Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Rozhovor s autorem počítačového Zaklínače: Sapkowski hry nemá rád

Pracovat devět let na jedné úspěšné sérii má i své stinné stránky. O tom jsme na veletrhu E3 hovořili s Konradem Tomaszkiewiczem, který vede vývoj Zaklínače 3. Rozhovor probíhal v podvečer a z Konrada už byla cítit únava. Přesto však dokázal odpovídat velmi věcně.

Ilustrační obrázek k titulu Zaklínač 3

Na sérii Zaklínač někteří z vás pracují téměř deset let. Jak se po takové době bráníte vyhoření?
Většina z nás jsou hráči tradičních her na hrdiny, těch hraných s papírem a tužkou. A jsme fanoušci knih od Sapkowského. Já v téhle firmě pracuji devět let a ta hra je jako moje dítě. Je pravdou, že je po nějakém čase obtížné přemýšlet nad tím, co by Geralt udělal, nebo řekl. Musí to být totiž v duchu knih. A tohle je poslední část trilogie, nejdůležitější hra série. Uzavřeme Geraltův příběh, vysvětlíme, co se stalo před knihami a prvním dílem hry. A rozhodně se dozvíte, kdo, nebo co je Divoký hon.

Pro mě osobně je to dokončení práce, kterou jsem začal před devíti lety. Jsem na tu práci velmi hrdý, ale po tomhle dílu budu potřebovat trochu čerstvého vzduchu a práci na něčem odlišném. Po devíti letech je vcelku náročné dělat stále to samé.

Když vytváříte věci, které v knihách nebyly, spolupracujete se Sapkowským? Nebo jen hledáte inspiraci v knihách?
S Andrzejem Sapkowským jsme v poměrně úzkém kontaktu, ale není fanouškem počítačových her. Pro první dva díly pomohl s názvy postav a oblastí, ale na ději nepracoval. Ten vzniká v týmu našich skvělých návrhářů. Jsou velikými fanoušky Sapkowského tvorby a vše se pokoušejí vytvářet v duchu jeho knih.

Takže v zásadě čtete ty knihy pořád dokola?
Ano, někteří z nás to dělají.

Konrad Tomaszkiewicz, který vývoj Zaklínače 3 vede.

Mohl byste přiblížit, kde po tolika letech s jednou sérií hledáte novou inspiraci?
Určitý základ jsme vytvořili v prvním dílu a rozvinuli se Zaklínačem 2. Teď tedy musíme kontrolovat dějovou osu, která není ukončená a musíme pro titul vytvořit pořádné zakončení. Musí to být velkolepé a emocionální. A musí nás to odlišovat od jiných her. Prostě se všichni scházíme a provádíme brainstorming, při kterém vznikají nové nápady. Vytváření dostatečně dobrého příběhu, který splní naše nároky, je docela zdlouhavý proces. Ale máme geniální návrháře a scénáristy.

V ukázce jsem viděl rozlehlá panoramata plná hor a hradů. Je to všechno pro hráče dostupné, nebo jsou to jen kulisy?
Bohužel ano. Je těžké to realizovat. Ale máme nápady, jak na to.

Jak vyvažujete mezi příběhem a hráčskými možnostmi? Současné herní trendy někdy až příliš připomínají film, který pasivně sledujete.
Musíme vytvořit hru ve stejném duchu jako Zaklínač 2. Toho docílíme umístěním určitého počtu úkolů do jedné oblasti. A pak tu máte příběh, který vás vtáhne a po dokončení (jeho části v dané oblasti, pozn. red.) se přesunete do dalších míst. Můžete to dělat instantním cestováním, ale pokud se rozhodnete vydat po svých, vždy na cestě spatříte nějaké zajímavé body. To jsou místa, kde můžete plnit postranní úkoly, objevíte tam nepřátele a narazíte na náhodné události.

Pro Zaklínače 2 jste nedávno zveřejnili vývojářské nástroje. Bude i třetí díl podporovat modifikace?
Rozhodně, nástroje jsme vydali během vývoje Zaklínače 3. Editor pro něj opravdu vylepšujeme a doufáme, že ho vydáme ve stejné době jako hru samotnou. A autory modifikací hodně podporujeme.

A sledujete tu komunitu? Hledáte v modifikacích například inspiraci pro třetí díl?
To se pokoušíme nedělat, bylo by to jako krádež. Ale pokud vidíme opravdu nadané lidi se skvělými nápady, snažíme se je do společnosti přilákat. V životě byste měl dělat to, co milujete.

Takže je to i způsob náboru?
Jo, rozhodně. To rozhodně je.

Autor:
Témata: Zaklínač
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...