Příběh působí banálně. Představte si znovu otevřenou opuštěnou léčebnu pro duševně choré, jejíž tajemství se vydává prozkoumat novinář Miles Upshur.
"Na trhu je hodně povedených her o strašlivých monstrech, která jí mozky. My chceme aby Outlast byl strašidelný kvůli tomu, že víte, že vaši nepřátelé mozek ještě mají," napsal v tiskové zprávě Philippe Morin, spoluzakladatel společnosti Red Barrels, která hru vytváří.
Morin pracoval jako herní designér například na hrách Prince of Persia: Sands of Time či Assassins' Creed.
V Outlast bude hráč bojovat o přežití. Titul by měl ukázat, že ta nejstrašlivější monstra přicházejí zevnitř lidské hlavy, říkají autoři.
Hra se zaměří čistě na hru jednoho hráče a vyjde pouze na PC prostřednictvím digitální distribuce v roce 2013. Přesnější datum vydání není prozatím známé.