Organizace se kauzou začala zabývat v reakci na rozporuplné reakce internetové komunity. Soustředila se zejména na prohlášení "vaše rozhodnutí zcela ovlivňují zážitek (ze hry) a (mají) následky".
Hráči mnohdy tvrdí, že odlišné konce hry jsou si příliš podobné. Advertising Standards Authority (ASA) však věří, že vývojáři z BioWare dostáli reklamnímu slibu.
"Tři volby na konci hry jsme považovali za tématicky poměrně odlišné a dostupnost či působnost těchto voleb závisela na hráčském skóre. To se počítalo v závislosti na rozhodnutích učiněných ve hře či (dřívějších) hrách," tvrdí ASA.
Organizace též zaznamenala řadu drobných variací v konečných fázích hry, které prý přímo závisely na jednotlivých rozhodnutích hráče. "Hráčské volby a výkon ovlivňují herní zakončení. Proto vyvozujeme, že reklama nebyla klamavá," píše ASA ve svém prohlášení.
To je však v rozporu s naší čtenářskou recenzí. Autor v ní zmiňuje, že řada zdánlivě zásadních rozhodnutí na konec neměla žádný vliv, a zbytečně tak připravil pět postav, které měly zaručit diametrálně odlišné konce (čtěte recenzi).