Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jejich hra s želvami boduje po světě. Čechy budeme zvýhodňovat, říkají

Ačkoliv na poli mobilních her každý rok vznikne téměř nespočet nových titulů, české studio Eegon věří ve výjimečnost svého projektu. A nakolik lze soudit z prvních dnů v žebříčku obchodu Appstore od Applu, k úspěchu vykročili správnou nohou.
Titul TurtleStrike sází na humor i soutěživé provedení hry.

Titul TurtleStrike sází na humor i soutěživé provedení hry.

Titul totiž tři dny po zveřejnění hraje třicet dva tisíc lidí. Například v Rusku je hra v třicítce nejpopulárnějších aplikací. V rámci českého žebříčku strategických her se pak pohybuje okolo dvacátého místa a v USA ji objevíte v top 50.

Hru nazvanou TurtleStrike vyvíjí malá pražská společnost a to od loňského května. Titul vytváří čtyři lidé na plný úvazek a to za pomoci dvojice externistů.

Ve hře se soupeří on-line a své síly vždy změří dva hráči. Každý z nich má k dispozici několik skupin bojových želv a cílem je zlikvidovat nepřátelské jednotky. Hra asi nejvíce připomíná sérii Worms, tentokrát však oba hráči odehrávají každé kolo zároveň.

Podobně jako v klasické hře kámen-nůžky-papír je i zde potřeba předvídat hráčovy kroky. Díky tomu nemusíte čekat na soupeřův tah a každý zápas je během několika minut u konce. Titul je tak dobře hratelný i s bídným připojením k internetu.

TurtleStrike

Výbavu bojových jednotek lze přizpůsobovat, nejprve však dodatečné možnosti musíte odemknout. Veškerý obsah můžete získat hraním, v případě zájmu ale postup půjde zjednodušit i nákupem virtuální měny. Na tom je ostatně založený obchodní model hry. Titul je totiž v základu k dispozici zdarma.

Pokud se však rozhodnete herní měnu nakoupit, jako Češi získáte výhodnější cenu. Vyplynulo to z našeho rozhovoru s Robertem Vojáčkem, šéfem obchodního rozvoje.

TurtleStrike je váš první herní projekt. Co vás k jeho vývoji přimělo?
Před začátkem vývoje bylo na tabletech málo dobrých titulů. Většina populárních her byla tehdy ve 2D, nebo šlo o sociální hříčky a podobné záležitosti. Vnímali jsme tu tedy prostor pro vývoj kvalitního titulu. Naším cílem bylo vytvořit hru, kterou lidé mohou hrát proti sobě, byla to řežba a bylo to zábavné. 3D hry zpravidla neměly takovou hloubku, byly povrchnější. Hry na mobilech jsou obecně povrchnější a v tom vidíme naši příležitost. Chceme být nejvíce kompetitivní hra na trhu.

Robert Vojáček, šéf obchodního rozvoje hry TurtleStrike

Co vám tedy chybělo, a chtěli jste to s vlastní hrou nabídnout?
Soustředíme se na soutěživý styl hraní proti lidem. Cílem je vychytat síťovou hru tak, aby se lidé vraceli, soupeřili spolu a tvořili si kamarády ze hry. Přenést počítačový multiplayer do toho mobilního.

Máte pocit, že se od té doby situace změnila? Začínali byste se stejným projektem ještě jednou?
Určitě bychom se do něj pustili i znovu. Titulů s 3D grafikou rozhodně přibylo, ale soutěživé hraní ve více lidech stále chybí. Náš titul navíc obsahuje i humorné prvky, takže by hráče měl potěšit. A určitě budeme pokračovat v projektech s podobným zaměřením.

A vtipné je to v čem?
Představte si malé želvičky v Karibiku, co na zádech nosí lávové katapulty, nukleární rakety a ultimatní zbraně typu odpalovač černé díry.

TurtleStrike

Vývoj prvního projektu musí být plný překvapení a selhání. Jak byste dosavadní postup zhodnotili?
I když je to zvláštní, byl zatím velmi klidný. Chaos jsme si uvědomovali až zpětně. Někdy chyběla pravidla a dostatečná komunikace. Ale všichni si uvědomujeme, že naše příští hra bude ještě lepší. Zkušenosti nás jedině posílí.

Síťovou hru tedy vytváříte kvůli soutěživosti?
Chceme soutěživost. Myslím si, že to hráče u titulu udrží dlouhodobě a nabízí ty nejlepší zážitky. V mobilních hrách zatím skoro chybí turnaje, nebo jsou velmi primitivní. V turnajích se navíc bude bojovat i o skutečné peníze.

Čím se odlišujete od konkurence?
Hra je založena na humoru a odreagování. Většina podobných her se hraje na tahy, při kterých se hráči střídají. Pokud tedy nedohrajete zápas v kuse, chybí tam kontinuita. Zapomínáte, jak daná hra probíhala. My využíváme principu "na tahy v reálném čase". Oba hráči si ve vymezeném čase naplánují postup, který se pak odehraje naráz. A celý zápas tímto způsobem proběhne v jednom kuse.

Jaké máte na hru ohlasy?
Hned první den po vydání ji hrálo přes dvacet tisíc uživatelů. Jedna půlka je z celého světa, druhá z Číny. Recenze a ohlasy jsou spíše pozitivní, ale objevilo se pochopitelně i dost špatných reakcí. A to v době, kdy naše servery nestíhaly. Ale tyto problémy by už měly být vyřešené. Závěrem perličku: jeden zahraniční novinář napsal, že je to nejzábavnější hra s želvami od vydání Mario Cart.

Kde je hra k dispozici?
Hra je k dispozici na Google Play i Apple AppStore a tento týden bude také součástí služby Sony Select. Spolupracujeme s distributorem a hra postupně přibývá do regionálních mutací AppStoru po celém světě. Titul využívá platební model ke hraní zdarma a Češi mají zpočátku o 15% výhodnější ceny i dotované turnaje. V budoucnu se pak bude soupeřit jen o peníze, které se vyberou z registrací do dané soutěže.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...