Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

REPORTÁŽ: Čeští tvůrci ukazují, jak se dělá hra

Navštívili jsme profesionální vývojářské studio v pražských Dejvicích, kde skupina vývojářů dokončuje vesmírnou akci Miner Wars 2081. Autoři projektu nám na jeho příkladě přiblížili postup při tvorbě hry. Jedná se však o nezávislé studio, a jejich situace se tak v některých bodech liší od postupů velikých společností.

Na titulu Miner Wars 2081 se například podílelo okolo třiceti vývojářů. Patnáct z nich hru vyvíjí ze sídla v Praze a další dodávají práci ze Spojených států. Velkorozpočtové tituly však mnohdy vyvíjí i stovky lidí.

Tito vývojáři navíc v závěrečných fázích projektu propustili grafickou divizi, kterou si velkorozpočtové týmy ponechávají. Ta totiž při dokončování hry zpravidla není potřeba a veliké společnosti ji v danou dobu využívají pro další projekty.

Společnost Keeen Software House však plánuje stávající grafiku využít i v dalším projektu. Tím bude perzistentní on-line titul právě ze světa Miner Wars.

Obrázek ze hry Miner Wars 2081

Fáze herního vývoje

Pro vývoj hry je vždy třeba úvodní koncept, na jehož základě povětšinou vzniká prototyp. Tedy jakási hratelná verze, která investorům či vydavatelství dokazuje životaschopnost myšlenky.

Na návštěvě v českém herním studiu Keeen Software House

Prototyp je třeba naprogramovat, využívat však může jen provizorní grafiku. Některé prototypy přesto naznačují i kýžené vizuální pojetí hry. V případě příběhových titulů pak řada prvků vzniká právě v závislosti na scénáři.

Grafici vytváří 3D modely a jejich povrch. Návrháři misí pracují na prostředí, ve kterém nastavují i různé předem naprogramované události a zvukový inženýr pracuje na efektech i doprovodu. Zvukové efekty mnohdy vznikají kombinací různých existujících zvuků.

V případě Miner Wars například bylo třeba vytvořit zvuk pro hořící plyny, které se na hráče občas valí ze slunce. Efekt vznikl skloubením zvuku hořícího krbu, větru a využitím rozličných digitálních efektorů.

Miner Wars 2081

Řada her též využívá motion capturing neboli zaznamenávání pohybů, které se následně převádí na animace. V případě Miner Wars však bylo třeba "rozpohybovat" pouze mechanické objekty, a vývojáři si tak animace raději naprogramovali.

Vývojáři hru také průběžně testují. Cílem je objevit chyby a odladit obtížnost. V závěrečných fázích vývoje pak lze zapojit i skupiny externích testerů, které s titulem nemají předchozí zkušenosti. A mohou tak poukázat na obtížnou uchopitelnost některých prvků.

Naše video ukazuje záběry z titulu Miner Wars 2081, který vyjde letos 28. listopadu pro PC. Bonusweb také zveřejnil první dojmy ze hry, ve kterých jsme napsali: "Hra nabízí sympaticky odlišnou akci, která v rámci herního průmyslu úspěšně vybočuje z šedi současného středního proudu." (Čtěte první dojmy.)

Autor:
Témata: krb, software
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...