Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Harry Potter utopený v krvi? Herní licence to zakazuje

Přestože licence svazují tvůrcům ruce, poskytují značný prostor pro kreativní tvůrce, tvrdí vývojář.

Selským rozumem by si člověk mohl myslet, že licence známé značky pro účely tvorby videohry musí autorům značně svazovat ruce. Vždyť taková licence v drtivé většině případů jasně určuje téma hry, prostředí, postavy nebo třeba cílovou skupinu hráčů.

Johan KristianssonAsi jen těžko si lze představit, že by ve hrách například takový Harry Potter pobíhal celý od krve temnými ulicemi New Yorku a na potkání by každého podřezal. Tedy, představit si to dokážeme, ale s naprostou jistotou víme, že taková hra nikdy nevyjde.

Najdou se ale i takoví herní vývojáři, kteří si "svázanost" licencemi značně pochvalují. "Myslím, že licencované herní značky se ukazují jako úrodná půda pro kreativitu," řekl k tomu Johan Kristiansson, šéf Starbreeze Studios. Situaci přirovnává k filmům: "Podívejte se například na filmy Kmotr. Vycházejí sice z knih, ale přesto jsou považovány za jedny z nejlepších filmů, které kdy byly natočeny."

V souvislosti s hrami pak jako příklad uvádí film temný Rytíř a hru Batman: Arkham Asylum: "Obojí to jsou excelentní produkty, založené na velmi dobře The Darknessznámé značce. Takže tady je určitě prostor pro talentované tvůrce, aby předvedli, co umí."

Dále Kristiansson podotýká, že jisté hranice či limity existují při tvorbě každé hry, nejen u těch licencovaných. Je podle něj potřeba pochopit, že tato omezení tu budou vždy, ať už jde o tvorbu vlastní značky nebo hry založené na licenci. Navíc je ale přesvědčen, že právě tato omezení jsou dokonce důležitá pro to, aby tvůrčí tým mohl být kreativní, ale zároveň i produktivní.

Samotní Starbreeze Studios mají s vývojem her založených na licenci vcelku bohaté zkušenosti. Hitem na prvním Xboxu se stala jejich herní adaptace filmového Riddicka, jenž představoval ne až tak úplně tradiční střílečku, a docela dobře si Riddick vede i ve zhruba rok starém Assault on Dark Athena. Na začátku současného konzolového cyklu pak Starbreeze zaujali kvalitním herním zpracováním známého komiksu The Darkness.

Vývoj licencovaných her se ovšem tomuto studiu osvědčil nejen z hlediska The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athenapozitivních ohlasů na jejich tituly ze strany médií a hráčů. Kristiansson totiž uvedl, že tvorba licencované hry již několik let vždy šla ruku v ruce s lepšími nabídkami a vyššími rozpočty, určenými k vývoji takovéhoto titulu. Přesto by se ale vývoji vlastní značky nebránil a dokonce prý už má i několik nápadů.

V současnosti Starbreeze vyvíjí jednu hru pro Electronic Arts, označovanou zatím jako RedLime. Pracovali i na druhém projektu, o němž se spekulovalo, že by mohlo jít o hru založenou na licenci knih Roberta Ludluma s Bournem v hlavní roli. Kristiansson ale potvrdil, že tento projekt byl ukončen.

Ve výsledku si ale tento krok pochvaluje, protiže tím pádem se k druhému projektu přesunulo více finančních prostředků i lidí. A tak ještě stoupla očekávání, která do této hry Starbreeze vkládají.

  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...