SCP - Containment Breach – rychleji, než stačíte mrknout
SCP. Bůh ví, co původně tato zkratka znamenala. Jisté však je, že v nezávislé herní scéně označuje sérii zvláštní her, které se snažily ke slůvku "horor" přistoupit novým způsobem. Několik verzí SCP – 087 bylo velmi jednoduchými dílky, které svůj potenciál čerpaly z náhodně generované délky úrovní a tísnivé atmosféry. Přesto se nedá moc tvrdit, že by byly hrami, spíše šlo o pokusy. Containment Breach je jiný.
Hodnocení: 88 %
Atic Atac Remake – jak se hrálo v herním pravěku
Ve hře s názvem Atic Atack Remake nejde o nic víc, než se dostat na konec lokace v co možná nejméně porušeném stavu a porazit silnějšího bosse. To celé pak nanovo.
Je to jednoduchá arkáda, která hráči umožní přičichnout k době, která se dá nazvat herně kamennou. Hra je totiž remake, jak je zcela patrné již z názvu. Jako většina jiných kousků s tímto označením, hry oproti své původní verzi nepřináší kromě "vylepšené" grafiky vůbec nic nového. Právě díky tomu, že celá kostra hratelnosti byla zachována, lze si udělat obrázek, jak na tom byly hry na počátku šílených osmdesátých let a jak se od té doby vyvinuly. Je to takový výlet do herního pravěku.
Hodnocení: 40 %
PacMan Portal - "waka waka waka"
Co lze v dnešní době ještě říci o Pac-Manovi? Kromě pár šílených teorií, jako třeba ta zmiňující se o tom, že příběh této hry je jako z pera šílených autorů Kafky či Lovecrafta (Pac-Man je osoba, která jednoho dne zmizela a zůstala z ní jen věčně nenasytná hladová čelist), už asi nikdo na tuto dnes již klasicky archaickou hru nikdo nic moc originálního nevymyslí. Nebo je snad lidská, potažmo vývojářská mysl natolik kreativní, že i z jednoho z nejstarších herních kmetů dokáží "vycucat" ještě nějakou originální zábavu navíc? Zdá se, že možné je všechno.
Hodnocení: 80 %
Continuum Passage - dynamické propadlo v akci
Asi žádný "béčkový" dobrodružný film se neobejde bez scén, kdy je hlavní hrdina pod tlakem okolního prostředí. Ať už se dostane do místnosti s pohyblivými zdmi nebo přebíhá přes vratký most, který se mu postupně hroutí pod nohama. Právě druhá situace se občas objevuje i v žánru logických akčních her.
V mírnější variantě hráč stojí na místě a musí si plánovat dopředu cestu hezky políčko po políčku. Drsnější varianta sází má akčnější pojetí a nutí hráče se rozhodovat za běhu. Continuum Passage by v tomto případě měl podle stylu hratelnosti spadat do druhé škatulky, ale co se týká plánování, to je zde taktéž naprosto nezbytné. Navíc zde přibývá další esenciální schopnost: prostorová představivost.
Hodnocení: 70 %