"Současné konzole jsou výkonově o celou generaci za PC a brzdí rozvoj her na něm." Tato slova pochází od Cevata Yerliho, šéfa Cryteku, tedy týmu, který v roce 2007 vydal PC exkluzivní sci-fi akci Crysis. Ta dodnes nebyla po grafické stránce překonána.
Crytek aktuálně pracuje na Crysis 2, která je cílená vedle PC i na PS3 a Xbox 360. "Dokud bude existovat současná generace konzolí, tím složitější bude motivace vývojářů získat z PC verzí více. Tím, že je PC o generaci vepředu, je rozvoj her na něm limitovaný."
Problém vidí Yerli hlavně v tom, že vývojáři, kteří pracují na multiformátových hrách, nevidí nejmenší důvod vylepšit PC verze oproti konzolovým tak, jak by hardware dovolil. "Dokud trh s PC hrami nebude srovnatelný v ziscích s konzolovým, nebudou vývojáři výkon PC využívat."
Docela nás zajímá, zda Crytek tímto omlouvá, že se s PC verzí nebude namáhat, nebo zda nás chce naopak šokovat, jak bude Crysis 2 vypadat na současných PC. Věříme v druhou možnost.
Zdroj: CVG