V jednom experimentu například měli hráči zastřelit sto nepřátel během čtyř minut. Pokud testovací subjekty zůstaly v klidu, hra probíhala stále stejně. Pokud se tito lidé začali potit, hra se zrychlovala. Čím nervóznější tedy byli, tím těžší se pokus stával.
Vývojáři se také pokoušejí využít pohybu očí jako možného ovladače. Oči jsou totiž rychlejší než ruce a s logickým titulem Portal 2 to prý fungovalo "poměrně dobře". Alespoň to tvrdí experimentální psycholog Mike Ambinder, který ve Valve pracuje.
Herní zážitky by s využitím biometrického ovládání mohly být lépe šité na míru individuálním schopnostem hráčů. Hry by automaticky mohly zvyšovat či snižovat obtížnost v pasážích, které mají představovat výzvu. A nechat naopak hráče odpočinout, pokud ho hra již příliš stresuje.
Měření tělesných projevů by mohlo být zabudováno přímo do konzolí a jejich ovladačů.