Ze studia Eidos Montreal v roce 2011 vzešlo kladně hodnocené oživení klasické značky Deus Ex s podtitulem Human Revolution. Společnost se také podílela na vývoji síťové hry pro letošní díl Tomb Raideru a příští rok by měla vydat nový díl plíživé hry Thief.
D'Astous nicméně podal výpověď a její důvody přiblížil v rozhovoru pro server Polygon. "Ačkoliv jsme na trh dodali tři velkorozpočtové hry se skvělým hodnocením, nepodařilo se nám dosáhnout našich finančních cílů," řekl D'Astous.
"Jsme v situaci, kdy máme (v portfoliu) skvělé hry, kterých se mohlo prodat více," tvrdí bývalý ředitel studia. Vydavatelství Square Enix muselo v souvislosti s tím provést restrukturalizaci. Proti tomu D'Astous nijak neprotestoval. Cítil však, že ho vydavatelství nezahrnuje do rozhodnutí, která se ho přímo týkala.
"Bylo vážně nešťastné, že se lidé v seniorských pozicích nepodíleli na novém strategickém plánu," tvrdí manažer. Nové směřování vydavatelství prý příliš nepochopil, a nechce o něm proto hovořit.
Komunikace uvnitř společnosti však podle jeho slov vázla. Možnou rezignaci prý naznačoval několik měsíců, aby vydavatelství přiměl k jinému postupu. "O svých obavách jsem skutečně hovořil od března. Podával jsem návrhy a doporučení. Bylo to celkem intenzivní," tvrdí D'Astous.
V příští hru svého bývalého studia však věří. Tou je návrat plíživé akce Thief, o které kolovaly zvěsti o komplikovaném vývoji (čtěte více). "Některé články byly trochu drsné. Když vezmete v potaz každý prvek, bylo to pokaždé trochu přehnané. Každá velkorozpočtová hra má své vzestupy a pády. Hádám, že jsme se jen dostali do hledáčku veřejnosti ve špatné době. To bylo už dávno."