Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Proč selhala hra podle Vetřelce? Zákulisí katastrofálního vývoje

V odvětví počítačových her může i jeden nedodělek vážně poškodit pověst celé firmy. Mnozí lidé například odsoudili společnost Blizzard kvůli Diablu 3. A studiu Gearbox po titulech Duke Nukem Forever a Aliens: Colonial Marines hrozí totéž.

Aliens: Colonial Marines

Při recenzování Colonial Marines jsem se nemohl ubránit dojmu, že Gearbox hru vydal s nožem na krku (čtěte recenzi). A ačkoliv to společnost vehementně popírá, neoficiální informace tomu velmi nasvědčují.

Podle zákulisních informací totiž vývojáři titul neustále odsouvali na druhou kolej. Nejprve kvůli dokončování akce Duke Nukem Forever, kterou společně i s jejími vývojáři získali již v pokročilé fázi vývoje. Později pak pro úspěch střílečky Borderlands, jenž si vyžádal práce na druhém dílu.

Nepotvrzené zprávy uvádějí, že titul Aliens: Colonial Marines nesl kódové označení Pecan. K průběhu vývoje se na serveru Reddit vyjádřil člověk, který se označuje za jednoho z vývojářů hry. Na projektu prý pracoval rok a půl.

"Historie Pecanu je velmi dlouhá," napsal uživatel s přezdívkou throwawayacm. "Sega, Gearbox a 20th Century Fox uzavřeli dohodu o vývoji vetřelčí hry zhruba před šesti lety. A Sega to téměř hned po té oznámila. Dlouho předtím, než práce na Pecanu vůbec začaly," tvrdí throwawayacm.

"Hra byla v minulosti v aktivním vývoji jen, aby ji odložili kvůli jinému projektu (Borderlands, Duke atd.) a každý návrat ke hře znamenal zásadní přepracování obsahu," píše se v příspěvku.

Aliens: Colonial Marines

Na zkáze projektu se prý podílel titul Borderlands 2

Gearbox se později rozhodl, že bude vyvíjet zejména síťovou hru a společnosti TimeGate přenechá většinu práce na sólo části titulu. Hlavní podíl na vývoji tedy mělo mít studio s portfoliem průměrných titulů Section 8.

"K tomuhle rozhodnutí došlo hlavně proto, aby vývojáři z Gearboxu mohli i nadále pracovat na Borderlands 2. Na Pecanu mezitím pracovala malá skupina programátorů, uměleckých ředitelů a návrhářů," říká vývojář.

Na vývoji se podle jeho informací podílela také studia Demiurge, Nerve a Darkside. "Aliens: Colonial Marines jsou v zásadě hra od TimeGate. Podle mých informací na hře několik let pracovala téměř celá společnost. A nejedná se o malé studio," řekl pro změnu utajovaný zdroj pro server RockPaperShotgun.

Vyvrací tak tvrzení šéfa Gearboxu, kterým je Randy Pitchford. Ten prohlásil, že společnost TimeGate vyvinula zhruba čtvrtinu hry.

Aliens: Colonial Marines

Proběhla snaha o rychlou záchranu projektu

"Vydavatelský plán pro Pecan a Borderlands 2 se nějak sjednotil a Gearbox pochopil, že není žádná šance vydat dva tituly zároveň. Kampaň navíc neskutečně zaostávala a datum betatestu se neustále blížilo," píše dále throwawayacm na Redditu.

Gearbox se proto naposledy obrátil na vydavatelství Sega s prosbou o odklad vydání. Získal tak dodatečných devět měsíců času, ze kterých však údajně využil více než polovinu na dokončení Borderlands 2. A situace se vystupňovala ve chvíli, kdy se společnost začala soustředit na Colonial Marines.

"Kampaň nedávala veliký smysl, souboje s bossy ve hře nebyly, PlayStation 3 verze měla přílišné nároky na paměť, a tak dále a tak dále. Gearbox byl s prací TimeGate velmi nespokojený," odhaluje anonymní zdroj.

Aliens: Colonial Marines

"Některé mapy tak vznikly zcela nanovo a na poslední chvíli se ve hře objevovaly nové prvky, zejména mariňačky. A v Gearboxu panovala shoda, že tahle hra nemůže být připravená na vydání. Nebylo prostě dost času," objasňuje throwawayacm.

Situaci podle všeho rozseklo vydavatelství Sega, které po všech odkladech hry hrozilo právním sporem. A Gearboxu tak nezbylo než hru vydat v její stávající podobě. Tedy v kvalitě, která si ve světě vysloužila hodnocení okolo 40 až 50 %.

Je třeba mít na paměti, že se jedná o neoficiální a nepotvrzené informace. Popis je však nebývale detailní a zcela odpovídá stavu vydané hry.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...