Na sérii Zaklínač někteří z vás pracují téměř deset let. Jak se po takové době bráníte vyhoření?
Většina z nás jsou hráči tradičních her na hrdiny, těch hraných s papírem a tužkou. A jsme fanoušci knih od Sapkowského. Já v téhle firmě pracuji devět let a ta hra je jako moje dítě. Je pravdou, že je po nějakém čase obtížné přemýšlet nad tím, co by Geralt udělal, nebo řekl. Musí to být totiž v duchu knih. A tohle je poslední část trilogie, nejdůležitější hra série. Uzavřeme Geraltův příběh, vysvětlíme, co se stalo před knihami a prvním dílem hry. A rozhodně se dozvíte, kdo, nebo co je Divoký hon.
Pro mě osobně je to dokončení práce, kterou jsem začal před devíti lety. Jsem na tu práci velmi hrdý, ale po tomhle dílu budu potřebovat trochu čerstvého vzduchu a práci na něčem odlišném. Po devíti letech je vcelku náročné dělat stále to samé.
Když vytváříte věci, které v knihách nebyly, spolupracujete se Sapkowským? Nebo jen hledáte inspiraci v knihách?
S Andrzejem Sapkowským jsme v poměrně úzkém kontaktu, ale není fanouškem počítačových her. Pro první dva díly pomohl s názvy postav a oblastí, ale na ději nepracoval. Ten vzniká v týmu našich skvělých návrhářů. Jsou velikými fanoušky Sapkowského tvorby a vše se pokoušejí vytvářet v duchu jeho knih.
Takže v zásadě čtete ty knihy pořád dokola?
Ano, někteří z nás to dělají.
Mohl byste přiblížit, kde po tolika letech s jednou sérií hledáte novou inspiraci?
Určitý základ jsme vytvořili v prvním dílu a rozvinuli se Zaklínačem 2. Teď tedy musíme kontrolovat dějovou osu, která není ukončená a musíme pro titul vytvořit pořádné zakončení. Musí to být velkolepé a emocionální. A musí nás to odlišovat od jiných her. Prostě se všichni scházíme a provádíme brainstorming, při kterém vznikají nové nápady. Vytváření dostatečně dobrého příběhu, který splní naše nároky, je docela zdlouhavý proces. Ale máme geniální návrháře a scénáristy.
V ukázce jsem viděl rozlehlá panoramata plná hor a hradů. Je to všechno pro hráče dostupné, nebo jsou to jen kulisy?
Bohužel ano. Je těžké to realizovat. Ale máme nápady, jak na to.
Jak vyvažujete mezi příběhem a hráčskými možnostmi? Současné herní trendy někdy až příliš připomínají film, který pasivně sledujete.
Musíme vytvořit hru ve stejném duchu jako Zaklínač 2. Toho docílíme umístěním určitého počtu úkolů do jedné oblasti. A pak tu máte příběh, který vás vtáhne a po dokončení (jeho části v dané oblasti, pozn. red.) se přesunete do dalších míst. Můžete to dělat instantním cestováním, ale pokud se rozhodnete vydat po svých, vždy na cestě spatříte nějaké zajímavé body. To jsou místa, kde můžete plnit postranní úkoly, objevíte tam nepřátele a narazíte na náhodné události.
Pro Zaklínače 2 jste nedávno zveřejnili vývojářské nástroje. Bude i třetí díl podporovat modifikace?
Rozhodně, nástroje jsme vydali během vývoje Zaklínače 3. Editor pro něj opravdu vylepšujeme a doufáme, že ho vydáme ve stejné době jako hru samotnou. A autory modifikací hodně podporujeme.
A sledujete tu komunitu? Hledáte v modifikacích například inspiraci pro třetí díl?
To se pokoušíme nedělat, bylo by to jako krádež. Ale pokud vidíme opravdu nadané lidi se skvělými nápady, snažíme se je do společnosti přilákat. V životě byste měl dělat to, co milujete.
Takže je to i způsob náboru?
Jo, rozhodně. To rozhodně je.