Standardně totiž hry od nezávislých společností musí projít interním schvalovacím procesem. Takových titulů se však objevují tisíce a Valve podle svých slov při rozhodování tápe. Vývojáři tak mohou do katalogu služby Greenlight nahrát informace, obrázky i videa a nechat rozhodovat hráče.
Tento koncept ve Valve vznikal jako souhra obchodního týmu a herních návrhářů. Nápad pomáhaly ladit vývojářské týmy, které pracovaly titulech Team Fortress 2 a Portal. Hra Team Fortress 2 prý Valve poučila o potenciálu zákazníků pro řešení problémů.
Služba Greenlight je již v provozu a v současné době nabízí přes 500 titulů. Některé z přidaných her však nejsou skutečné. V seznamu je například možné objevit Half-Life 3. Situace tak poukazuje na dodatečnou vrstvu kontroly, kterou služba od Valve bude vyžadovat.
Ačkoliv měl projekt společnosti ulehčit práci, její množství kvůli službě naopak narostlo. V současné době totiž stále existuje tým pro interní schvalování her a mimo to je ještě potřeba spravovat právě katalog Greenlightu.
Do budoucna by však projekt mohl odstranit některé bariéry mezi zákazníky a nezávislými vývojáři.