Na podzim vyjde herní konzole Wii U od Nintenda. Ovladač s dotykovou obrazovkou může zprostředkovat zajímavé zážitky. Například se plížíte coby vesmírný mariňák v Aliens: Colonial Marine temnou chodbou, zatímco ovladač se promění v pulsní radar.
Jenže: ačkoliv takový nápad může fungovat, z technologického hlediska není na Wii U "next-gen" vůbec nic. Je totiž zhruba na úrovni několik let starého Xboxu 360 či PlayStation 3.
O SONY a Microsoftu zatím s jistotou víme pouze to, že na konzolích nové generace pracují. Na trhu se objeví zřejmě koncem roku 2013. Čím chtějí překvapit, nevíme. Zcela jistě se ale nevzdají pohybových nadstaveb Kinect a Move.
A co PC? S tím, jak se životní cyklus PlayStation 3 a Xboxu 360 chýlí ke konci, nabývají na významu opět počítače. Výhody nad uzavřenou specifikací přebíjí jejich hrubý výkon.
Do popředí se dostávají i hry na mobilních platformách. Důkazem toho je i pokus sjednotit roztříštěnost platformy Android pod hlavičkou mobilní konzole OUYA (projekt vzniká díky financím skrze server Kickstarter).
Nebo už tentokrát vyjde další pokus o virtuální realitu? Budou herní mašiny budoucnosti snímat například náš tep a na základě toho individuálně připravovat herní zážitek? Zprostředkují i vůně? Nebo je honba za realismem nesmyslná?
O úspěchu nakonec stejně rozhodnou hry. K čemu by byl úžasný herní stroj, na kterém by nebylo co hrát.
Napište nám do diskuze, co očekáváte od herních strojů a poraďte vývojářům, čeho by se měli naopak vyvarovat. A vůbec nevadí, pokud trochu popustíte uzdu fantasii.