Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Divinity: Original Sin je žánrovým protipólem Diabla

Kdo v průběhu celé té mánie kolem Diabla 3 dostal chuť zahrát si přeci jen tradičnější hru na hrdiny, bude mít možnost v novém titulu Divinity.
Divinity: Original Sin

Divinity: Original Sin

Hra na hrdiny Divinity: Original Sin byla jedním z příjemných překvapení letošního veletrhu E3 v Los Angeles. Jinak jich příliš nebylo. O to je výtvor stále ještě nezávislého studia Larian cennější.

Nové Divinity má na co navazovat. Série sbírá fanoušky už několik let, a přestože dosud nezaznamenala skutečný průlom mezi masy, těší se značnému kreditu. V Divinity: Original Sin chtějí tvůrci postupovat v mnoha ohledech jinak, než jak to činí jiné moderní hry na hrdiny, a přitom se vrátit ke kořenům série.

Zní to trochu zvláštně: všechno při starém, ale přesto jinak a nově? Při bližším pohledu to smysl dává. Na rozdíl od Divinity 2: Ego Draconis s jeho pohledem přes hrdinovo rameno se Original Sin vrací k tradičnímu izometrickému pohledu, o němž si mnozí myslí, že funguje už jen v Diablu.

Divinity: Original Sin

Novinkou jsou dva zároveň ovladatelní hrdinové, které si hráči mohou rozvíjet zcela podle svého gusta a bez jakýchkoliv omezení. Jinými slovy: chybí systém tříd.

Národy světa Rivellon opět ohrožuje invaze orků, kteří pro svůj účel tentokrát využívají dosud nespecifikovanou, ale každopádně smrtící magii. Hrdinské duo se této hrozbě musí postavit, ale jak už jednoduchost zápletky prozrazuje, nebude to zdaleka to jediné, čemu se hráči v Divinity: Original Sin budou moci věnovat. Na spoustě míst narazí na zdánlivě bezvýznamné, ale o to zajímavější příběhy, jejichž nitky mohou vzít do svých rukou a dopomoci k řešení.

Divinity: Original Sin

Zatímco se předchůdce Ego Draconis kompletně odehrával v reálném čase, budou se hráči v Original Sin v reálném čase pouze pohybovat. Jakmile dojde k souboji, dají jim autoři dostatek času k rozhodování ve formě tahového módu.

To znamená něco zcela jiného než v aktuálním hitu Diablo 3. Ale přesto i s ním má Divinity: Original Sin něco společného, a sice důraz na kooperativní hru. Do ní se mohou pustit až čtyři hráči zároveň. To ale neznamená, že se po obrazovce bude prohánět osm postav. V kooperaci ovládá každý hráč pouze jednu postavu.

Kooperativní hra ale ještě neznamená, že hráči musí pobíhat vedle sebe a neustále se věnovat jedné a té samé aktivitě. Naopak, Divinity: Original Sin je často vybídne, aby v kooperaci postupovali na odlišných místech, a dosáhli tak o to větších úspěchů. Typicky se jeden z hráčů může vybavovat s majitelem domu na jeho zahrádce, zatímco další hráč mu dům vybílí.

Divinity: Original Sin

Autoři kladou obrovský důraz na interaktivitu prostředí. Prakticky vše, co není pevně ukotveno nebo přibito, může být zvednuto a použito. Narazíte-li například na jedovaté houbičky, můžete jednu z nich uchopit a připevnit na svůj meč. Nejenom, že tak začne okamžitě zeleně světélkovat, ale navíc bude rozdávat i jedovaté rány.

Hra hráče nutí k chytrému postupu. Pokud se zrovna střetnete s kostlivci, kteří sestávají pouze z vysušených kostí, bude na ně obzvlášť dobře platit vše ohnivé. Pakliže se pak oheň rozhodnete uhasit deštivým kouzlem, zjistíte, že kostlivci najednou stojí v kalužích. Co do nich takhle prásknout bleskovým kouzlem?

Divinity: Original Sin

Larian Studios se spolu s hrou chystají vydat také prakticky všeho schopný editor, který ke tvorbě hry sami využívají. S jeho pomocí pak fanoušci, ale i menší vývojářská studia, mohou tvořit přídavky pro hru.

Některé z nich budou jistě k dispozici zdarma, ale autoři plánují spustit také prodejní platformu, prostřednictvím které budou moci tvůrci své výtvory prodávat hráčům chtivým dalšího obsahu. Nějaká procenta z prodeje jistě půjdou Larianu, ale i tak je to pro mnohé tvůrce skvělá nabídka.

Společnost počítá s tím, že o vývoj přídavků budou mít zájem především ze zemí, kde herní průmysl ještě nevyrostl tak, aby se nadaní jedinci mohli pustit do vlastních výdělečných projektů.

Divinity: Original Sin zatím působí jako nebývale svěží hra s řadou originálních nápadů, které se navíc nejeví samoúčelně a přeplácaně, takže by v celku měly také fungovat. Mocný editor by pak hře měl zajistit dlouhověkost.

Autor:
Témata: Diablo
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný první víkend....

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...