Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Digitální platformy potřebují více komerčních hitů

Digitální distribuce se v posledních měsících stala životaschopnou variantou prodeje her. Přesto má ještě jisté rezervy.

Xbox Live Arcade

Služby zaměřující se na digitální distribuci her jako Steam, PlayStation Network nebo Xbox Live Arcade, zažívají v poslední době slušný úspěch a kdekdo jim dokonce prorokuje, že se stanou budoucností celého herního průmyslu. Nemusíte si totiž chodit pro hru na disku do obchodu, ale jednoduše si ji legálně stáhnete, samozřejmě za příslušný poplatek.

David JaffeNajdou se ale i tací, kteří to tak růzově nevidí. Jedním z nich je například David Jaffe, tvůrce masivně populární série rubaček God of War. Ten si bere na paškál především PlayStation Network a Xbox Live Arcade, o nichž tvrdí, že potřebují nabízet opravdové hitovky.

V současnosti sice obě tyto služby nabízejí poměrně širokou škálu her, ale jedná se většinou buď o konverze či předělávky starých klasik nebo o exkluzivní tituly, které ale svým rozsahem ani zpracováním nemohou konkurovat velkým komerčním titulům. Zmíněného Steamu se to pochopitelně netýká, protože ten nabízí tak říkajíc primárně právě velké hry, které lze běžně koupit i v krabicových verzích v obchodech.

Sony se sice prostřednictvím svého handheldu PSP Go snaží rozjet i prodej klasických her přes internet, ale vzhledem k tomu, že se PSP Go zatím na trhu neujal úplně podle představ Sony, tak to bude asi ještě běh na dlouhou trať. PlayStation Network tak v očích široké veřejnosti stále zůstává spíše platformou pro remaky a menší hříčky.

Battlefield 1943Jaffe pojal svou řeč na DICE Summitu v Las Vegas způsobem sobě vlastním: "Pro pos****u lásku boží, dejte na XBLA nějaké pořádné komerční hry! Zatím pouze v EA pochopili, že mají co do činění s konzolovým spotřebitelem. Začněme tedy uvažovat, co zákazíci opravdu chtějí."

Zmínka o Electronic Arts směřuje k jejich hře Battlefield 1943, která vyšla právě pouze prostřednictvím PSN a XBLA a dá se považovat za první "opravdovou" hru, která prostřednictvím těchto platforem spatřila světlo světa.

Ve své filipice proti nezávislým titulům a hrám pro příležitostné hráče ale zároveň chlapsky zamířil i do vlastních řad. Slyšeli jste někdy o hře Calling All Cars? Pokud ne, tak vězte, že se jedná o Jaffeho "hřích mládí". Je to přesně ten typ hry, proti kterým teď brojí, tedy jednoduchá hříčka, kterou jeho tým vytvořil čistě pro účely PlayStation Network.

Na adresu tohoto titulu Jaffe zcela jednoznačně prohlásil, že jeho tvorba byla chybou. Zároveň si z toho ale odnesl jedno poučení: zájem koncového PlayStation Networkspotřebitele je v seznamu priorit potřeba stavět výš, než by se mohlo zdát.

Jaffe ale na druhou stranu uznává, že jeho vize s sebou může nést i jistá rizika. Tím největším je nebezpečí, že v množství nabízených produktů něco takového většího prostě a jednoduše zapadne. Z tohoto hlediska je podle něj nebezpečnější služba Xbox Live Arcade, která poskytuje o poznání širší nabídku. Zároveň ale dodává, že toto riziko je něco, o čem každý ví, a musí s tím tedy počítat.

  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...