Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

V Killzone 3 budeme bojovat o život na nepřátelském území

Jedna z nejočekávanějších a nejpopulárnějších her na platformě PlayStation 3 se dočká už třetího pokračování, tentokrát na nukleárním výbuchem postiženém Helghanu.

Rozhodně není pochyb, že je Killzone 2 jednou z nejlépe vypadajících her dnešní doby. Jako by přišla z budoucnosti s poselstvím, že grafika na konzoli PlayStation 3 bude brzy vypadat nějak takhle. To nicméně není poselstvím třetího dílu. Ten se soustředí na zlepšení těch stránek Killzone, jež ještě čekají na to, až je autoři udělají stejně skvělými jako ostatní aspekty hry.

Killzone 3Bylo nám slíbeno, že se tvůrci zaměří v prvé řadě na pestrost dějových zážitků, ale i na hratelnost a pokusí se i dále prohloubit bojový systém. Stačí se jen podívat na prezentovaná videa a je zjevné, že se série ubrala správným směrem.

Dějová linie Killzone 3 začíná tam, kde skončil druhý díl. Nukleární výbuch udělal z nepřátelského světa Helghan holou pustinu, přesto však válka stále pokračuje. Zatímco síla znepřátelených Helghastu zůstává nejistá a nezjištěná, my se znovu ujímáme role vojáka ISA Sevchenka. Ten se po boku parťáka Rica, jehož jistě z předchozích dílů znáte, vydává se svým týmem toulat po dalších děsivých prostředích na této nehostinné planetě.

Fyzické útoky by měly být daleko propracovanější.

To všechno tak trošku kompenzuje ne zrovna optimální variabilitu prostředí z Killzone 2, kde jsme většinu času strávili čistěním ulic od nepřátelských sil. V pokračování se ale dočkáme i pestřejších kolací, například ledových moří, Killzone 3radiací ozářené džungle a nakonec i vnějšího vesmíru.

Na již vypuštěných videích si můžeme prohlédnout část čtvrté kapitoly dějové linky, zasazené do mrazivého arktického prostředí na Helghanu, kde se věci dají do pohybu, jakmile hlavní hrdina nasedne na vznášející se loď a chopí se jednoho ze zabudovaných kulometů. S jeho pomocí pak udělá nemalé škody na Helghanských ropných vrtech.

Killzone 3Krátce nato je ale tento útočný tým sestřelen, takže si může prohlédnout nové nepřátelské jednotky pěkně zblízka a detailně. Nejprve upoutá pozornost zajímavý druh protivníka, příznačně pojmenovaný "Jumpack Trooper". Vypadá jako Boba Fett z Hvězdných Válek, tedy až na to, že nevyužívá jet-pack ale takzvaný "jumpack". Jumpack ovšem slovo "jump" neobsahuje jen tak pro nic za nic – tato hračka se může používat jen na omezenou dobu a slouží spíše ke vznášení se než k létání.

Celá akce s jumpackem tedy ve výsledku spíše jako prodloužený skok, jenž můžete ještě více prodloužit funkcí "dash", což vás výrazně popožene v horizontálním směru. Tento typ vojáka se tedy ve většině případů snaží hráče napadnout shora. Jakmile je jejich jumpack zničen, tak pro ně akce ale ještě nekončí. Pokusí se nasměrovat svůj pád zakončený explozí tak, aby napáchali co největší škody.

Po vypořádání se s párem dalších protivníků si hrdina bere jumpack sám, a jeho ovládání by překvapivě nemělo být nic složitého. Vše je řešeno třemi tlačítky pro Killzone 3vznesení se, zrychlení (zmíněná funkce dash) a střelbu ze zabudovaných kulometů. Jumpack se dá samozřejmě využit i překonávání různých překážek nebo aby se postava dostala na požadované místo. V okamžiku, kdy se objeví další nepřátelé, pak stačí vzlétnout a najít si příhodné vyvýšené místo, odkud se dá protivníky dobře a pohodlně zkosit.

Killzone 3 zatím vypadá jednoduše parádně.

Po vyvraždění většiny aktuálních obranných sil Helghastu mohou při menším počtu nepřátel přijít ke slovu i fyzické útoky na krátkou vzdálenost. Ty by tentokrát měly být daleko propracovanější než v dřívějších dílech. Nyní už totiž nejde jen o pouhé máchnutí pažbou, ale uvidíme zde různé, o dost brutálnější smrtonosné techniky, dané podle situace a předmětů kolem. Když se tedy s nepřítelem potkáte uprostřed pustiny, hrdina mu po udání příkazu zabodne nůž do oka, ale když jej napadnete blízko nízkého předmětu, Sev ho na něj shodí a Killzone 3probodne mu krk.

Jelikož vývoj druhého pokračování odstartoval bezprostředně po vydání jeho předchůdce v lednu 2009, tvůrci se mohli více soustředit na jeden z největších cílů Killzone 3 – dostat hru do plynulého běhu v plném stereoskopickém 3D zobrazení. A ačkoliv je hra ještě v alfa stadiu vývoje, její vizuální stránka je na skutečně vysoké úrovni, a to i bez efektů 3D. Několik chybiček se zde samozřejmě ještě najde, ale vše překrývá nenahraditelný dojem z grafických efektů, jako je už klasické rozmazání okolí či pohledné vykreslení různých explozí.

Killzone 3 tedy zatím vypadá jednoduše parádně. A to i přesto, že vše, co zatím bylo k vidění a vyzkoušení na prezentacích, je stále v raném stadiu vývoje. Tvůrci ale navíc slibují, že výsledný produkt bude po všech stránkách ještě značně kvalitnější. Mimochodem, je tu někdo, kdo se netěší na další skvělý zážitek z válečné sci-fi vřavy, v novém prostředí a s novými herními mechanismy?

Hra by měla vyjít v únoru roku 2010 a kromě jiného nabídne podporu Playstation Move.

Index očekávání: 90%

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...