s nějakou napínavou pasáží, budou se jí snažit vyrovnat a hráče uklidnit vzápětí. Jak? Větším důrazem na akci.

Abyste tomu rozuměli. Strach z Necromorphů pramení z toho, že oni jsou silní a Clark slabý. Ovšem když čas od času dovolíte, aby hráči sem tam v přestřelce vystříleli celé stádo mutantů, napětí povoluje.

Dead Space 2Řada kroků skutečně nasvědčuje tomu, že Dead Space 2 bude tradičnější střílečkou z pohledu třetí osoby. Jde jak o přímější ovládání, tak třeba i o vyšší rychlost a větší agresivitu hrdiny. Uvidíme, jak se s tím autoři vypořádají a zda nebude Dead Space 2 příliš bezzubý.

Na vesmírné stanici The Sprawl potkáte řadu postav k pokecání. Ne snad, že byste sami volili odpovědi, pro hru je ale podstatnější, že Isaac Clarke konečně začal mluvit a do rozhovorů se přímo zapojuje. A co více, Clarke dokonce v těchto chvílích sundá helmu, takže mu pohlédnete přímo do tváře.

Stanice by měla být vizuálně i architektonicky zajímavější než Ishimura, což slibuje větší variabilitu prostředí. Podíváte se na opravdu zajímavá místa, kde odhalíte leccos z příběhového pozadí.

Dead Space 2Úplnou novinka v Dead Space 2 má být multiplayerová část. Autoři o ní zatím příliš nemluví, tvrdí však, že to nebude jen nutný a nuzný doplněk k singleplayeru. Takové bitky živých hráčů coby lidí a Necromorphů nezní špatně.

Těžko říct, nakolik se podepíše větší akčnost hry na atmosféře a zda neztratí až příliš z napětí. Ostatní změny však lze kvitovat s nadšením. Kdo by se bál, že hra nevyjde na počítačích, jak se před několika dny tvrdilo, bát se nemusí. Nejspíše to bylo jen nějaké nedorozumění a Dead Space 2 na PC s největší pravděpodobností vyjde, stejně jako na Xbox 360 a Playstation 3.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...