"Uvědomujeme si, že uprostřed krupobití po nedávných mediálních zprávách to tu pravděpodobně nenavštěvujete kvůli novým obyvatelům. Jmenovitě nám. Omlouváme se. Když už jsme to zmínili, pokud hledáte původní nájemníky: Kurta Shillinga, Green Monster Games a podobně, zkuste to tu," píše se na webu.
Pasáž "zkuste to tu" však není internetovým odkazem a její význam tak lze vykládat více způsoby. Příspěvek pak končí slovy: "Prosím omluvte nepořádek, než se nastěhujeme." Novou zprávu zaregistroval web RPGsite, podle kterého se v minulosti na stránkách objevily rozličné zprávy spojené s údržbou.
Například: "Omluvte nepořádek, stěhujeme se" či relaunch, neboli nový start. Zprávy by tedy mohly naznačovat oživení projektu. Zároveň však doménu mohl získat nový vlastník a s původním projektem nemusí mít nic společného.
Nákladné selhání
Projekt Copernicus stihl zaniknout ještě před oficiálním ohlášením. Šlo o on-line hru na hrdiny, vyvíjenou společností 38 Studios, která se odehrávala ve stejném světě jako titul Kingdoms of Amalur. Vývoj však provázely finanční potíže a společnost byla insolventní.
Předchozí titul Kingdoms of Amalur, který studio vyvíjelo společně s firmou Big Huge Games, byl totiž prodělečný. A vývojáři se tak potýkali s mnohamilionovými dluhy.
Ačkoliv hra prodala přes milion kopií, k zaplacení jejího vývoje to nestačilo. Podle propočtů serveru Eurogamer by titul potřeboval prodat čtyřikrát tolik. Firma 38 Studios přitom dříve odkoupila společnost Big Huge Games i s vyvíjeným titulem Kingdoms of Amalur.
Společnost koncem května propustila celý vývojářský tým o téměř čtyřech stech lidí. Vývojáři se přitom kvůli projektu museli přestěhovat do amerického státu Rhode Island, a řada z nich tak musí platit hypotéku.
Státu Rhode Island navíc zůstal dluh v hodnotě 75 milionů dolarů, což je zhruba 1,5 miliardy korun.